Πόλεμος για την αγορά σταθερής τηλεφωνίας

Αυξάνουν τα μερίδιά τους οι «μικροί παίκτες»


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
14:04
09/09/2010
Πόλεμος για την αγορά σταθερής τηλεφωνίας
loading

Όλο και περισσότερο φουντώνει η μάχη της σταθερής τηλεφωνίας, με τον ΟΤΕ και τους εναλλακτικούς παρόχους να δίνουν σκληρό αγώνα με έπαθλο τους συνδρομητές, οι οποίοι αναζητώντας τον καλύτερο συνδυασμό ποιότητας και προσφερόμενης υπηρεσίας δεν διστάζουν μετακινηθούν από την μία εταιρία στην άλλη.

Ο αγώνας είναι αντοχής και το σίγουρο είναι ότι θα κρατήσει πολλούς γύρους, ενώ και σε αυτήν την περίπτωση, όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλα τα ντέρμπι, δεν λείπουν ούτε τα χτυπήματα κάτω από τη… μέση αλλά ούτε και ο καθοριστικός ρόλος της διαιτησίας, που εν προκειμένω έχει τη μορφή της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών - Ταχυδρομείων.

Ο ΟΤΕ, πρωταγωνιστής αλλά και μεγάλος χαμένος εδώ και καιρό στην υπόθεση της σταθερής τηλεφωνίας, αποδίδει τις σημαντικές απώλειες που καταγράφει η συνδρομητική του βάση στη σταθερή τηλεφωνία στην αυστηρή ρύθμιση της τιμολογιακής του πολιτικής, που έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να παράσχει ανταγωνιστικές τιμές σε σύγκριση με τους εναλλακτικούς παρόχους.

Αλλαγή της ρύθμισης ζητά ο ΟΤΕ

Η σημαντική μείωση του μεριδίου αγοράς του ΟΤΕ είναι γεγονός και από τον Οργανισμό αναμένεται ότι θα οδηγήσει σύντομα την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών Ταχυδρομείων σε αλλαγές αναφορικά με τις υπηρεσίες που υπόκεινται σε ρύθμιση. Η σταθερή τηλεφωνία, στην οποία το ποσοστό του ΟΤΕ είναι πλέον σαφώς μικρότερο του 50% και η θέση των ανταγωνιστών του ισχυρή, πιθανολογείται πως θα είναι μία από τις υπηρεσίες που θα τεθούν εκτός ρύθμισης.

Την αλλαγή στον τρόπο ρύθμισης έχει ζητήσει επανειλημμένα και επίμονα και ο πρόεδρος του ΟΤΕ, ο οποίος στην τελευταία σχετική παρέμβασή του από τη Θεσσαλονίκη δεν παρέλειψε και πάλι να θα θέσει το θέμα υποστηρίζοντας ότι η ρύθμιση της επιτροπής εξακολουθεί να εμποδίζει τον ΟΤΕ να πουλά ανταγωνιστικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές, ενώ την ίδια ώρα ευνοεί σκανδαλωδώς τους ανταγωνιστές του.

Ο κ. Βουρλούμης με τον χαρακτηριστικό του τρόπο σημείωσε ότι ανταγωνιστές του ΟΤΕ τους οποίους προστατεύει η ΕΕΤΤ είναι μεγάλες και ισχυρές εταιρίες, οι οποίες δεν έχουν ανάγκη τη βοήθεια της επιτροπής.

Πάντως, ο ίδιος εμφανίστηκε αισιόδοξος για την απελευθέρωση της αγοράς καθώς τα δεδομένα έχουν αλλάξει και πλέον δεν δικαιολογείται η ρύθμιση του ΟΤΕ. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν στο πρώτο εξάμηνο του έτους περίπου 1,2 εκατομμύριο γραμμές απελευθερωμένης πρόσβασης (LLU) έχει περάσει στα χέρια των ιδιωτικών παρόχων.

Ο αντίλογος

Την ίδια ώρα, εκφράζεται ο αντίλογος όσων θεωρούν ότι η ρύθμιση καλώς ισχύει, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, σημειώνουν:

- Στην αγορά της σταθερής τηλεφωνίας διατηρείται η υψηλή συγκέντρωση, με τον ΟΤΕ να διατηρεί μεγάλα μερίδια σε όλες τις κατηγορίες.

-Οι γραμμές που έχουν πάρει στην Ελλάδα οι εναλλακτικοί μέσω LLU είναι περίπου το 20% των συνολικών γραμμών λιανικής αγοράς σταθερής τηλεφωνίας.

-Το μερίδιο αγοράς του ΟΤΕ στη λιανική αγορά ευρυζωνικών υπηρεσιών είναι μεν χαμηλότερο του 50%, αλλά παραμένει ξεκάθαρα το υψηλότερο μεταξύ του συνόλου των παρόχων που δραστηριοποιούνται στη λιανική αυτή αγορά.

-Ο ΟΤΕ υποχρεούται να λαμβάνει έγκριση για τα πακέτα που συνδυάζουν ευρυζωνικές υπηρεσίες και σταθερή τηλεφωνία γιατί κατέχει θέση σημαντικής ισχύος στην αγορά της σταθερής.

ΟΤΕ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα εξαμήνου του ΟΤΕ, που ανακοινώθηκαν τον προηγούμενο μήνα, στο β΄ τρίμηνο του 2010 οι δραστηριότητές του στον τομέα της σταθερής τηλεφωνίας στην Ελλάδα κατέγραψαν απώλεια περισσότερων από 134.000 PSTN και ISDN γραμμών. Η επιδείνωση του ρυθμού αποσυνδέσεων, σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα, οφείλεται στις δυσκολίες της ελληνική οικονομίας, καθώς ένας αριθμός επιχειρήσεων μειώνει τις δραστηριότητές του, ενώ οι καταναλωτές εναρμονίζουν τα επίπεδα κατανάλωσής τους με το διαθέσιμο μειωμένο εισόδημα και τους υψηλότερους φόρους.

Στο περιβάλλον αυτό, σύμφωνα πάντα με τον Οργανισμό, η σημαντική διαφοροποιημένη τιμολόγηση που επιβάλλει η ΕΕΤΤ εμποδίζει τον ΟΤΕ να διαθέσει ανταγωνιστικές εναλλακτικές προτάσεις σε απάντηση των ιδιαίτερα οικονομικών υπηρεσιών που διατίθενται στην αγορά.

Στο τέλος Ιουνίου 2010, η συνολική αγορά ADSL στην Ελλάδα έφτασε τα 2,4 εκατομμύρια συνδρομητές από 1,9 εκατομμύριο έναν χρόνο πριν. Οι καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις ήταν σχεδόν 96.000 το τρίμηνο, ενώ ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει και τους συνδρομητές που χρησιμοποιούν μόνο υπηρεσίες φωνής μέσω LLU. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι ευρυζωνικές συνδέσεις λιανικής του ΟΤΕ αυξήθηκαν κατά 2.400, με το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 46%, σε σχέση με το 50% στο τέλος του 2009.

Forthnet

Στο επίπεδο των 391.297 έφτασαν στο τέλος του δεύτερου τριμήνου οι συνολικές συνδέσεις LLU της Forthnet με το μερίδιο της εταιρίας να φτάνει στο 32,61%. Στο β΄ τρίμηνο του 2010 η εταιρία ενέγραψε 33.371 νέους πελάτες αποσπώντας μερίδιο 34% των νέων συνδέσεων. Συνολικά, οι ευρυζωνικές συνδέσεις της ανέρχονταν στις 438.966. Η εταιρία στην προσπάθειά της για την προσέλκυση νέων πελατών δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση των συνδυαστικών πακέτων με τη Nova. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου το 20% των νέων συνδέσεων LLU αφορά σε πακέτο τηλεπικοινωνιών και Nova μαζί. Μέχρι σήμερα περίπου 50.000 είναι οι συνδρομητές του ομίλου που έχουν κοινά προγράμματα Forthnet - Nova. Να σημειωθεί ότι στο τέλος του πρώτου εξαμήνου η Nova είχε συνολική συνδρομητική βάση 341.615 πελατών.

HOL

Την ισχυρή παρουσία της Hellas On Line επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, που καταγράφουν σταθερό ρυθμό προσέλκυσης νέων LLU πελατών.

Η συνολική LLU πελατειακή βάση της εταιρίας στο τέλος του α΄ εξαμήνου 2010 ανέρχεται σε 335.826 πελάτες, που αντιστοιχούν σε 28% μερίδιο αγοράς και αποτελούν το 97% του συνολικού ευρυζωνικού πελατολογίου της εταιρίας.

Κατά το α΄ εξάμηνο του 2010 παρουσιάστηκε η δυναμική της εμπορικής συμφωνίας με τη Vodafone για τη διάθεση κοινών συνδυαστικών πακέτων κινητής, σταθερής και ADSL Internet σε οικιακούς και σε εταιρικούς συνδρομητές. Οι κοινοί πελάτες Ηellas On Line και Vodafone ξεπερνούν πλέον τις 45.000. Η διοίκηση της HOL σκοπεύει να εκμεταλλευτεί το συγκριτικό της πλεονέκτημα, δηλαδή τη συνεργασία της με τη Vodafone, προωθώντας τη σύνδεση των δύο εταιριών με κοινές προωθητικές ενέργειες αλλά και με προσφορά νέων εμπλουτισμένων πακέτων υπηρεσιών.

Wind

Η Wind Ελλάς ισχυροποιεί συνεχώς την παρουσία της αγορά της σταθερής τηλεφωνίας και Ιnternet δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην προώθηση συνδυασμένων πακέτων υπηρεσιών. Στο δεύτερο τρίμηνο του έτους η εταιρία απέκτησε το 21% των συνολικών νέων συνδέσεων LLU, προσθέτοντας 21.000 νέες γραμμές LLU στην πελατειακή της βάση, εκ των οποίων οι 12.000 είναι double play, δηλ. είχε 33% αύξηση σε νέες συνδέσεις σε σχέση με το α΄ τρίμηνο (από 16% σε 21%). Τα έσοδα από συνδέσεις LLU σημείωσαν ετήσια αύξηση 18% φτάνοντας τα 21,1 εκατ. Ο συνολικός αριθμός πελατών σταθερής τηλεφωνίας διαμορφώθηκε στις 552 χιλ. Οι πελάτες LLU αυξήθηκαν σε 233 χιλ. γραμμές από τις οποίες οι 157 χιλ. είναι double play συνδέσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ένας στους τρεις πελάτες σταθερής τηλεφωνίας έχει επιλέξει προγράμματα που συνδυάζουν κινητό, σταθερό και Ιnternet.

Παρουσία στην αγορά αλλά σε σταθερή απόσταση από τους πρώτους έχουν η On Telecoms και η Cyta, με την τελευταία να έχει σχέδια επέκτασης της δραστηριότητάς της και στην περιοχή της Αττικής το επόμενο διάστημα.

Πηγή: euro2day.gr

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει