Τα τελευταία χρόνια, οι Gen Z είχαν γίνει τα «αγαπημένα παιδιά» της μόδας καθώς δημιουργούσαν γρήγορες τάσεις και περίτεχνες καμπάνιες στο TikTok αλλά τελικά, πολύ χαμός για το τίποτα, καθώς η συγκεκριμένη γενιά μπορεί να έχει τη φαντασία, ωστόσο δεν έχει την αγοραστική δύναμη, άρα αυτή η εποχή δείχνει να ολοκληρώνεται. Τα luxury brands στρέφουν ξανά το ενδιαφέρον τους στη Generation X, μια γενιά για την οποία παραδόξως κανείς δε μιλάει, κι αυτή δεν ενοχλεί. Δεν βρίσκεται στο επίκεντρο με τα καπρίτσια της όπως η Gen Z, δεν μονοπωλεί τα φώτα με το drama της όπως οι Millenials και δεν έχει καταστρέψει όλους τους επόμενους όπως οι Boomers. H Gen Z, ποτέ δεν ενόχλησε και κανείς δεν ασχολείται μαζί της, αλλά επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο και κερδίζει την προσοχή των μεγάλων οίκων γιατί είναι η γενιά γέφυρα ανάμεσα στο παλιό και το καινούριο.

Η Generation X –όσοι δηλαδή σήμερα είναι 45-60 ετών έχει κάτι που όλο και πιο δύσκολα βρίσκουν τα brands στις νεότερες ηλικίες: σταθερή αγοραστική δύναμη, πίστη, αλλά και μια βαθιά σχέση με την ποιότητα. Είναι η γενιά που μεγάλωσε με τα iconic looks των 90s και των early 00s και τώρα αναζητά ξανά αυτό το αίσθημα οικειότητας, αλλά σε πιο ώριμη, εκλεπτυσμένη μορφή. Έτσι η Generation X που δε ζήτησε ποτέ κάτι και δεν της χαρίστηκε τίποτα γίνεται μετά από χρόνια στην αφάνεια δουλεύοντας σκληρά έχοντας τους Boomers πάνω από το κεφάλι της και τους γκρινιάρηδες Millenials από κάτω και τους κακομαθημένους Gen Z ακόμη παρακάτω της γίνεται η νέα μούσα της σύγχρονης πολυτέλειας.

Η στιλίστρια και designer Lorenza Gentile εξηγεί ότι η αλλαγή κατεύθυνσης δεν είναι τυχαία. Η Gen Χ παίρνει αυτή τη στιγμή υψηλότερους μισθούς από τους νεότερους και έχει καλύτερη εικόνα της σύγχρονης αγοράς από τους μεγαλύτερους. Είναι μια γενιά με συνέπεια στις αγορές της καθώς παραμένει πιστή στα αγαπημένα της brands και εκτιμά τη διαχρονικότητα, όχι τα trends που θα κρατήσουν δυο εβδομάδες. Η Generation X δεν ενδιαφέρεται για εντυπωσιακά λογότυπα ούτε για outfits σχεδιασμένα για viral φωτογραφίες. Προτιμά την αθόρυβη πολυτέλεια, τη χειροποίητη λεπτομέρεια και τα υλικά που διαρκούν χρόνια. Θέλει να φαίνεται κομψή χωρίς προσπάθεια.

Η συγκεκριμένη γενιά βρίσκεται σε μια φάση όπου η αυτοφροντίδα, η ισορροπία και η ποιότητα ζωής αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο. Έτσι επενδύει περισσότερο σε προϊόντα που βελτιώνουν την καθημερινότητά της, αγαπά τις «ήρεμες» αγορές με ουσία και όχι την υπερβολή αλλά αναζητά και ρούχα που να θυμίζουν τη δική της νεότητα, αλλά με πιο σύγχρονες γραμμές. Η νοσταλγία παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι οίκοι επαναφέρουν 90s κομμάτια όπως γούνες, λεπτά πλεκτά, structured δερμάτινα jackets και κλασικά straight-leg jeans. Για τη Generation X, αυτά δεν είναι απλώς επανεμφανίσεις, είναι εικόνες από μια εποχή που καθόρισε την προσωπικότητα και το στιλ της.

Η Lorenza Gentile περιγράφει τη φιλοσοφία της Generation X ως εξής: «Να έχεις λιγότερα, αλλά καλύτερα. Να φοράς εξαιρετικά ρούχα χωρίς να τα επιδεικνύεις. Να προτιμάς τα premium υφάσματα από τις εντυπωσιακές ταμπέλες». Αυτό το mindset έχει οδηγήσει πολλά brands να παρουσιάσουν νέα αξεσουάρ και ρούχα με έμφαση στη δεξιοτεχνία όπως σαγιονάρες με high-end δέρματα, μίνιμαλ τσάντες χωρίς λογότυπα, ραφές και finishings που θυμίζουν couture λεπτομέρεια και ντελικάτα knitwear που δείχνουν «ήσυχο πλούτο». Οίκοι όπως Chloé, Miu Miu, Dior, Alaïa, υιοθετούν αυτή την αισθητική, παρουσιάζοντας μια πιο χαλαρή, ώριμη πολυτέλεια που δεν έχει ανάγκη να τραβήξει την προσοχή.

Η αναβίωση της Generation X ενισχύεται από διαχρονικές προσωπικότητες που εξακολουθούν να εκπέμπουν ισχυρή κομψότητα όπως οι Julia Roberts, Angelina Jolie και Nicole Kidman. Παράλληλα, σούπερμοντελ όπως η Cindy Crawford, η Laetitia Casta και η Kate Moss συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες μεγάλων οίκων, αποδεικνύοντας ότι η γοητεία και η επιρροή δεν έχουν ηλικία. Σύμφωνα με την Lorenza Gentile, η πραγματική πολυτέλεια για τη Generation X δεν είναι πια το statement item. Είναι ο χρόνος, η ηρεμία, η ποιότητα ζωής και η επιλογή να αγοράζεις κάτι επειδή σου ταιριάζει, όχι επειδή είναι trend.