Η Nissan παρουσιάζει στο Σαλόνι της Γενεύης το IMQ, ένα πρωτότυπο crossover εξοπλισμένο με το βραβευμένο σύστημα e-Power και ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει αυτή την  ηλεκτροκίνητη τεχνολογία στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της μάρκας,  η διάθεση της συγκεκριμένης  τεχνολογίας θα ξεκινήσει στις ευρωπαϊκές αγορές από  το 2022.

Το e-Power διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία που φορτίζεται από βενζινοκινητήρα. Επειδή οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, τα μοντέλα που διαθέτουν το σύστημα προσφέρουν την ίδια ομαλή, άμεση επιτάχυνση και ισχυρή απόδοση,  με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα. Ο κινητήρας βενζίνης, που χρησιμοποιείται μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας,  λειτουργεί  πάντα στο βέλτιστο εύρος στροφών, μεγιστοποιώντας την εξοικονόμηση καυσίμου. Το e-Power θα  συνοδεύει  μια σειρά νέων τεχνολογιών που θα ενσωματωθούν στα  δημοφιλή μοντέλα της  Nissan στην Ευρώπη,  τα επόμενα τρία χρόνια.

Nissan IMQ

Το IMQ (compact crossover), που αποκαλύφθηκε  στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι ένα εξελιγμένο δείγμα τεχνολογίας και σχεδίασης, εξοπλισμένο με μια τετρακίνητη έκδοση του  e-Power. Στο IMQ, το σύστημα  παράγει συνολική ισχύ 250 κιλοβάτ και 700 Nm ροπής.

Αυτή η απόδοση, διοχετεύεται μέσω ενός νέου συστήματος πολλαπλών κινητήρων, σε όλους τους τροχούς, παρέχοντας ακριβή και ανεξάρτητο έλεγχο σε κάθε τροχό.

Το IMQ είναι εξοπλισμένο με μια προηγμένη έκδοση του πρωτότυπου συστήματος υποστήριξης οδήγησης ProPilot, το οποίο μπορεί να προσφέρει βελτιωμένη, αυτόνομη οδηγική ικανότητα. Το μοντέλο διαθέτει επίσης την τεχνολογία Invisible-to-Visible, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο, στην εμπορική έκθεση CES, στο Λας Βέγκας.

Οι διαστάσεις του IMQ το τοποθετούν στην καρδιά της κατηγορίας C-crossover. Σχεδιαστικά βασίζεται στο σήμα της μάρκας, ενσωματωμένο στην μάσκα V-motion, η οποία έχει σκόπιμα μια πιο λεπτή εμφάνιση.

Σχεδίαση

Η εξωτερική σχεδίαση ολοκληρώνεται από τις 22 ιντσών ζάντες αλουμινίου, που φέρουν ελαστικά ειδικής παραγγελίας. Αυτά τα “έξυπνα” ελαστικά μεταδίδουν πληροφορίες στον οδηγό μέσω ενός ψηφιακού περιβάλλοντος γραφικών. Στα δεδομένα που μεταδίδονται περιλαμβάνονται το φορτίο των ελαστικών, η πίεση, η θερμοκρασία και το βάθος του πέλματος. Αυτό βοηθά το IMQ να βαθμονομεί αυτόματα τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου,  ώστε να λειτουργούν άριστα.

Οι πόρτες του IMQ είναι αρθρωμένες στις εξωτερικές τους άκρες και ανοίγουν για να αποκαλύψουν ένα φουτουριστικό, ευρύχωρο εσωτερικό, που διαθέτει τέσσερα ξεχωριστά καθίσματα, με απρόσκοπτη ανύψωση από το δάπεδο, παρέχοντας μια αναβαθμισμένη οπτική με το εξωτερικό περιβάλλον.

Ο γνώριμος πίνακας οργάνων της μάρκας κυριαρχεί στο μπροστινό μέρος της καμπίνας, με την  κεντρική κονσόλα να αναδύεται από κάτω και να εκτείνεται, μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων, στο πίσω μέρος.

Κάθε κάθισμα έχει φινίρισμα από ένα δίχρωμο τρισδιάστατο  ύφασμα, κομμένο με λέιζερ σε γεωμετρικό σχεδιασμό, εμπνευσμένο από το Ιαπωνική ξυλογλυπτική του kumiko. Το μοτίβο αναπαράγεται στον πίνακα οργάνων, στην επένδυση της κάθε πόρτας και στην εταζέρα, καθώς και στο πλούσιο μεταλλικό φινίρισμα της πλάτης των καθισμάτων.

Τα πάντα στο εσωτερικό του IMQ, επικεντρώνονται στον οδηγό. Αυτό αποδεικνύεται από το διαδραστικό περιβάλλον γραφικών,  όπου κυριαρχεί μια οθόνη 840 χιλιοστών ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων. Είναι εντελώς μαύρη (όπως ακριβώς σε ένα smartphone  όταν σβήνει), αλλά όταν ενεργοποιηθεί παρέχει πληροφόρηση για την κατάσταση του e-Power, καθώς  και άλλες πληροφορίες για το όχημα.

Μια μικρότερη δευτερεύουσα οθόνη πάνω από την κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον Εικονικό Προσωπικό Βοηθό του IMQ. Αυξάνει την εμπειρία οδήγησης ελέγχοντας τις λειτουργίες του οχήματος, όπως την πλοήγηση, ως απάντηση στις εντολές  του  οδηγού.

Το τιμόνι είναι εργονομικά σχεδιασμένο ώστε να θέτει τον οδηγό σε χαλαρή θέση και να μεγιστοποιεί την ορατότητα του πίνακα οργάνων. Προηγμένης λειτουργικότητας και μαλακής αφής paddles  αλλαγής ταχυτήτων,  είναι ενσωματωμένα στο πίσω μέρος της στεφάνης του τιμονιού.

Υπόδειγμα τεχνολογίας

Το IMQ είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Invisible-to-Visible (I2V) της Nissan. Το Invisible-to-Visible, ή αλλιώς  το I2V, είναι μια μελλοντική τεχνολογία που δημιουργήθηκε μέσω του Nissan Intelligent Mobility.

Το I2V έρχεται για  να υποστηρίξει τους οδηγούς,  συγκεντρώνοντας πληροφορίες από αισθητήρες έξω και μέσα από το όχημα, σε συνδυασμό με δεδομένα από το “σύννεφο” (cloud). Αυτό επιτρέπει στο σύστημα όχι μόνο να παρακολουθεί το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, αλλά και να αντιλαμβάνεται  τι είναι μπροστά,  ακόμα και να δείχνει τι βρίσκεται πίσω από ένα κτίριο ή γύρω από μια γωνία. Για να καταστεί η οδήγηση πιο ευχάριστη, η καθοδήγηση προσφέρεται με έναν διαδραστικό, ανθρώπινο τρόπο,  μέσω των “avatars” που εμφανίζονται εντός του αυτοκινήτου.

“Πατώντας”  στον εικονικό κόσμο, το I2V προσφέρει άπειρες  δυνατότητες  στους  τομείς των υπηρεσιών και της  επικοινωνίας,  καθιστώντας την οδήγηση πιο βολική, άνετη και συναρπαστική.

Το I2V τροφοδοτείται από την τεχνολογία Omni-Sensing, η οποία λειτουργεί ως κόμβος, συγκεντρώνοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από το περιβάλλον κυκλοφορίας, έξω και μέσα από το όχημα. Η τεχνολογία SAM (Seamless Autonomous Mobility), αναλύει το οδικό περιβάλλον, μέσω σχετικών πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο και το σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPilot, παρέχει πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο.

Η τεχνολογία χαρτογραφεί  ένα εικονικό χώρο 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο, παρέχοντας πληροφορίες  για θέματα  όπως οι  κυκλοφοριακές συνθήκες , η ορατότητα, η  σήμανση ή παρακείμενους  πεζούς. Μπορεί επίσης να παρακολουθεί τους επιβάτες εντός του  οχήματος,  χρησιμοποιώντας αισθητήρες στην καμπίνα, προκειμένου να προβλέψει καλύτερα πότε μπορεί να χρειαστούν βοήθεια για να βρουν κάτι, ή για να κάνουν μια στάση για ξεκούραση, ώστε να παραμείνουν σε εγρήγορση.

Το I2V μπορεί επίσης να συνδέσει τους οδηγούς και τους επιβάτες με άλλους  ανθρώπους, μέσω του εικονικού κόσμου του Metaverse. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε μια οικογένεια, σε φίλους και συνεργάτες,  να “εμφανίζονται” μέσα στο αυτοκίνητο ως τρισδιάστατα  είδωλα σε περιβάλλον augmented –reality, για την παροχή βοήθειας ή  συντροφιάς.

Νίκος Τσάδαρης