Ο πλέον περιπετειώδης αγώνας της φετινής χρονιάς στο WRC, έγινε το περασμένο Παρασκευοσαββατοκύριακο στην Πορτογαλία.

Οι συνεχείς εναλλαγές θέσεων στις πρώτες ειδικές, τα πολλά κλαταρίσματα και οι έξοδοι από τον δρόμο, διαμόρφωσαν το αποτέλεσμα υπέρ του διεκδικητή του φετινού τίτλου Τ. Neuville, που οδήγησε άψογα το ένα από τα 4 Hyundai i30 που συμμετείχαν στον δύσκολο χωμάτινο αγώνα.

kdfksfj3

Η νίκη αυτή του Βέλγου, ίσως αποδειχθεί ζωτικής σημασίας, καθώς ο μέχρι πρότινος επικεφαλής της βαθμολογίας, S. Ozier, έβγαλε το Fiesta WRC του από τον δρόμο στην 5η ειδική διαδρομή, και όταν επανήλθε (με καθεστώς super rally) την επόμενη ημέρα, δεν μπόρεσε να βρει τον ρυθμό. Ακόμα και στην κατάταξη της power stage που δίνει έξτρα βαθμούς, ο 5άκις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν κατάφερε τίποτα καλύτερο από την 8η θέση, μένοντας έτσι χωρίς ούτε ένα βαθμό.

kdfksfj4

Αντίθετα οι άλλοι δυο οδηγοί της ομάδας M Sport (Ford), είχαν στην Πορτογαλία την καλύτερη φετινή τους επίδοση, τερματίζοντας 2ος ο Ε. Evans και 3ος ο T. Saninen.

Τέταρτος τερμάτισε ο μόνος διασωθείς από την ομάδα της Toyota, ο Φιλανδός L. Lappi, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα ώριμος παρά το νεαρό της ηλικίας του. Στη συνέχεια βέβαια, ο νεαρός πήρε ποινή για ένα λάθος που είχε κάνει στην 1η ημέρα του αγώνα και έπεσε 5ος.

Έτσι στην 4η θέση ακολούθησε μετά από σπουδαία επίδοση, ο Ισπανός 4ος οδηγός της Hyundai, D. Sordo, που όμως δεν έδωσε βαθμούς στην ομάδα για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, αφού ο team manager τον είχε εκτός της 3άδας οδηγών της ομνάδας που βαθμολογείται.

Την 6άδα έκλεισε ο Νορβηγός M. Ostberg που εκκλήθη εκτάκτως να οδηγήσει για την παραπαίουσα ομάδα της Citroen. Μακράν πίσω του ο άλλος οδηγός της ομάδας Ιρλανδός C. Breen, που σε καμιά περίπτωση δεν αποδεικνύει το ότι, αξίζει αυτή την πρωτοκλασάτη θέση.

kdfksfj1

Βέβαια στην ίδια ομάδα υπάρχουν και τα χειρότερα, που ακούν στο όνομα Kris Meeke και αυτή την φορά είχε κυριολεκτικά άγιο που δεν σκοτώθηκε, όταν βγήκε με πολλά χιλιόμετρα στην 12η ειδική. Ο Εγγλέζος αποδεικνύεται καταστροφικός για την Citroen, έχοντας χαλάσει περισσότερα αγωνιστικά, ακόμα και από τον Βέλγο καταστροφέα R. Duval. Στην Πορτογαλία, κατάφερε αρχικά να βρεθεί στην 1η θέση, αλλά στη συνέχεια ακολούθησε την συνηθισμένη του τακτική, αυτή του οδηγικού λάθους και όλοι πλέον έχουν να λένε για τα μέτρα ασφαλείας των αυτοκινήτων WRC.

Έτσι, στη μέση σχεδόν του μαραθωνίου των 13 ράλι ανά τον κόσμο (απομένουν 7), στην κατάταξη των οδηγών προηγείται ο Neuville με 119 β., ακολουθεί ο Ozier με 100β. και τρίτος είναι ο Tanak (Toyota) με 72β.

kdfksfj5

Αντίστοιχα, στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Hyundai με 175β., ακολουθεί η M Sport (Ford) με 162β. και 3η είναι η Gazoo Toyota με 140β. Τέταρτη και καταϊδρωμένη με 111β. η το πάλαι ποτέ ανίκητη Citroen.

Επόμενη αναμέτρηση στην Ιταλική νήσο της Σαρδηνίας στις 7-10 Ιουνίου.

kdfksfj6 kdfksfj7 kdfksfj2Νίκος Τσάδαρης