Η τρίτη γενιά του Jazz, παρουσιάστηκε αυτές τις ημέρες στους εκπροσώπους του ελληνικού ειδικού τύπου. Το νέο Jazz βασίζεται στην επιτυχία των προκατόχων του. Το παγκόσμιο αυτοκίνητο, γνωστό και σαν «Fit» σε μερικές αγορές, έχει πουλήσει πάνω από 5 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο από το 2001 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά και αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται σε επτά χώρες. Η νέα γενιά διατηρεί την κλασική φόρμα ενός Jazz, υιοθετώντας όμως ένα χαρακτηριστικό, σύγχρονο στυλ, με νέα φυσιογνωμία και έντονες, χαρακτηριστικές γραμμές. Πρακτικό και εύχρηστο το Jazz είχε πάντα θετική αντιμετώπιση στην Ελλάδα και η προηγούμενη γενιά του είχε αναδειχθεί –από μερίδα δημοσιογράφων- «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα».

Η ελληνική αντιπροσωπεία διαθέτει το νέο Jazz με πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού, χωρίς επιπλέον χρέωση για το μεταλλικό χρώμα και με συνολικά 5ετή εγγύηση.

Η τιμή για την βασική έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο είναι 16.990 ευρώ χωρίς απόσυρση και 16.030 με απόσυρση, ενώ η πλουσιότερη έκδοση (πάντα με κινητήρα 1,3λτ, φθάνει τα 22.990 ευρώ.

Στην βασική τιμή περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό, ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα City-Brake Αctive με αυτόματο φρενάρισμα για την αποφυγή ατυχημάτων με χαμηλή ταχύτητα στην πόλη (λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 32 χλμ./ώρα), κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, cruise control, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρες USB (συμβατή με iPod) και Aux, σύστημα start-stop και τα πίσω καθίσματα Magic Seats της Honda στα οποία αναδιπλώνεται και το οριζόντιο τμήμα προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους.

Με τολμηρή και παράλληλα σοφιστικέ εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, το νέο Jazz είναι κατά 95 χλστ μακρύτερο από τον προκάτοχό του, με μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 30 χλστ. Χάρη στη νέα πλατφόρμα, το τελευταίο Jazz είναι αναλογικά ακόμα μεγαλύτερο εσωτερικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Το νέο Jazz ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda ‘man maximum, machine minimum’. Αυτή στόχο έχει την επίτευξη μιας συμπαγούς αλλά αποδοτικής διάταξης του εσωτερικού, με μεγιστοποίηση του χώρου των επιβατών και ελαχιστοποίηση των εξωτερικών διαστάσεων. Το μικρό Honda μήκους 4μ. διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετημένο στο κέντρο για μεγαλύτερη ευρυχωρία και καινοτόμες χωροταξικές λύσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 354 λίτρα.

Το νέο Jazz διατίθεται μόνο με το νέο, αποδοτικό και υψηλής απόκρισης βενζινοκινητήρα 1.3 i-VTEC της σειράς Earth Dreams Technology της Honda.

Με απόδοση 102 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο στάνταρ (που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντάρι κιβώτιο) ή με ένα νέο κιβώτιο CVT, προαιρετικά.

Η έξυπνη σχεδίαση του διασφαλίζει ότι ο νέος 4κύλινδρος με i-VTEC (Intelligent Variable Timing & Lift Electronic Control) προσφέρει οδηγικές επιδόσεις εφάμιλλες με του προηγούμενου κινητήρα 1.4 λτ, και κατανάλωση ενός κινητήριου συνόλου 1.2 λτ. Η μέγιστη ροπή είναι 12,5χγρμ στις 5.000 σ.α.λ..

Η συνολική απόδοση έχει βελτιωθεί με τη χρήση ενός συστήματος EGR (exhaust gas recirculation) υψηλής ροής, τη μειωμένη τριβή, τις βελτιωμένες τεχνολογίες idle-stop, και τον ηλεκτρονικό έλεγχο του εκκεντροφόρου μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) που βελτιστοποιεί το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής ακόμα και με κρύο κινητήρα. Για βελτίωση της θερμικής απόδοσης, η αναλογία συμπίεσης αυξάνεται στο 13.5:1.

Ο νέος κινητήρας 1.318 κ.εκ. ζυγίζει επίσης λιγότερο από τη μονάδα 1.4 λτ χάρη στη χρήση λεπτότερων χιτωνίων, ένα σημαντικά ελαφρύτερο στρόφαλο κατά 27% και άλλα κινούμενα εξαρτήματα, συν την υιοθέτηση μιας πολλαπλής εισαγωγής αποκλειστικά από ρητίνη.

Ο κινητήρας 1.3 λτ πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από 106 γρ/χλμ, ενώ η οικονομία καυσίμου έχει βελτιωθεί, ξεκινώντας από 4,6 λτ/100 χλμ (μικτός κύκλος) –  χάρη στη χρήση του πολύ αποδοτικού κιβωτίου CVT.

Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ εκτός του ESP υπάρχει και το σύστημα «υποβοήθησης ευκινησίας» (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα.

Στη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα το νέο δημιούργημα της παραδοσιακά πρωτοποριακής ιαπωνικής φίρμας. Στην σύντομη αυτή δοκιμή, εντοπίσαμε την ευελιξία και την προβλέψιμη οδική συμπεριφορά του Jazz, την οικονομία καυσίμου του εύστροφου ατμοσφαιρικού κινητήρα και το εκπληκτικό κιβώτιο ταχυτήτων, με ένα από τους καλύτερους επιλογείς που έχουμε συναντήσει ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Στον αντίποδα, η ισχύς του κινητήρα χαμηλά δεν ικανοποιεί, ενώ διατηρώντας τις στροφές ψηλά έχεις στη διάθεσή σου επαρκή ισχύ, αλλά ταυτόχρονα αυξάνεται ο θόρυβος.

Κατά τα λοιπά, τα μέτρια επίπεδα άνεσης, η αίσθηση αντοχής και η οικονομία επιπέδου ντιζελοκινητήρα (μέση δοκιμής 5,5 λτ/100χλμ), είναι στοιχεία που βάζουν υποθήκη για μια καλή εμπορική πορεία του μοντέλου και μένουν να επιβεβαιωθούν από εμάς, όταν σε λίγο καιρό προκύψει η κανονική δοκιμή.

Honda-Jazz_3

Νίκος Τσάδαρης