Η Lexus αποκάλυψε την 5η γενιά του RX, ενός πλήρως ανανεωμένου μοντέλου, που συνεχίζει την επιτυχημένη υπέρ 20ετή πορεία της γενιάς RX με περισσότερες από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο (από το 1998). 

Η σχεδίαση του νέου RX περιλαμβάνει ένα αμάξωμα σχήματος ατράκτου – «spindlebody» – που υλοποιήθηκε με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας spindle σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Έτσι δημιουργήθηκε ένα SUV που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως RX, αλλά με πιο δυναμικό και κομψό χαρακτήρα. 

Στο εσωτερικό, το οδηγοκεντρικό πιλοτήριο «Tazuna» εστιάζει στο να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, σύμφωνα με την αρχή «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο». Βελτιώνει επίσης την οδηγική εμπειρία με τη διαισθητική και «καθαρή» διάταξη, που υποστηρίζεται από μία νέα οθόνη αφής 14”.

Το νέο RX διατίθεται στην Ευρώπη σε μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτροκίνητων εκδόσεων. Στην καρδιά των προσφερόμενων εκδόσεων του μοντέλου για τη Δυτική Ευρώπη, το RX 450h+ θα μυήσει τους πελάτες του RX στην plug-in τεχνολογία της Lexus που αποτελεί σημείο αναφοράς. Με το νέο RX 350h Hybrid Electric, η μάρκα εισάγει μία αποδοτική εναλλακτική λύση έναντι των χαμηλότερου κυβισμού κινητηρίων συνόλων diesel και βενζίνης. Όμως, για τους οδηγούς που αναζητούν καλύτερες επιδόσεις, η Lexus παρουσιάζει το πρώτο Hybrid Electric turbo μοντέλο στην ιστορία της, το RX 500h, το οποίο συνοδεύεται από το σύστημα δυναμικού ελέγχου της μετάδοσης κίνησης Direct4. 

Στο νέο RX, οι τεχνικοί βελτίωσαν θεμελιώδη στοιχεία των SUV, όπως το κέντρο βάρους, τη ροπή αδράνειας, το μειωμένο βάρος, την ακαμψία και το σύστημα μετάδοσης, ενώ ο χειρισμός και η απόκριση είναι αποτέλεσμα της βελτιωμένης πλατφόρμας GA-K που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους. 

Επιπλέον, το RX προσφέρει την 3η γενιά του Lexus Safety System+, με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driver Assist και Extended Safety Package. Διαθέτει, επίσης, την τελευταία πλατφόρμα πολυμέσων με το Hey Lexus Smart Voice Assistant και το Lexus Link app.

Ευρύχωρο, ελαφρύτερο και οδηγοκεντρικό

Το νέο RX προσφέρει άφθονο χώρο για αποσκευές και πέντε πολυτελή καθίσματα με εξαιρετικό χώρο για τα πόδια. Χάρη στην αυξημένη απόσταση μεταξύ των εμπρός καθισμάτων (+10 χλστ έναντι του προηγούμενου μοντέλου), τα νέας σχεδίασης καθίσματα και την πιο έξυπνη διάταξη χώρων, το μοντέλο είναι πιο ευρύχωρο από το προηγούμενο. Επίσης, χαμηλώνοντας το ύψος φόρτωσης κατά 30 χλστ αυξήθηκε η πρακτικότητα, ενώ χάρη στην σχεδίαση της πίσω πόρτας, ο χώρος αποσκευών είναι τώρα κατά 50 χλστ μεγαλύτερος σε μήκος. Αυτό το πρόσθετο μήκος βοηθά στη μεταφορά αντικειμένων μεγαλύτερου όγκου, ενώ τα διαιρούμενα σε ποσοστό 40:20:40 πίσω καθίσματα επιτρέπουν τη φόρτωση εξοπλισμού όπως τα σκι και οι σανίδες του σερφ.

Η πλατφόρμα του νέου RX επέτρεψε, επίσης, μία μείωση του βάρους του αυτοκινήτου κατά 90 κιλά όπως και του συνολικού ύψους κατά 10 χλστ, με αποτέλεσμα ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 15 χλστ. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 60 χσλτ και διατηρώντας παράλληλα το συνολικό μήκος, οι κλίσεις του αμαξώματος εμφανίζονται μειωμένες. Το μετατρόχιο εμπρός και πίσω είναι αυξημένο κατά 15 και 50 χλστ αντίστοιχα και, σε συνδυασμό με τους τροχούς των 21”, το RX έχει ακόμα καλύτερο «πάτημα» στο δρόμο και πρόσφυση. Για εξοικονόμηση βάρους χρησιμοποιήθηκαν υλικά όπως ατσάλι υψηλής αντοχής 2GPa για τις κεντρικές κολόνες και αλουμίνιο για τα φτερά και το καπό. Η νέα δομή περιλαμβάνει επίσης ατσάλι 1180 MPa για την ενίσχυση των μαρσπιέ και ατσάλι 1470 MPa για την ακαμψία της οροφής.

Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει καλύτερη πλευρική σταθερότητα και χαρακτηριστικά αντιβύθισης, όντας ικανή να διαχειρίζεται υψηλότερα επίπεδα ροπής, ενώ μειώνει σημαντικά επίσης τους θορύβους, τους κραδασμούς και τους τριγμούς. 

Εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων

Το 3ης γενιάς Lexus RX διατίθεται με τρία κινητήρια συστήματα. Από αυτά το RX 500h περιλαμβάνει ένα Hybrid Electric turbo κινητήρα 2.4 λίτρων, 371 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης Direct4.  Πρόκειται για ένα σύστημα που εξισορροπεί συνεχώς την ισχύ και τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα σε οποιαδήποτε οδηγική κατάσταση, μεταβάλλοντας αυτόματα την κατανομή ισχύος μεταξύ των 2 αξόνων με μεγαλύτερη ακρίβεια από όση θα μπορούσε οποιοδήποτε μηχανικό σύστημα. 

H επιτάχυνση 0-100 γίνεται σε περίπου 6,0΄΄, οι εκπομπές CO2 είναι 182-189g/km  και η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 8,2-8,5 l/100km.Το πίσω μέρος είναι εξοπλισμένο με έναν e-Axle 80kW: ένα συμπαγές, αρθρωτό πακέτο που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, κιβώτιο και μία ECU τοποθετημένη ανάμεσα στους πίσω τροχούς. Λόγω των υψηλών επιδόσεων οι τεχνικοί τοποθέτησαν ένα σύστημα πέδησης με δαγκάνες στους εμπρός τροχούς που διαθέτουν έμβολα και τις δύο πλευρές των δίσκων, ενώ το Dynamic Rear Steering (DRS) καθορίζει τη βέλτιστη γωνία διεύθυνσης για τους πίσω τροχούς.

Η έκδοση RX 450h+ αποτελείται από ένα Plug-in υβριδικό ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο 2,5 λίτρων, ισχύος 306 ίππων. Η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε περίπου 7,0΄΄, οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 24-26g/km και η κατανάλωση καυσίμου είναι 1,1-1,2 l/100km. Η έκδοση αυτή διαθέτει υβριδικό ηλεκτρικό 4κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων και επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Ένας πρόσθετος πίσω ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει τη μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η χωρητικότητα της μπαταρίας επιτρέπει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 65 χλμ με μέγιστη ταχύτητα τα 135 km/h. 

Τέλος, το RX 350h κινείται από ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο 2,5 λίτρων, με ισχύ 245 ίππων. Η επιτάχυνση 0-100 γίνεται σε 8,0΄΄, οι εκπομπές CO2 είναι από 143-150g/km και η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 6,4-6,7 l/100km.

Σύστημα πολυμέσων

Το RX διαθέτει μια οθόνη αφής 14” στάνταρ, που είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία. Η αντιθαμβωτική οθόνη έχει πρόσθετα κουμπιά για διαισθητική πρόσβαση στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται πιο συχνά. Τα γραφικά προβάλλονται σε υψηλή ανάλυση για εξαιρετική ευκρίνεια σε όλες τις συνθήκες φωτισμού, ενώ η κεντρική μονάδα επεξεργασίας (CPU) είναι 3,6 φορές ταχύτερη από το τρέχον σύστημα. Παράλληλα με το στάνταρ, ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, προσφέρονται υπηρεσίες cloud ως στάνταρ, ενώ η μονάδα επικοινωνίας δεδομένων DCM παρέχει συνεχή συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένων live πληροφοριών για τροχαία συμβάντα, ατυχήματα και τις επικρατούσες οδικές συνθήκες. 

Το νέο σύστημα πολυμέσων περιλαμβάνει τον έξυπνο φωνητικό βοηθό ‘HeyLexus’ που απαντά σε ερωτήσεις και εντολές οι οποίες δίδονται σε ένα πιο φυσικό στυλ ομιλίας. Εύκολη ενσωμάτωση smartphone παρέχεται στάνταρ – ασύρματη για το AppleCarPlay και με ενσύρματη σύνδεση για το AndroidAuto. Διατίθεται, επίσης, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης, με 50% ταχύτερη απόδοση.

Υποστήριξη οδηγού

Το RX μπορεί να παραγγέλνεται με έναν ψηφιακό εσωτερικό καθρέπτη που προσφέρει στον οδηγό ένα ευρύ, απρόσκοπτο πεδίο ορατότητας, χρησιμοποιώντας εικόνες σε πραγματικό χρόνο από την κάμερα οπισθοπορείας του οχήματος. Για ευκολότερη οδήγηση σε στενούς χώρους, το Digital Panoramic View Monitor προσφέρει μία live εικόνα 360° της περιοχής και μαγνητοσκοπημένη εικόνα του κάτω μέρους του αυτοκινήτου από κάμερες που μπορούν πλέον να καθαρίζονται αυτόματα. Επίσης δημιουργεί μία εικονική 3D όψη του RX, που παρουσιάζει το όχημα σα να το βλέπεις από πάνω.

Το νέο RX διατίθεται με ένα σύστημα Advanced Park, που βοηθά στο παρκάρισμα χρησιμοποιώντας αυτοματοποιημένο έλεγχο του τιμονιού και του συστήματος πέδησης. Το σύστημα χρησιμοποιεί την παλέτα των τεσσάρων καμερών και των 12 αισθητήρων υπερήχων του αυτοκινήτου για να έχει μία συνολική εικόνα της περιοχής γύρω από το αυτοκίνητο. Επίσης, θα αναγνωρίζει μέχρι και τρεις χώρους στάθμευσης που χρησιμοποιούνται τακτικά. 

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.