Ο Όμιλος ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ, μέσω της εταιρείας ΕΛΙΚΑ στην οποία συμμετέχει από κοινού με τον Όμιλο Σαμαρά, υπέγραψε τον περασμένο Αύγουστο συμφωνία με την Αιγυπτιακή Κρατική Εταιρεία Ηλεκτρισμού και το Υπουργείο Ηλεκτρισμού και Ενέργειας της Αιγύπτου για την διασύνδεση μεταξύ των Ηλεκτρικών Συστημάτων της Ελλάδας και της Αιγύπτου, με την χρήση κατάλληλης τεχνολογίας ώστε να μεταφέρεται επί μονίμου βάσεως ποσότητα πράσινης ενέργειας από την Αίγυπτο στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη.Το έργο μελετάται πάνω από 3 χρόνια και ήδη ολοκληρώθηκε μια συγκεκριμένη μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε από την Αιγυπτιακή κυβέρνηση, ξεκινώντας με αυτόν τον τρόπο την συνεργασία των δύο μερών και την διαδικασία υλοποίησης του έργου.

Η ενέργεια θα προέρχεται από Αιολικούς Σταθμούς συνολικής ισχύος 3.000 MW που θα εγκατασταθούν στην περιοχή του Σουέζ, όπου το αιολικό δυναμικό είναι και σταθερό και πολύ υψηλό, υψηλότερο ακόμη και από αυτό της Κρήτης. Οι Αιολικοί αυτοί Σταθμοί θα συνδεθούν με το Αιγυπτιακό Ηλεκτρικό Σύστημα, από το οποίο θα αναχωρεί η διασύνδεση Αιγύπτου – Ελλάδας, σταθερής ισχύος περίπου 1.000 MW επί μονίμου βάσεως. Η κατάληξη της διασύνδεσης θα είναι στην Αττική, ενώ προβλέπεται και παράλληλη σύνδεση με την Κρήτη και την Πελοπόννησο με υποθαλάσσιο καλώδιο.

Ο σχεδιασμός δίνει επίσης τη δυνατότητα προσθήκης στη διασύνδεση και άλλου μείγματος ενέργειας που θα προέρχεται από Θερμοηλιακά Συστήματα και Φωτοβολταϊκούς Σταθμούς. Η ενέργεια που θα εγχύεται στο Ελληνικό Σύστημα θα επιφέρει θετικές συνέπειες στην ισορροπία του ελληνικού ηλεκτρικού συστήματος αλλά και θα μπορεί με την σειρά της να εξαχθεί σε τρίτες χώρες, είτε στην Ευρώπη είτε στην περιοχή των Βαλκανίων.

Το υποθαλάσσιο καλώδιο έχει την δυνατότητα να λειτουργεί αμφίδρομα δηλαδή και η Ελλάδα να μπορεί να εξάγει περίσσεια ηλεκτρική ενέργεια στην Αίγυπτο.

Η πρόταση του Ομίλου ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ είναι πλήρως μελετημένη και εφικτή από τεχνικής απόψεως, και περιλαμβάνει σύστημα γραμμών μεταφοράς και διασυνδέσεων συνολικού μήκους 2.000 km, μεταξύ των οποίων και 800 km υποβρύχιων καλωδίων. Η διαδρομή του υποβρυχίου καλωδίου μελετήθηκε έτσι ώστε να αποφευχθούν βάθη πάνω από το σημερινά επιτρεπόμενο τεχνικό όριο των 2.000 μέτρων, γεγονός που οδήγησε σε μια παράκαμψη της τάξης των 200km σε σχέση με την ευθεία γραμμή.

Το συνολικό κόστος του έργου (αιολικά πάρκα, γραμμές μεταφοράς και διασυνδέσεις) εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσει τα 8 Δις €. Ο Όμιλος Κοπελούζου έχει ξεκινήσει ήδη επαφές με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έχει θεσπίσει ένα φιλόδοξο σχέδιο χρηματοδότησης για την αξιοποίηση των διαθέσιμων ΑΠΕ στην περιοχή της Μεσογείου μέσω διακρατικών ηλεκτρικών διασυνδέσεων, δράση που έχει προσδιοριστεί και ως βασική προτεραιότητα της.

Το συγκεκριμένο έργο είναι σαφέστατα ένα ενεργειακό έργο κλειδί τόσο για την Αίγυπτο όσο και για την Ελλάδα, μιας και αποτελεί τον ευκολότερο διάδρομο και ενεργειακό άξονα ένωσης των Συστημάτων της Βόρειας Αφρικής με την Ευρώπη. Στόχος του είναι η κατασκευή επιπλέον «πράσινου» παραγωγικού δυναμικού στις χώρες της Μεσογειακής λεκάνης, συμβάλλοντας στην μείωση των εκπομπών CO2, στον περιορισμό των επιπτώσεων της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής, στην ενίσχυση των υποδομών των συστημάτων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της Αιγύπτου και της Ελλάδας και στην παροχή της δυνατότητας δημιουργίας σημαντικής προστιθέμενης αξίας στην χώρα μας, μέσω των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων των ανεμογεννητριών και των έργων διασύνδεσης.