Τα ανοικτά αυτοκίνητα αποτελούν φετίχ για αρκετά μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού της χώρας μας. Βλέπετε, όταν είναι κλειστά συμπεριφέρονται σαν «κανονικά» αυτοκίνητα, ενώ όταν η οροφή τους ανοίξει, προσφέρουν απολαυστικές βόλτες.

Οι ζεστές μέρες του χειμώνα, αλλά –κυρίως- τα θερινά απογεύματα και βράδια, αποκτούν μια διαφορετική διάσταση. Προσοχή, μόνο, γιατί ο ήλιος του καλοκαιριού βαράει κατακέφαλα!

Cabrio μοντέλα υπάρχουν πολλά και ορισμένα από αυτά έχουν εξαψήφια τιμή. Στο θέμα μας, όμως, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τρία μικρά ανοικτά μοντέλα, τα οποία προσφέρουν στο ακέραιο τη χαρά του ανοικτού ουρανού, την ίδια στιγμή που δεν απαιτούν αστρονομικά ποσά για την απόκτησή τους, ενώ έχουν και χαμηλή κατανάλωση.

Κάπου εδώ σταματούν και οι ομοιότητες των τριών οχημάτων και αρχίζουν οι «cabrio διαφορές» τους: το Fiat 500C είναι targa, δηλαδή η οροφή του ανοίγει μερικώς, το Mini Cabrio διαθέτει υφασμάτινη κουκούλα, ενώ το Peugeot 207 CC φέρει μεταλλική, ηλεκτρικά αναδιπλούμενη, οροφή.

Fiat 500C

Το 500C δεν είναι full, αλλά semi-cabrio. Έτσι, οι μεσαίες κολόνες και τα τόξα του αμαξώματος παραμένουν, βοηθώντας το 500C να προσφέρει αρκετά από τα πλεονεκτήματα ενός ανοιχτού αυτοκινήτου (ανοιχτός ουρανός), χωρίς όμως και κάποια από τα μειονεκτήματα που συνήθως το συνοδεύουν (μειωμένη ακαμψία, τριγμοί αμαξώματος).

Η υφασμάτινη οροφή του αναδιπλώνεται ηλεκτρικά πλήρως μέχρι και το άνω χείλος του πορτ-μπαγκάζ. Η οροφή μέσα σε 8 δλ. ανοίγει μέχρι τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ για την ολική αναδίπλωσή της απαιτούνται άλλα 7 δλ. Το ωραίο, μάλιστα, είναι πως η οροφή «κλέβει» από το πορτ-μπαγκάζ μόλις 3 λτ. σε σχέση με το κλειστό μοντέλο (182 λτ.).

Η ακαμψία και η στιβαρότητα του πλαισίου είναι σχεδόν στα επίπεδα, ενώ η προσθήκη της αντιστρεπτικής δοκού από την έκδοση Abarth στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα, έχει αλλάξει τα οδηγικά δεδομένα για το “πεντακοσαράκι” προς το καλύτερο.

Η βασική του έκδοση φέρει το 16V σύνολο των 1,2 λτ. που αποδίδει 69 ίππους. Πιο πάνω συναντάμε το νέο turbo TwinAir μοτέρ των 85 ίππων, το οποίο έχει κατανάλωση 4,1 λτ., ενώ δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας (CO2: 95 γρ./χλμ.).

Όσοι θέλουν, μπορούν να αποκτήσουν το 500C με το σύνολο των 1,4 λτ. (100 ίπποι), ενώ αυτοί που πραγματικά τα θέλουν όλα, ας ρίξουν μια ματιά στο Abarth των 140 ίππων. Υπάρχει και η λύση του πετρελαίου, η οποία ακούει στο όνομα 1,3 MultiJet (95 ίπποι, κατανάλωση 3,9 λτ./100 χλμ.).

Mini Cabrio

Το Mini έχει το δικό του φανατικό κοινό, προτάσσοντας πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα όπως ελκυστική σχεδίαση, πολύ καλή ποιότητα υλικών και απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα. Το μικρό μοντέλο της θυγατρικής της BMW ανανεώθηκε πριν από λίγο καιρό, αποκτώντας πολύ διακριτικές σχεδιαστικές αλλαγές, αλλά –κυρίως- υιοθετώντας νέα γκάμα κινητήρων 1,6 λίτρων.

Μπαίνοντας στην καμπίνα του Mini, παρατηρείς πως η κατάσταση παραμένει στα γνωστά υψηλά επίπεδα, αφού ταμπλό και πόρτες αποτελούνται από μαλακά πλαστικά με πολύ καλή υφή. H ευρυχωρία δε διαφέρει από εκείνη του κανονικού Mini, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 170 λτ. με την οροφή κλειστή και 125 λτ. όταν αυτή ανοίξει. Σε ένα κάμπριο αυτοκίνητο με υφασμάτινη οροφή, το πρώτο ερώτημα που σου έρχεται στο μυαλό, είναι κατά πόσο το πλαίσιό του είναι στιβαρό και άκαμπτο.

Στον τομέα λοιπόν αυτό, το Mini σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε κλειστό αυτοκίνητο, αφού απουσιάζουν πλήρως οι τριγμοί, ενώ οι στρεβλώσεις του είναι περιορισμένες. Στο δρόμο με κλειστές στροφές, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το άμεσο τιμόνι είναι σύμμαχοι του οδηγού, που θέλει να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς. Στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο παραμένει «βράχος» ακόμα και με ταχύτητες κοντά στην τελική, προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό και στους επιβάτες.

Η βασική έκδοση One των 1,6 λτ. αποδίδει 98 ίππους, έχει κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 133 γρ./χλμ. CO2. Τα ίδια νούμερα έχει και η έκδοση Cooper των 120 ίππων, ενώ πολύ κοντά (6,0 και 139 αντίστοιχα) βρίσκεται και η κορυφαία Cooper S των 184 υπερτροφοδοτούμενων ίππων.

Ακόμα πιο κορυφαία, όμως, είναι η John Cooper Works των 211 ίππων, ενώ και στο πετρέλαιο έχει επιλεγεί η λύση της καλύτερης έκδοσης, της SD των 2,0 λτ. και 143 ίππων.


Peugeot 207 CC

Εμφανισιακά το Peugeot 207 CC δανείζεται το έντονα σφηνοειδές και μυώδες σχήμα των κλειστών εκδόσεων. Διαφορές συναντάμε στο πλαϊνό και -σε μεγάλο βαθμό- στο πίσω μέρος και αυτό, λόγω της αναδιπλούμενης μεταλλικής οροφής. Εκείνη ορίζει πιο έντονη κλίση του εμπρός παρμπρίζ και γενικά καμπύλο σχήμα αυτής, μέχρι την ένωσή της με το πίσω μέρος.

Οι χώροι είναι άνετοι για 2 άτομα μπροστά και 2 παιδιά πίσω. Ο χώρος αποσκευών από τα 370 λτ. περιορίζεται στα 187, όταν ο οδηγός ανοίξει την οροφή. Η διαδικασία αναδίπλωσης της οροφής διαρκεί 25 δλ. και μπορεί να γίνει ακόμα και εν κινήσει, με ταχύτητα έως 10 χλμ./ώρα.

Το 207 CC διατηρεί τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του στο δρόμο, πράγμα λογικό, αφού δεν έχει αλλαγές σε ζωτικά σημεία. Με ανοιχτή την οροφή παρατηρούνται κάποιες στρεβλώσεις, όταν όμως το 207 CC κάνει χρήση του κρυφού άσου που λέγεται «μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή», η ακαμψία θυμίζει το κανονικό 207. Το καλό είναι πως η άνεση δεν έχει θυσιαστεί.

Το ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι, τα καλά φρένα και η σπορτίφ θέση οδήγησης εμπνέουν για οδήγηση. To 207 CC προσφέρεται σε δύο εκδόσεις βενζίνης 1,6 λτ., μία ατμοσφαιρική και μία turbo. Η 1η αποδίδει 120 ίππους και έχει κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές C02 155 γρ./χλμ., ενώ η 2η έχει ισχύ 150 ίππων (κατανάλωση 7,2λτ./100 χλμ. και εκπομπές 171 γρ./χλμ.).

Πηγή: autotriti.gr