Μπορεί κάποιος να σκεφτεί ότι οι σαγιονάρες είναι το πιο απλό, καθημερινό και ταπεινό είδος παπουτσιού. Όμως το luxury brand The Row, των διάσημων διδύμων Mary-Kate και Ashley Olsen, κατάφερε να αλλάξει την αντίληψή μας γι’ αυτό το basic αξεσουάρ και να το μετατρέψει σε fashion statement υψηλής πολυτέλειας.
Οι Dune sandals, όπως ονομάζεται το μοντέλο, κυκλοφόρησαν για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 και γρήγορα έγιναν το “It shoe” του καλοκαιριού, παρόλο που κοστίζουν περίπου 780 ευρώ και μάλιστα έχουν ήδη εξαντληθεί. Παρά την απλότητά τους στο design, έχουν προκαλέσει φρενίτιδα στον κόσμο της μόδας, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά τη δύναμη του quiet luxury.
Το quiet luxury είναι η τάση που επικεντρώνεται στη διακριτική, ανεπιτήδευτη πολυτέλεια. Δεν βασίζεται σε έντονα λογότυπα, εντυπωσιακά prints ή κραυγαλέα σχέδια. Αντίθετα, εστιάζει στην ποιοτική κατασκευή, τα premium υλικά, την καθαρότητα της γραμμής και, φυσικά, την αποκλειστικότητα. Είναι μια μόδα για εκείνους που ξέρουν και δεν έχουν ανάγκη να το δείξουν.
Το The Row, που ξεκίνησε ως ένα μίνιμαλ, σχεδόν αντι-εμπορικό brand, έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους αυτής της αισθητικής, προσελκύοντας fashion insiders, celebrities και λάτρεις της κομψότητας.
Αν και το σχέδιό τους δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τις κλασικές σαγιονάρες καθώς διαθέτουν σόλα από καουτσούκ και παχιά λουράκια από βαμβάκι, αυτό που τις κάνει να ξεχωρίζουν είναι το στιλιστικό μήνυμα που εκπέμπουν. Είναι διαθέσιμες σε διάφορα χρώματα, όμως η εκδοχή με κόκκινη σόλα και μαύρα λουράκια έγινε η πιο δημοφιλής, κυρίως γιατί φορέθηκε από διάσημα ονόματα όπως οι Jennifer Lawrence, Zoe Kravitz,Kendall Jenner και Jonathan Bailey (ο οποίος τις φόρεσε ακόμη και στο κόκκινο χαλί.) Αυτές οι εμφανίσεις ήταν αρκετές για να απογειώσουν τις αναζητήσεις για τις σαγιονάρες του The Row κατά 162% μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με τα δεδομένα της Lyst, φέρνοντας το brand στην 6η θέση των πιο επιδραστικών οίκων μόδας αυτή τη στιγμή.
Οι σαγιονάρες μπορεί κάποτε να ήταν συνδεδεμένες με την παραλία ή τις χαλαρές διακοπές, όμως η πανδημία και η στροφή προς πιο άνετα, πρακτικά και minimal ρούχα τις επανέφεραν στο προσκήνιο. Πλέον, θεωρούνται premium αξεσουάρ, ικανά να πλαισιώσουν looks με jeans, κοστούμια ή ακόμη και φορέματα. Αυτό αποτυπώνεται και στις συλλογές άλλων μεγάλων οίκων, όπως ο Hermès, που επίσης πρότεινε σαγιονάρες στις πασαρέλες του. Όμως το The Row κατάφερε να δώσει σε αυτό το απλό είδος παπουτσιού status. Δεν είναι απλώς παπούτσια, είναι ένα σύμβολο της νέας, διακριτικής πολυτέλειας.
Το γεγονός ότι οι Dune sandals κυκλοφόρησαν σε περιορισμένα κομμάτια και εξαντλήθηκαν πολύ γρήγορα, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την εικόνα τους ως επιθυμητό και δυσεύρετο προϊόν. Οι λίστες αναμονής και η περιορισμένη διαθεσιμότητα αποτελούν πλέον μέρος της στρατηγικής πολυτελών brands για να διατηρούν την αποκλειστικότητα, κάτι που ενισχύει και την αίσθηση prestige όσων τις αποκτούν.
Το μυστικό της επιτυχίας της σαγιονάρας του The Row δεν είναι το design, ούτε καν η άνεση (αν και σχολιάζεται πως είναι πολύ ελαφριές και ευχάριστες στο περπάτημα). Είναι το γεγονός ότι αυτές οι σαγιονάρες προσφέρουν το κάτι παραπάνω, δηλαδή τη συμμετοχή σε έναν συγκεκριμένο κώδικα πολυτέλειας, που δεν φωνάζει αλλά υπαινίσσεται. Που δεν δείχνει πλούτο, αλλά κομψότητα. Και τελικά, αποκλειστικότητα και γνώση.
