Η Škoda σημείωσε δύο επίσημα παγκόσμια ρεκόρ drift στον πάγο με το Enyaq RS iV SUV, το αμιγώς ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της μάρκας. Τα ρεκόρ για το «Μεγαλύτερο συνεχόμενο drift οχήματος στον πάγο» και το «Μεγαλύτερο συνεχόμενο drift οχήματος στον πάγο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο», επαληθεύτηκαν από την Guinness World Record.

Τα ρεκόρ επιτεύχθηκαν από τον δημοσιογράφο αυτοκινήτου Richard Meaden σε μια κυκλική διαδρομή περιφέρειας 188,496 μέτρων, πάνω στην παγωμένη λίμνη Stortjärnen κοντά στο Östersund της Σουηδίας, την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2023.

Το πρώτο ρεκόρ που έσπασε η Škoda στη λίμνη Stortjärnen ήταν για το μεγαλύτερο συνεχόμενο drift οχήματος στον πάγο. Οδηγώντας το Enyaq RS iV, ο Richard Meaden σημείωσε ένα νέο επίσημο ρεκόρ κρατώντας το αυτοκίνητο σε ελεγχόμενη ολίσθηση για περισσότερα από 15 λεπτά και συνολικά 7,351 χλμ. Το drift του Meaden ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ των 6,231 χλμ, που είχε σημειωθεί στην Κίνα το 2022. Καταρρίπτοντας το πρώτο ρεκόρ, ο Meaden και το SUV της Škoda Enyaq RS iV, επικύρωσαν και ένα δεύτερο ρεκόρ για το «Μεγαλύτερο συνεχόμενο drift οχήματος στον πάγο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Με παρόντες έναν κριτή της Guinness Records και τον διεθνή κριτή drifting David Kalas ως μάρτυρα, η Škoda σημείωσε το ρεκόρ την τέταρτη μέρα των προσπαθειών της στην συγκεκριμένη τοποθεσία, μετά από πολυάριθμες διαδρομές εξάσκησης με διαφορετικούς συνδυασμούς ελαστικών. Συνολικά 18 ώρες πλαγιολισθήσεων πραγματοποιήθηκαν επί πέντε πλήρεις ημέρες σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός έτσι ώστε να επιτευχθεί η τέλεια διαδρομή συνεχόμενου drift.

Το Enyaq RS iV SUV ανταπεξήλθε στις δύσκολες και εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες και κινήθηκε γύρω από τον κύκλο drift συνολικά 39 φορές κατά τη διάρκεια των 15 λεπτών και 58 δευτερολέπτων της προσπάθειας στην οποία έσπασε το ρεκόρ. Πέτυχε τελική ταχύτητα 48,69 χλμ/ώρα και ταξίδευε με 31,64 χλμ/ώρα στο πιο αργό σημείο του κύκλου της διαδρομής.

Το αυτοκίνητο παραγωγής που χρησιμοποιήθηκε για την ολοκλήρωση του ρεκόρ ήταν εξοπλισμένο με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών. Τα ειδικά για την περίσταση ελαστικά Däckproffsen 245/35-R20 (προέρχονται από τη Michelin) που τοποθετήθηκαν στο μπροστινό μέρος είχαν 600 καρφιά των 5 χλστ, επιτρέποντας ακόμη καλύτερη πρόσφυση και έλεγχο στην παγωμένη επιφάνεια. Αντίστοιχα, τα ελαστικά Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 που τοποθετήθηκαν στους πίσω τροχούς είχαν 300 καρφιά των 2 χλστ σε όλη την επιφάνεια του ελαστικού, τα οποία αποδείχτηκαν ο ιδανικός συνδυασμός στην επιφάνεια πάγου πάχους 40 εκ.

Η κατάκτηση δύο νέων τίτλων στα παγκόσμια ρεκόρ Guinness επαναφέρει τη Škoda, τον νέο κάτοχο του ρεκόρ Richard Meaden και το λογότυπο «RS» στα βιβλία των ρεκόρ. Το 2011, ο Βρετανός οδηγός σημείωσε ένα ρεκόρ ταχύτητας για την Southern Californian Timing Association (SCTA) για ένα αυτοκίνητο παραγωγής 2,0 λίτρων, επιτυγχάνοντας ταχύτητα 365.372 χλμ/ώρα. Οδηγώντας μια Octavia RS, που είχε εξελιχθεί από την Škoda στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατάφερε να σημειώσει το εκπληκτικό ρεκόρ στις θρυλικές αλυκές Bonneville Salt Flats στις ΗΠΑ.

Περισσότερα για το παγκόσμιο ρεκόρ της Škoda στη Σουηδία υπάρχουν στο τελευταίο επεισόδιο του Simply Clever Podcast.