Νέους δόλιους τρόπους απεργάζονται τον τελευταίο καιρό οι εταιρείες διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων προκειμένου να καταγγέλλουν τις συμβάσεις των δανειοληπτών. Όπως καταγγέλλει στο Newsbeast η δικηγόρος κα Αριάδνη Νούκα που ασχολείται εδώ και χρόνια με τις αυθαιρεσίες και τους εκβιασμούς από τους servicers, πλέον δεν ενημερώνουν τους πολίτες ότι έχει ανέβει η δόση του στεγαστικού τους δάνειου, λόγω της αύξησης των τραπεζικών επιτοκίων, με αποτέλεσμα όταν το μαθαίνουν να είναι πλέον αργά και το σπίτι τους να κινδυνεύει με πλειστηριασμό.

Όπως μας λέει χαρακτηριστικά η κ. Νούκα, «έχω πελάτη ο οποίος πλήρωνε κανονικά τη δόση του στεγαστικού του δανείου μετά τη ρύθμιση που είχε γίνει. Φρόντιζε να είναι πάντα τυπικός στις μηνιαίες πληρωμές, όπως προκύπτει και από τις αποδείξεις που κράταγε. Το τελευταίο χρονικό διάστημα όμως, τα επιτόκια ανέβηκαν, όπως και στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Συνολικά στην Ελλάδα έγιναν 10 επιτοκιακές επιβαρύνσεις. Κανένας όμως από την εταιρεία διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων Cepal δεν ενημέρωσε τον πελάτη μου πως η δόση του αυξήθηκε και εκεί που πλήρωνε για παράδειγμα 370 ευρώ το μήνα, θα έπρεπε τώρα να δίνει 450. Συγγνώμη δηλαδή, θα καθόταν ο δανειολήπτης κάθε φορά που ανέβαιναν τα επιτόκια να κάθεται και να υπολογίζει με το κομπιουτεράκι πόσα χρήματα θα πρέπει να πληρώνει παραπάνω τον μήνα; Δεν του έστειλαν κανένα κοστολόγιο. Κανένας δεν μπήκε στον κόπο να του πει «άνθρωπέ μου, πλέον θα πρέπει να πληρώνεις 450 ευρώ τον μήνα και όχι 370». Αποτέλεσμα ήταν οι servicers να καταγγείλουν την σύμβαση θεωρώντας υπαίτιο τον δανειολήπτη».

Αντιλαμβάνεστε το μέγεθος της αδικίας και της αντιμετώπισης των funds έναντι των δανειοληπτών. Δεν μιλάμε για περιπτώσεις ανθρώπων που αδυνατούσαν να πληρώσουν τη δόση, αλλά για άτομα που είχαν ρυθμίσει τη ζωή τους έτσι ώστε να μπορούν να καταβάλλουν 370 ευρώ το μήνα και από τη στιγμή που ανέβηκαν τα επιτόκια από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα ζορίζονταν οικονομικά, αλλά θα κατέβαλλαν και τα 80 ευρώ επιπλέον ούτως ώστε να μην οφείλουν τίποτα. Κανείς όμως δεν τους ενημέρωσε επ’ αυτού. «Είναι αυτό νόμιμο;» αναρωτιέται η κα Νούκα που έχει στείλει εξώδικο εκ μέρους του πελάτη της στην εταιρεία διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων Cepal, αλλά δεν έχει λάβει ακόμη απάντηση.

«Πώς καταγγέλλεις μια σύμβαση εάν δεν πεις στον άλλον ότι χρωστάει; Εάν το πάω δικαστικά, θα διεκδικήσω και αποζημίωση, αλλά ο κόσμος στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχει λεφτά (σ.σ. για τα δικαστικά έξοδα) προκειμένου να τους “τρέξει” στα δικαστήρια» καταλήγει η δικηγόρος στην επικοινωνία που είχαμε μαζί της.