Μετά από ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα για την τρέχουσα χρονιά, η γαλλική εταιρία συνεχίζει δυναμικά την πορεία της έχοντας πετύχει σημαντικά εμπορικά αποτελέσματα για τα μοντέλα της. Το 308 είναι το best-seller της μάρκας που φιγουράρει στο top-3 της κατηγορίας C στην Ευρώπη. Εξακολουθεί να αποτελεί την βασική κινητήρια δύναμη της φίρμας,  με το 20% των πωλήσεων του μοντέλου να αντιστοιχεί σε εκδόσεις GT Line, GT και GTi. Το εξίσου πετυχημένο 208, το οποίο ανανεώθηκε πέρυσι, παρουσιάζει έως τον Ιούνιο αύξηση των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά κατά 15%. Το ανανεωμένο 2008 SUV που λανσαρίστηκε τον Ιούνιο, διατηρεί την δεύτερη θέση στην Ευρώπη και στην κατηγορία του.

Επιπλέον, η Peugeot κατέχει την 1η θέση στην κατάταξη με τις πιο «πράσινες» αυτοκινητοβιομηχανίες, με μέσο όρο εκπομπής στα 101,6 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, για μια γκάμα από 34 εκδόσεις μοντέλων και 7 επαγγελματικών οχημάτων. Αποκορύφωμα της τεχνολογικής υπεροχής είναι ο τίτλος του «Engine of the Year», που απέσπασε η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση της 3-κύλινδρης σειράς κινητήρων βενζίνης PureTech.

Στο φετινό σαλόνι του Παρισιού η εταιρία θα πραγματοποιήσει τρεις παγκόσμιες πρεμιέρες με αιχμή του δόρατος τα ολοκαίνουργια SUV 3008 και 5008, καθώς και το 3008 DKR που θα κληθεί να συνεχίσει την κυριαρχία της φίρμας στο επερχόμενο Ντακάρ που θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2017.

Το περίπτερο

Στα 3.600 τετραγωνικά μέτρα με τη νέα αρχιτεκτονική που θα συνδυάζει όμορφες και ζεστές αποχρώσεις του μαύρου και του χαλκού, η Peugeot θα παρουσιάσει τα νέα της μοντέλα. Συγκεκριμένα:

– Tρία ολοκαίνουργια SUV: τα 3008 και 5008, καθώς και το αγωνιστικό 3008 DKR.

– Στην περιοχή Peugeot Sport θα υπάρχουν τα 308 GTi και 208 GTi, καθώς και τα αγωνιστικά 3008 DKR και 208 WRX.

– Στον τομέα της τεχνολογίας, η αποδοτική σειρά κινητήρων PureTech και BlueHDi, το αυτόματο κιβώτιο EAT6, το πρωτότυπο 308 R Hybrid.

– To πρωτότυπο Fractal, ένα ηλεκτροκίνητο αστικό κουπέ που εκφράζει την μελλοντική άποψη του Peugeot i-Cockpit® ενσωματώνοντας 3D ηχητικά εφέ.

– Την σειρά GT Line, η οποία προσφέρει ένα σικ και σπορ στιλ σε εκδόσεις από το 108 έως το 508.

– Την σειρά Roland Garros, με το 108 TOP! και το 208 Roland Garros.

– Την Business Line, με το νέο Traveller και το 508 Business.

– Την προϊοντική γκάμα Electric Box Mobility: το Peugeot iOn και ένα ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση, διαθέσιμα από το καλοκαίρι μαζί με το Partner.

Στο περίπτερο θα προσφέρεται μία μοναδική ευκαιρία για να ανακαλύψουν οι επισκέπτες της έκθεσης τον μαγικό κόσμο του νέου Peugeot:

– Το νέας γενιάς i-Cockpit® με επίδειξη μέσω ενός headset εικονικής πραγματικότητας.

– Τους νέους διακόσμους Boost και Relax με δυνατότητα μασάζ, καθώς και τα νέα αρωματικά σπρέι Aerodrive και Harmony Wood.

– Το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας Focal® Sound Centre που τοποθετείται για πρώτη φορά στο νέο 3008.

Peugeot 2008

Peugeot_2008

Με κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά το νέο 2008 εφοδιάζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control για απροβλημάτιστη κίνηση σε κάθε τύπο εδάφους. Το 2008 εξοπλίζεται με την τεχνολογία Mirror Screen, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα επικοινωνίας MirrorLink® και Apple CarPlayTM. Μεταξύ άλλων υπάρχουν και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως η κάμερα οπισθοπορείας, η αυτόνομη πέδηση (Active City Brake) που αποτρέπει συγκρούσεις από το προπορευόμενο όχημα σε χαμηλές ταχύτητες, καθώς και το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (Park Assist).

Η γκάμα αποτελείται από Euro6 εκδόσεις βενζινοκινητήρων PureTech και πετρελαιοκινητήρων BlueHDi εκ των οποίων τέσσερα μηχανικά σύνολα έχουν αναδειχθεί ως καλύτερα στην κατηγορία τους («Best in Class»).

To νέο 2008 κατασκευάζεται στο Mulhouse, έχει διακριθεί με το βραβείο «Origine France Garantie», ενώ στην Ευρώπη είναι δεύτερο (στην κατηγορία του) σε πωλήσεις και πρώτο στους βενζινοκινητήρες.

Peugeot 3008

Peugeot_new-3008

To νέο 3008 χάρη στην εμφάνιση και την προηγμένη τεχνολογία του, ανοίγει νέους ορίζοντες στους οδηγούς που αναζητούν το κάτι διαφορετικό από τα τετριμμένα. Το νέας γενιάς i-Cockpit® συναρπάζει και ταυτόχρονα διασφαλίζει υψηλά στάνταρ άνεσης και ασφάλειας. Μία σειρά από κινητήρες και εκδόσεις εξοπλισμών (συμπεριλαμβανομένων των σπορ GT και GT Line) είναι διαθέσιμη με το νέο 3008 SUV, το οποίο αποτελεί το εφαλτήριο για μια νέα γενιά SUV με τα σήματα της Peugeot.

Το νέο 3008 SUV κατασκευάζεται στο Sochaux, έχει βραβευτεί με την πιστοποίηση «Origine France Garantie» και θα ξεκινήσει να λανσάρεται στις αγορές, μερικές εβδομάδες μετά το σαλόνι του Παρισιού.

Peugeot 5008

Αν και η ονομασία του μοντέλου δεν έχει αλλάξει, η σχεδίαση και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι εντελώς νέος και διαφορετικός. Το νέο 5008 επιστρέφει ως ένα μεγάλο 7θέσιο SUV στο C-segment, έχοντας ως μεγάλο του πλεονέκτημα τους τεράστιους πολυχρηστικούς χώρους. Το νέο 5008 SUV βασίζεται στην μεταβλητή πλατφόρμα EMP2, εφοδιάζεται με το νέο i-Cockpit®, καθώς και με πλήθος συστημάτων και τεχνολογιών.

Η πολυτελής εμφάνιση του αμαξώματος συνδυάζεται στο εσωτερικό με την κορυφαία πρακτικότητα και τα επτά ανεξάρτητα καθίσματα. Το νέο 5008 είναι το πρώτο SUV με τόσο μεγάλη προσαρμοστικότητα σε χωροταξικές απαιτήσεις που θα μπορούσε να συναντήσει κανείς μόνο στα καλύτερα μοντέλα πολλαπλών χρήσεων (MPV). Τα καθίσματα στην 2η σειρά είναι εντελώς ανεξάρτητα, ρυθμιζόμενα και αναδιπλούμενα, ενώ εκείνα στην 3η σειρά -εκτός από αναδιπλούμενα- μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν δημιουργώντας έναν αχανές χώρο φόρτωσης.

Το νέο 5008 SUV κατασκευάζεται στο Rennes και θα παρουσιαστεί στο κοινό της έκθεσης του Παρισιού, πριν το διεθνές λανσάρισμα που έχει προγραμματισθεί για την άνοιξη του 2017.

Peugeot i-Cockpit

Peugeot_pug-icock-a-029

Η Peugeot συνεχίζει την δέσμευση της δημιουργώντας οδηγοκεντρικά κόκπιτ, όπως το πρωτοποριακό i-Cockpit, η τελευταία γενιά του οποίου παρουσιάστηκε στα νέα 3008 και 5008 και διαθέτει όλες τις τεχνολογίες αιχμής γύρω από την ασφάλεια και την άνεση. Συγκεκριμένα:

– Το τιμόνι έχει γίνει ακόμη πιο κόμπακτ σε διαστάσεις. Έχει επανασχεδιασθεί με νέα επένδυση και δύο κοφτά τμήματα για καλύτερη λαβή, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τα γόνατα του οδηγού βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο και το οπτικό του πεδίο.

– Το σύστημα HUD (head-up display) συνδυάζεται με μία οθόνη υψηλής ανάλυσης και διάστασης 12,3’’ με φουτουριστικά γραφικά. Η υπερυψωμένη οθόνη του πίνακα οργάνων είναι πλήρως ρυθμίσιμη, με μεγάλος εύρος εξατομίκευσης και βρίσκεται στο σωστό ύψος, έτσι ώστε να μην αποσπάται το βλέμμα του οδηγού από τον δρόμο.

– Η οθόνη αφής διάστασης 8’’ που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα συνδυάζει σε μία περιοχή όλους τους διακόπτες και όλες τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Είναι ιδιαίτερα εύχρηστη και φωτεινή διευκολύνοντας στην καθημερινότητα με την προηγμένη τεχνολογία της.

Μερικά εκατοστά κάτω από την οθόνη υπάρχει μία σειρά από χρωμιωμένους διακόπτες «αεροπορικού» τύπου με μεταλλικό φινίρισμα και απαλό πάτημα.

Ο οδηγός έχει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο φανταστικούς διακόσμους με δυνατότητα προσωποποίησης: τον Boost για δυναμική σπορ οδήγηση, και τον Relax για πιο χαλαρούς και άνετους ρυθμούς.

Peugeot 3008 DKR

Peugeot_3008-DKR

Η Peugeot σκοπεύει να ξεκινήσει νικηφόρα και το 2017, μετά τις μεγάλες επιτυχίες στο Ντακάρ (τον Ιανουάριο στη Νότια Αμερική) και στο Silk Way Rally (αυτό το καλοκαίρι σε Ρωσία, Καζακστάν και Κίνα).

Τα τέσσερα πληρώματα της ομάδας παραμένουν ως είχαν, αλλά αυτή την φορά με ένα νέο υπερόπλο στη διάθεσή τους: το νέο 3008 DKR.

Σχεδιασμένο σε συνεργασία με το Style Centre της φίρμας, το 3008 DKR αποτελεί την αγωνιστική υπόσταση του νέου 3008 SUV με πολεμική εμφάνιση. Οι μηχανικοί της Peugeot Sport επικεντρώθηκαν στην βελτίωση της ψύξης, της ανάρτησης (αποσβεστήρες και γεωμετρία) για καλύτερο κράτημα, το βάρος του αυτοκινήτου (το οποίο παραμένει στα ίδια επίπεδα) και στην αποτελεσματικότητα του συστήματος κλιματισμού (που θα εκτιμήσουν δεόντως τα πληρώματα).

Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στον κινητήρα που είναι σύμφωνος με τους νέους κανονισμούς της FIA, μειώνοντας την διάμετρο του περιοριστή αέρα (από τα 39 στα 38 χιλιοστά, όπως προβλέπεται για τα δικίνητα οχήματα), έχοντας μια απώλεια των περίπου 20 ίππων. Όμως, αυτή η ισχύς πλέον καλύπτεται από την καλύτερη απόδοση στις χαμηλότερες σ.α.λ. και το αυτοκίνητο είναι συνολικά πιο εύκολο και ταχύτερο στην οδήγηση.

Όπως το 2015, η ομάδα θα ακολουθήσει ένα πλήρες αγωνιστικό πρόγραμμα με πρόβα στο Rallye du Morocco (3-7 Οκτωβρίου), εκεί όπου το 3008 DKR θα δοκιμαστεί στα χέρια των Carlos Sainz / Lucas Cruz. Θα πλαισιωθούν από τους Cyril Despres  / David Castera, τους νικητές του Silk Way Rally, για την τελική επίσημη συμμετοχή του 2008 DKR.

Τα πληρώματα της ομάδας του 2017 που θα οδηγήσουν 4 3008 DKR απαρτίζουν οι Stéphane Peterhansel/Jean Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz, Cyril Despres/David Castera και Sébastien Loeb/Daniel Elena.

Νίκος Τσάδαρης