Το PEMA Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, ο 7ος γύρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι Ιστορικών αυτοκινήτων θα διεξαχθεί το επόμενο Σαββατοκύριακο με τη συμμετοχή 53 πληρωμάτων από 11 χώρες, που το απόγευμα της Παρασκευής 5 Σεπτεμβρίου θα περάσουν από τη ράμπα της εκκίνησης κάτω από το επιβλητικό μνημείο της Ακρόπολης.

Δεκατρείς φημισμένες χωμάτινες ειδικές διαδρομές της χώρας θα «φιλοξενήσουν» από τις 5 έως τις 7 Σεπτεμβρίου τους πρωταγωνιστές τόσο του Ευρωπαϊκού, όσο και του Πανελληνίου πρωταθλήματος 2025.

Η ποιότητα των συμμετοχών είναι υψηλού επιπέδου, με τη σχετική λίστα να περιλαμβάνει οδηγούς και αυτοκίνητα που έχουν αφήσει έντονο αποτύπωμα στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου. Ανάμεσά τους ο ρέκορντμαν εκκινήσεων σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ο αγωνιστικός διευθυντής της Toyota Gazoo Rally Team, Φιλανδός Jari-Matti Latvala έρχεται στη χώρα μας για να αγωνιστεί στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.

Ο 40χρονος Φινλανδός με 18 νίκες σε αγώνες του WRC ακολουθεί φέτος το θεσμό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι Ιστορικών, με συνοδηγό στη μαύρη Toyota Celica Turbo 4WD την Jani Hussi. Η χρονιά, ωστόσο, μόνο εύκολη δεν είναι μέχρι στιγμής για τον πρώην αστέρα του WRC, καθώς παρά τις δύο νίκες στην αρχή της σεζόν, τρεις συνεχόμενες εγκαταλείψεις από μηχανική βλάβη έχουν δυσκολέψει σημαντικά την προσπάθειά του για την κατάκτηση του τίτλου.

Το Φιλανδικό δίδυμο θα καταδιώξουν οι άτυχοι του περσινού αγώνα, Ghislain de Mevius-Johan Jalet που επιστρέφουν στα Ελληνικά χώματα με το Mazda 323 GTX. Το ίδιο και οι γνωστοί μας από την περσινή συμμετοχή τους στον αγώνα, Maciej Lubiak-Grzegorz Dachowski (Porsche 911 Carrera RS 2.7) που βρίσκονται επικεφαλής στη βαθμολογία του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος και φέτος ευελπιστούν η τύχη να είναι με το μέρος τους.

Στις συμμετοχές που θα επιδιώξουν μια θέση στο βάθρο, συγκαταλέγονται και οι Έλληνες Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας, Αλέξανδρος Χριστοδούλου – Θανάσης Σαμαράς, που θα οδηγήσουν από μια Lancia Delta Integrale 16V. Μαζί τους και οι Βρετανοί Ernie & Will Graham (πατέρας & γιος) που θα αγωνιστούν με Ford Escort RS1800 MKII και BMW M3 E30 με συνοδηγούς τους James O’ Brien και Karen Graham αντίστοιχα.

Σοβαρές πιθανότητες για διάκριση έχουν οι Παναγιώτης και Γιώργος Παραδείσης που θα οδηγήσουν Ford Escort RS1800 MKII και Ford Escort MKI με συνοδηγούς τους Μιχάλη Φράγκου και Πλούταρχο Στεργίου αντίστοιχα, ενώ υπολογίσιμος αντίπαλος θεωρείται και ο Ιταλός Enrico Brazzoli που θα οδηγήσει μία Porsche 911, με συνοδηγό την Martina Musiari.

Εκτός των καθαρόαιμων ιστορικών οχημάτων, 8 αυτοκίνητα της κατηγορίας 5 (P2000) θα λάβουν μέρος στοφετινό Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Αίσθηση προκαλεί η συμμετοχή του παλιού γνώριμου των Ελλήνων φιλάθλων και δύο φορές Πρωταθλητή της κατηγορίας Ν στο WRC, Gregoire De Mevius, ο οποίος θα οδηγήσει ένα Nissan Sunny GTI-R, όπως το 1992 όταν είχε τερματίσει με αυτό στην 9η θέση της γενικής κατάταξης στο Ράλλυ Ακρόπολις. Συνοδηγός του θα είναι ο Andre Leyh.

Η δράση θα ξεκινήσει το απόγευμα της Πέμπτης 4 Σεπτεμβρίου με τη διεξαγωγή προαιρετικού shakedown για τους συμμετέχοντες. Η διαδικασία θα εκκινήσει στις 16:00 και θα πραγματοποιηθεί στην περιοχή της Θήβας. Την Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου στις 18:00, θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη Πανηγυρική Εκκίνηση, με φόντο τον Παρθενώνα, ενώ νωρίτερα θα έχει προηγηθεί ο Διοικητικός και Τεχνικός Έλεγχος στις Εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ). Τα αγωνιστικά θα διανυκτερεύσουν στο ΟΑΚΑ και θα εκκινήσουν το πρωί του Σαββάτου 6 Σεπτεμβρίου για τις 7 ειδικές διαδρομές που απαρτίζουν το απαιτητικό πρώτο σκέλος του αγώνα.

Πιο αναλυτικά, οι συμμετέχοντες θα αγωνιστούν στην Ειδική Διαδρομή «Ασωπία» (14,16 χλμ.) και εν συνεχεία θα κατευθυνθούν στην Ειδική Διαδρομή «Θήβα» (14,96 χλμ.), η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι τόσο του Ιστορικού, όσο και του σύγχρονου Ράλλυ Ακρόπολις τα τελευταία χρόνια. Το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει, επίσης, την Ειδική Διαδρομή «Ακραίφνιο» (10,36 χλμ.), πριν την ανασυγκρότηση, η οποία θα λάβει χώρα στην Αλίαρτο. Θα ακολουθήσουν οι Ειδικές Διαδρομές «Ελικώνας» (8,06 χλμ.), «Μαυρονέρι» (13,37 χλμ.) και «Παρνασσός» (13,71 χλμ.), γνωστές από την περσινή διοργάνωση του αγώνα. Το πρώτο σκέλος ολοκληρώνεται με την «Άμφισσα» (11,75 χλμ.), η οποία θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων και εν συνεχεία τα αγωνιστικά θα διανυκτερεύσουν στην πόλη της Ιτέας, η οποία θα στεγάζει και το Service Park.

Το πρωί της Κυριακής 7 Σεπτεμβρίου, οι συμμετέχοντες θα αγωνιστούν και πάλι στην Ειδική Διαδρομή «Άμφισσα» (11,75 χλμ.), αυτή τη φορά υπό το φως του ήλιου και στη συνέχεια θα κατευθυνθούν στις Ειδικές Διαδρομές «Οινοχώρι» (10,02 χλμ.) και «Αμφίκλεια» (13,89 χλμ.). Θα ακολουθήσει ενδιάμεσο service στην Αμφίκλεια, με το μενού να περιλαμβάνει στη συνέχεια τις Ειδικές Διαδρομές «Ελάτεια-Ζέλι» (11,65 χλμ.) και «Αμφίκλεια» (13,89 χλμ.). Το PΕΜΑ Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώνεται με την Ειδική Διαδρομή «Οινοχώρι» (10,02 χλμ.).

Ο τερματισμός του αγώνα θα πραγματοποιηθεί στον προαύλιο χώρο του Ευρωπαϊκού Συνεδριακού Κέντρου Δελφών στις 17:30 και θα ακολουθήσει η Απονομή στο Θέατρο Φρύνιχος του Ευρωπαϊκού Συνεδριακού Κέντρου Δελφών στις 18:30.

Το PΕΜΑ Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτελείται από συνολικά 13 Ειδικές Διαδρομές που καλύπτουν 157,69 αγωνιστικά χιλιόμετρα, ενώ το συνολικό μήκος του αγώνα είναι 689,73 χιλιόμετρα.