Η Škoda Auto προχωρά στην απαλλαγή των εκπομπών άνθρακα, μια κίνηση που υποστηρίζεται από ένα ολιστικό σχέδιο δράσης, στο πλαίσιο της στρατηγικής Next Level-Škoda Strategy 2030. Επιπροσθέτως της επιτάχυνσης που αφορά στην αύξηση της ηλεκτροκίνησης, η εστίαση βρίσκεται στη βιώσιμη παραγωγική διαδικασία και λειτουργία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για να πετύχει τα παραπάνω, η μάρκα δεσμεύτηκε να χρησιμοποιεί, για παράδειγμα, ανακυκλώσιμα υλικά στα αυτοκίνητά της και να ανακυκλώνει τις, υψηλής τάσης, μπαταρίες που προέρχονται από τα ηλεκτρικά μοντέλα της. 

Η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία (ιδιοκτησίας VW) έχει ορίσει την αειφορία ως έναν από τους βασικούς τομείς του πλάνου της έως το 2030 και έχει θέσει φιλόδοξους στόχους να μειώσει αποτελεσματικά το ενεργειακό αποτύπωμα CO2 των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων σε ολόκληρη την παραγωγική αλυσίδα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, οι επενδύσεις της σε αυτόν τον τομέα (παράλληλα με μια ολοκληρωμένη και διαφανή επικοινωνία σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνικών υποθέσεων, διακυβέρνησης και οικονομικών) βοήθησαν τον Όμιλο Volkswagen να γίνει ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που πληροί τις απαιτήσεις αναφοράς του Σχεδίου Δράσης για τη Βιώσιμη Χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ταξινόμησης της ΕΕ.

Η Škoda θα λανσάρει τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2026, ενώ αναμένονται και άλλα. Παράλληλα στοχεύει να αυξήσει το μερίδιο των πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων της σε ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή αγορά σε πάνω από 70% έως το 2030. Η μάρκα στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές CO2 του στόλου της σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% έως το 2030, σε σύγκριση με το 2020, μέσω της συνεχούς επέκτασης της ηλεκτροκίνησης.

Επίσης, στρέφεται ολοένα και περισσότερο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την κατασκευή οχημάτων και με αυτόν τον τρόπο μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2 στην παραγωγή. Αυτό σημαίνει ότι και τα τρία εργοστάσια στην Τσεχία θα λειτουργούν με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2030, ενώ τα εργοστάσια παραγωγής στην Ινδία θα είναι εντελώς ουδέτερα σε εκπομπές CO2 έως το 2025. Το εργοστάσιο εξαρτημάτων στο Vrchlabí έχει ήδη πετύχει αυτόν τον στόχο από τα τέλη του 2020. Πέραν της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τα ολοκληρωμένα μέτρα περιλαμβάνουν επίσης και την ανακύκλωση απορριμμάτων. Η εταιρία υποστηρίζει επίσης την κατασκευή ενός αιολικού πάρκου στο Moravice-Melč στην ανατολική Τσεχία, σε συνεργασία με τη Ško-Energo.

Η Škoda επιλέγει ολοένα και περισσότερα φυσικά, ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στο πρωτότυπο Vision 7S. Εκτός από τα μέταλλα και το γυαλί, τα ανακυκλωμένα πλαστικά ενσωματώνονται ήδη στα νέα μοντέλα. Στο Enyaq iV, για παράδειγμα, οι επενδύσεις των καθισμάτων προέρχονται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET σε συνδυασμό με παρθένο μαλλί. Τα μελλοντικά βήματα περιλαμβάνουν σύνθετα υλικά, κατασκευασμένα από πλαστικό και ίνες από ζαχαρότευτλα ή ίνες του φυτού καλαμιού Miscanthus. Ερευνάται επίσης η χρήση φλοιών ρυζιού, κάνναβης, φελλού και ινών καρύδας. Η εταιρεία χρησιμοποιεί χρησιμοποιημένες μπαταρίες υψηλής τάσης που προέρχονται από ηλεκτρικά μοντέλα σε σταθερές πηγές αποθήκευσης ενέργειας προτού ανακυκλωθούν. Αυτός ο δεύτερος κύκλος ζωής μειώνει αποτελεσματικά το ενεργειακό αποτύπωμα CO2 των μπαταριών.

Η ολιστική προσέγγιση της μάρκας για τη βιωσιμότητα δεν περιλαμβάνει μόνο την ουδέτερη σε CO2 παραγωγή, αλλά και ηλεκτρικά μοντέλα με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, όπως το νέο Enyaq iV που έχει ξεκινήσει τις παραδόσεις στους πελάτες. Η μάρκα αντισταθμίζει τις επί του παρόντος αναπόφευκτες εκπομπές CO2 κατά τη διαδικασία παραγωγής, αποκτώντας  πιστοποιημένες πιστώσεις άνθρακα. Επιπλέον, υποστηρίζει την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ευρώπη. Για παράδειγμα, συμμετέχει στην κατασκευή ενός νέου αιολικού πάρκου στη Φινλανδία. Με υπολογισμένο ετήσιο όγκο ενέργειας 570 GWh, το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα παράγει στο μέλλον πράσινη ενέργεια ικανή για να παρέχει ηλεκτρικό ρεύμα σε περίπου 150.000 νοικοκυριά ή να τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά μοντέλα της, έχοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Επίσης, η Škoda ίδρυσε το δικό της Εξωτερικό Συμβούλιο Αειφορίας τον Νοέμβριο του 2021. Τα μέλη του συμβουλεύουν το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας για την εφαρμογή των σχεδιαζόμενων μέτρων βιωσιμότητας και επίσης προσφέρουν νέες προοπτικές και προσεγγίσεις. Αυτό καθιστά την μάρκα μία από τις πρώτες εταιρείες της Τσεχίας που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της δικής της επιτροπής σε αυτόν τον τομέα.

Τέλος, στην πορεία της προς μια ακόμα μεγαλύτερη αειφορία, η μάρκα εμπλέκει συστηματικά και τους 3.200 αντιπροσώπους της σε όλο τον κόσμο. Αυτό κάνει σαφές ότι ακόμη και μικρές παρεμβάσεις μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, όπως για παράδειγμα προσφέροντας στους πελάτες ποδήλατα αντί οχημάτων αντικατάστασης, κατά τη διάρκεια του προγραμματισμένου σέρβις. Παράλληλα με το Green Retail στον τομέα λιανικής, το Green Product εστιάζει σε όσο το δυνατόν πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, ενώ το Green Factory είναι αφιερωμένο στη βιώσιμη παραγωγή. Τα μέτρα βιωσιμότητας της εταιρείας βασίζονται στη στρατηγική αειφορίας «go TO zero» του Ομίλου VW, η οποία περιλαμβάνει θέματα που αφορούν την κλιματική αλλαγή, τους πόρους, την ποιότητα του αέρα και την περιβαλλοντική συμμόρφωση.