Παρελθόν φαίνεται πως είναι η εχθρική στάση που κρατούσε το Καζακστάν απέναντι στον χαρακτήρα του Σάσα Μπάρον Κόεν, που όσο να πεις διαφήμισε τη χώρα σε όλο τον πλανήτη.

Και τώρα ο οργανισμός τουρισμού του Καζακστάν αγκάλιασε ολόψυχα τον Borat, υιοθετώντας στην κρατική τουριστική εκστρατεία το σλόγκαν του, αυτό το «Very Nice» που λέει συνεχώς.

Όταν είχε κυκλοφορήσει ωστόσο το πρώτο «Borat» το 2006, ο υπουργός Εξωτερικών του Καζακστάν απειλούσε να μηνύσει τον Σάσα Μπάρον Κόεν. Η χώρα αναγκάστηκε τελικά να γυρίσει τη δική της εκστρατεία («Heart of Eurasia») σε μια απέλπιδα προσπάθεια να εξουδετερώσει το «φαινόμενο Borat».

Τώρα το Καζακστάν άλλαξε ωστόσο στάση και είναι έτοιμο να εξαργυρώσει όλη αυτή τη δωρεάν δημοσιότητα.

Ο Kairat Sadvakassov, αναπληρωτής διευθυντής του οργανισμού τουρισμού του Καζακστάν, δήλωσε στους «New York Times»:

«Σε καιρούς Covid, όταν η τουριστική δαπάνη είναι στον πάγο, είναι καλό να βλέπεις τη χώρα να αναφέρεται στα μέσα ενημέρωσης. Όχι με τον καλύτερο τρόπο, αλλά είναι καλό να είσαι εκεί έξω. Θα θέλαμε να δουλέψουμε με τον Κόεν ή ακόμα και να τον έχουμε να κινηματογραφεί εδώ».

Όσο για τον Yermek Utemissov, τον «εγκέφαλο» πίσω από την ιδέα της υιοθέτησης του σλόγκαν του κινηματογραφικού χαρακτήρα, λέει πως ο Borat δεν εξοργίζει πια τόσο τους κατοίκους: «Είναι μια νεότερη γενιά. Έχουν Twitter, έχουν Instagram, έχουν Reddit, ξέρουν αγγλικά, ξέρουν από memes, είναι μέσα στον κόσμο των μέσων»…