Η συνεργασία της Suzuki με την Toyota, έδωσε στην πρώτη την ναυαρχίδα της στην κατηγορία των SUV, που πήρε το όνομα Across. Πρόκειται για ένα plug-in hybrid μεσαίο SUV που στην ουσία είναι ένα plug-in υβριδικό Rav4 με ελάχιστες αισθητικές αλλαγές. Οι αλλαγές αυτές περιορίζονται στα σήματα της μάρκας, τα εμπρός LED, την μάσκα και τον προφυλακτήρα. Πίσω τα δυο Ιαπωνικά (κατασκευάζονται στην Ιαπωνία) SUV είναι εντελώς ίδια.

Το Across έρχεται στη χώρα μας στην κορυφαία plug-in υβριδική έκδοση με επίπεδο εξοπλισμού GLX (το πιο πλούσιο της Suzuki). Αυτό είναι και το αυτοκίνητο που εξετάζουμε σε αυτό το άρθρο προσπαθώντας στις γραμμές που ακολουθούν να το αξιολογήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα, μέσα από την περίπου 800 χιλιομέτρων συμβίωσή μας, σε κάθε είδους διαδρομή.

Suzuki Across

Εν συντομία

Με μήκος 4,64 μέτρα και μεταξόνιο 2,69 το Across είναι στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV και το επιβλητικό του αμάξωμα είναι σύγχρονο, αλλά δύσκολα θα γίνει διαχρονικό (όπως π.χ. το πρώτο Rav4). Οι χώροι επαρκούν (χάρη και στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα) άνετα για 5 ενήλικες, ενώ ο μεγάλος και πλήρως αξιοποιήσιμος (λόγω σχεδίασης και ανοίγματος 5ης πόρτας) χώρος αποσκευών (490 λίτρα), κάτω από το ψευδοπάτωμα φιλοξενεί ρεζέρβα ανάγκης, γεγονός που δίνει στο παντός εδάφους όχημα τακτικό πλεονέκτημα στη δύσκολη στιγμή του «έσκασε το λάστιχο». Επίσης η πλάτη του πίσω καθίσματος (είναι θερμαινόμενο) έχει ρύθμιση κλίσης, ενώ για μεγαλύτερη άνεση.

Η ποιότητα υλικών και κατασκευής είναι εμφανής, ενώ οι γνωρίζοντες είναι σε θέση να υποθέσουν την αντοχή στον χρόνο, καθώς το όχημα «γράφει στην ούγια» made in Japan.

Δερμάτινες επενδύσεις με κόκκινες ραφές, ντύνουν ταμπλό, καθίσματα, επιλογέα και τιμόνι, ενώ στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη των 9 ιντσών που απεικονίζει τα πάντα, αλλά –περιέργως- δε έχει navigator (σύστημα πλοήγησης). Αυτό βέβαια αντισταθμίζεται (με καλύτερο τρόπο) από την συνδεσιμότητα με κινητά τηλέφωνα και των δυο κόσμων (IOS & Android), ενώ το λογισμικό του συστήματος είναι κατανοητό και εύχρηστο μέσω φυσικών πλήκτρων.

Εμπρός από τον οδηγό ο πίνακας οργάνων συνδυάζει τις αναλογικές με τις ψηφιακές ενδείξεις μιας έγχρωμης οθόνης των 7 ιντσών, που του δίνει πληροφορίες για όλα τα συστήματα και λειτουργίες του οχήματος. Κάτω από το σύστημα πολυμέσων, βρίσκεται το σύστημα διζωνικού κλιματισμού, τα μπουτόν για τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και το μπουτόν για το ESP, ενώ μετά την θήκη μικροαντικειμένων που μεσολαβεί (χωρίς δυνατότητα ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου), βρίσκεται ο επιλογέας του e-CVT κιβωτίου και οι διακόπτες μαζί με το περιστροφικό χειριστήριο για τα προγράμματα οδήγησης. Τέλος, ακριβώς πίσω είναι το μπουτόν με την ένδειξη trial, που προσαρμόζει τα προγράμματα οδήγησης για την κίνηση σε κακοτράχαλες διαδρομές. της ομπρέλας ασφάλειας των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Suzuki Across

Οι πολλές και μεγάλες θέσεις για μικροαντικείμενα διευκολύνουν τους επιβάτες, που κάθονται σχετικά ψηλά σε άνετα και εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα.

Τέλος, η ρύθμιση S-FLOW στον αυτόματο κλιματισμό εξοικονομεί ενέργεια, ενώ το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας περιλαμβάνει αυτόματη πέδηση και Adaptive Cruise Control με ραντάρ, μαζί με όλα τα δεδομένα πλέον συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Τριμήχανο

Το plug-in υβριδικό σύστημα του Across περιλαμβάνει έναν θερμικό κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων (λειτουργεί στον κύκλο Atkinson) με απόδοση 185 ίππων και ροπή 227 Nm, μαζί με δυο ηλεκτροκινητήρες έναν εμπρός (182 ίππων με 270 Nm) και έναν πίσω (54 ίππων με 121 Nm). Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας έχει τριπλό ρόλο καθώς φορτίζει τη μπαταρία (18,1 kWh), υποστηρίζει τον εμπρός-βασικό ηλεκτροκινητήρα και κατανέμει τη ροπή στους πίσω τροχούς για την τετρακίνηση E-Four. Το σύνολο των κινητήρων δίνουν συνδυαστική ισχύ 306 ίππων, αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και δυνατότητα τετρακίνησης.

Το τριμήχανο σύστημα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT, αλλά και το AWD Intergrated Management που ελέγχει ανά πάσα στιγμή την πρόσφυση των τροχών. Ο συνδυασμός κινητήρων-μετάδοσης δίνει στο βάρους 2.000 κιλών αμάξωμα εντυπωσιακές επιδόσεις, με τα 0-100 σε 6 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα (περιορίζεται ηλεκτρονικά, ενώ με μόνο ηλεκτροκίνηση φτάνει τα 135 χλμ/ώρα) και ενδιάμεσες επιταχύνσεις που μπορούν να «τρολάρουν» ανά πάσα στιγμή παραδοσιακά σπορ μοντέλα επιδόσεων.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επέμβασης στο υβριδικό σύστημα μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που επιλέγει τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport), ενώ επιλέγει και την ενεργειακή διαχείριση μέσω πλήκτρων (αμιγώς ηλεκτρική – EV ή υβριδική – HV λειτουργία, ή αυτόματα – Auto HV/EV). Υπάρχει επίσης δυνατότητα της φόρτισης της μπαταρίας από τον θερμικό κινητήρα, η οποία γίνεται εντυπωσιακά γρήγορα. Όσο για την φόρτιση ο ενσωματωμένος φορτιστής του Across έχει max ρυθμό φόρτισης 3,7 kW (σε llbox), αλλά σε μια κοινή οικιακή πρίζα η τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα μπαταρία χρειάζεται περίπου 7 ώρες για να φορτίσει πλήρως.

Suzuki Across

Όσο για την εκφόρτιση, αυτή γίνεται με ένα ρυθμό της τάξης των 16,6 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ σε υβριδική λειτουργία η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα 5,6 λίτρα, εφόσον βέβαια είσαι συγκρατημένος και δεν χρησιμοποιείς ενεργοβόρες περιφερειακές καταναλώσεις.

Στην πράξη, η αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία κυμαίνεται από 60 έως 70 χιλιόμετρα, την ώρα που ο κατασκευαστής υπόσχεται 85. Επίσης, το ταξίδι με άδεια μπαταρία (ουσιαστικά δεν αδειάζει ποτέ καθώς διατηρεί το 10% της ενέργειάς της για την ενδεχόμενη λειτουργία με τετρακίνηση), σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα έχει μέση κατανάλωση από 6 έως 7 λίτρα/100 χλμ.

Για τις δύσκολες συνθήκες το πλήκτρο με την ένδειξη μοτέρ Trail, ρυθμίζει κινητήρες και μετάδοση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την περίσταση, ενώ το ύψος από το έδαφος των 19 εκ. συνηγορεί στις μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες του επιβλητικού SUV, ειδικά όταν υπάρχουν και τα κατάλληλα ελαστικά.

Από τη θέση του οδηγού

Οδηγώντας το Across αυτό που καταλαβαίνεις εξ αρχής είναι το κλασικό χαρακτηριστικό των made in Japan οχημάτων: δεν σπάει, δεν χαλάει. Ζητάει μόνο λίγο καύσιμο και ανάλογα με τα χιλιόμετρα λάστιχα. Από εκεί και πέρα ανάλογα με το πόσο νοικοκύρης είναι ο καθένας κάνει ή δεν κάνει τα απαιτούμενα (αραιά και που) περιοδικά σέρβις, χωρίς το δεύτερο να σημαίνει πως το όχημα ενδέχεται να εγκαταλείψει.

Suzuki Across

Στο δρόμο, το γεροδεμένο πλαίσιο σε συνδυασμό με την ενδοτική ανάρτηση εξασφαλίζει άνεση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, παρά το σχετικά χαμηλό προφίλ των ελαστικών (235/55/19). Μικρή η ενόχληση θα προκύψει στον ανοιχτό δρόμο από τον αεροδυναμικό θόρυβο στους εξωτερικούς καθρέπτες, ενώ ο θόρυβος του θερμικού κινητήρα γίνεται αντιληπτός μόνο την ώρα που αυτός τίθεται σε λειτουργία.

Τα γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω της ανάρτησης, ελέγχουν σχετικά το μεγάλο (2τονο) βάρος του οχήματος τόσο στις στροφές όσο και την ώρα που πατά σε διαφορικές καθιζήσεις (τα γνωστά και σαν «ζυμώματα» της ασφάλτου). Στις στροφές οι κλίσεις βάζουν τα όρια στον οδηγό και το ελαφρύ τιμόνι δεν έχει την αίσθηση που θα έπρεπε, αν και είναι όσο ακριβές χρειάζεται για την περίσταση. Πάντως το καλοζυγισμένο πλαίσιο προτιμά τους αυτοκινητόδρομους από τις κλειστές «στριφτερές» διαδρομές, αν και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα συν την τετρακίνηση που προκύπτει από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, είναι παρόντα σε περίπτωση που χρειαστεί. Το ίδιο και τα φρένα με τα 4 αεριζόμενα δισκόφρενα που είναι αποτελεσματικά, αρκεί ο οδηγός να συνηθίσει την περίεργη αίσθηση λόγω της ανάκτησης ενέργειας σε κάθε φρενάρισμα (αλλά και όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι).

Πέραν αυτών, με το Across μπορείς εύκολα να κινηθείς και σε χωματόδρομους, ακόμα και δύσκολους, καθώς εκτός από το μεγάλο ύψος από το έδαφος, η τετρακίνηση και η λειτουργία Trail (κλειδώνει την μετάδοση και φρενάρει τον τροχό που ολισθαίνει) του δίνει την άνεση να κινηθεί και σε κακοτράχαλες διαδρομές, ενώ εάν τα ελαστικά είναι κατάλληλα τότε τα όρια μπαίνουν μόνο από τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής. Πλεονέκτημα εδώ η ύπαρξη ρεζέρβας ασφαλείας που δίνει ουσιαστική λύση στην περίπτωση σκασμένου ελαστικού, σε αντίθεση με το κιτ επισκευής που είναι της μόδας, αλλά εμπίπτει στην ερμηνεία του γνωστού «να είχαμε, να λέγαμε»…

Αυτό που εντυπωσιάζει αληθινά, είναι η ευχέρεια στις από στάση και ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου η βαριά κατασκευή συμπεριφέρεται σαν κορυφαίο GTI επιταχύνοντας σε χρόνους dt, σαν να είναι κατηγορίας …πτερού. Ακόμα καλύτερα αισθάνεται ο χρήστης του όταν διαπιστώνει πως οι επιδόσεις κοστίζουν ελάχιστα σε καύσιμο με την μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά ποτέ τα 7 λίτρα.

Δια ταύτα

Το Suzuki Across είναι ένα πλήρες μεταφορικό μέσο, που μπορεί να καλύψει όλες τις μεταφορικές ανάγκες του χρήστη του, με μια δυσκολία στην κίνηση εντός πόλεων, ή μάλλον στο παρκάρισμα λόγω μεγέθους.

Γρήγορο, τετρακίνητο, ευρύχωρο, με υπερπλήρη εξοπλισμό και πλήρες πακέτο βοηθημάτων οδήγησης/ενεργητικής ασφάλειας, κοστίζει μεν 57.500 ευρώ, αλλά δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, έχει ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο, καλύπτεται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. και είναι σχεδόν ειλικρινές όσον αφορά την ηλεκτρική αυτονομία.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Επιδόσεις
  • Συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Τεχνολογίες
  • Παντός εδάφους
  • Ρεζέρβα ασφαλείας
  • Ευρυχωρία
  • Εξοπλισμός
  • Μηδενικά τέλη

Κατά

  • Ελαφρύ τιμόνι
  • Αίσθηση φρένων
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.635/1.855/1.690 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.690 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 190 χλστ
  • Βάρος: 1.940 Κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 490/1.604 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 55 λτ
  • Κινητήρας: Βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 2.487 κ.εκ.
  • Ισχύς: 185 ίπποι/6.000 σαλ
  • Ροπή: 227Nm/3.200-3.700 σαλ
  • Ηλεκτροκινητήρες: 182 ίπποι/270 Nm (εμπρός), 54 ίπποι/121 Nm (πίσω)
  • Συνδυαστική ισχύς: 306 ίπποι
  • Τύπος ηλεκτροκινητήρα: Μόνιμου Μαγνήτη
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 18,10 kWh, με ενσωματωμένο φορτιστή Type 2
  • Μετάδοση: Στους 4 τροχούς (e-AWD)
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
  • Ανάρτηση: Εμπρός Τύπου McPherson / Πίσω Διπλά Ψαλίδια
  • Τροχοί: 235/55/19
  • Φρένα: Εμπρός & Πίσω Αεριζόμενοι Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση με κύκλο στροφής 12,0 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 6,0΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
  • Ηλεκτρική αυτονομία: Περίπου 70 χλμ
  • Κατανάλωση ενέργειας: 16,60 kWh/100 χλμ
  • Μέση κατανάλωση καυσίμου (WLTP): 5,6 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 22,0 γρ/χλμ
  • Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας: 0 – 100% (2.3 kWh) 7 ώρες, 30 λεπτά
  • 0 – 100% (6.6 kWh) 4 ώρες, 30 λεπτά
  • Τέλη κυκλοφορίας: 0
  • Τιμή: 57.500 ευρώ (με 5ετή εγγύηση, ή 100.000 χλμ).
TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.