Κατά 50-60% αναμένεται να έχουν μειωθεί το δεύτερο τρίμηνο οι πωλήσεις προϊόντων πολυτελείας σε όλο τον κόσμο, παρόλο που κάποιες χώρες αρχίζουν να χαλαρώνει το lockdown που επιβλήθηκε λόγω του κορονοϊού και παρά τις ενδείξεις για ανάκαμψη στην κινεζική αγορά, σύμφωνα με την εταιρία συμβούλων Bain.

Η κρίση του κορονοϊού, που έπληξε πρώτα την Κίνα στα τέλη της περασμένης χρονιάς πριν εξαπλωθεί στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, κράτησε τους καταναλωτές κλεισμένους στα σπίτια τους και ανάγκασε τις εταιρίες λιανικού εμπορίου να κλείσουν τα καταστήματά τους, με αποτέλεσμα να μπει τέλος σε μια δεκαετία εντυπωσιακής ανάπτυξης για ακριβά εμπορικά σήματα.

Με την μείωση για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου να ακολουθεί μια πτώση της τάξης του 25% για τους τρεις πρώτες μήνες του έτους, η Bain αναμένει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις τσαντών, ενδυμάτων και καλλυντικών πολυτελείας θα μειωθούν κατά 20% μα 35% το 2020, συγκριτικά με προηγούμενη πρόβλεψη για μείωση κατά 15% με 35%.

Η εταιρία, που εκπονεί μελέτες και κάνει προβλέψεις για τον κλάδο, εκτιμά θα χρειαστεί χρόνος έως το 2022-23 για να επιστρέψουν τα έσοδα στα επίπεδα του 2019, που σύμφωνα με την Bain ανήλθαν συνολικά στα 281 δισεκ. ευρώ αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επικαλούμενο το Reuters.

Η πρόσφατη ανάκαμψη στην Κίνα, όπου σταδιακά από τον Μάρτιο αίρονται τα μέτρα περιορισμού, βοηθά να αντισταθμιστεί μέρος της πτώσης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, όπου τα καταστήματα προϊόντων πολυτελείας αναμένεται να ανοίξουν και πάλι το δεύτερο 15ήμερο του Μαΐου.

Τα εμπορικά σήματα με τις καλύτερες επιδόσεις καταγράφουν ήδη αύξηση των πωλήσεων σε ετήσια βάση στην Κίνα για τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2020, σύμφωνα με την Bain. Η κίνηση στα καταστήματα έχει μειωθεί σχεδόν στο ήμισυ σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα αλλά όσοι τολμούν να κυκλοφορήσουν έξω, τείνουν περισσότερο να κάνουν αγορές ενώ έχει αυξηθεί και η μέση δαπάνη.

Η Bain δεν κατονόμασε συγκεκριμένες μάρκες, αλλά η Louis Vuitton και η LVMH, η ιδιοκτήτρια της Dior, έχουν ανακοινώσει ότι οι πωλήσεις στην ηπειρωτική Κίνα σημείωσαν άλμα 50% σε κάποιες περιπτώσεις τις πρώτες εβδομάδες του Απριλίου, ενώ η Hermes ανακοίνωσε επίσης σημαντική αύξηση στις δραστηριότητες στην Κίνα.

Οι Κινέζοι καταναλωτές αντιστοιχούσαν στο 35% των δαπανών για προϊόντα πολυτελείας παγκοσμίως το 2019 και η Bain αναμένει ότι η επιρροή τους στον κλάδο θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα λίγα χρόνια -φθάνοντας στο μισό σχεδόν όλων των πωλήσεων προϊόντων πολυτελείας το 2025.