Αν κάτι έχει καταφέρει σίγουρα ο οίκος Balenciaga, είναι να λανσάρει τόσο αμφιλεγόμενα fashion items που διχάζουν το κοινό, ωστόσο, όσες αντιδράσεις κι αν προκαλούνται, υπάρχει πάντα κόσμος που τα αγοράζει, επομένως ο creative director, Ντέμνα Γβασάλια, που βρίσκεται στο τιμόνι του, συνεχίζει ακάθεκτος να παρουσιάζει τέτοια εκκεντρικά ρούχα και αξεσουάρ στις συλλογές του.

Κάπου εδώ αξίζει να θυμίσουμε πως τον Ιούνιο του 2021 ο γνωστός οίκος έκανε μια στραβοτιμονιά που τον έφερε κοντά στο να γίνει cancelled και αφορούσε μια διαφημιστική καμπάνια για την κολεξιόν του για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021.

Στις φωτογραφίες της καμπάνιας, παιδιά εμφανίζονταν να κρατούν αρκουδάκια που ήταν ντυμένα με BDSM αξεσουάρ, όπως χειροπέδες και μάσκες. Η εικόνα αυτή προκάλεσε αμέσως έντονες αντιδράσεις, καθώς θεωρήθηκε απερίσκεπτη, και πολλοί κατηγόρησαν τον οίκο Balenciaga για ανάμειξη παιδιών σε σεξουαλικά θέματα και εικόνες. Μετά την έντονη κριτική και τις αντιδράσεις από το κοινό, ο οίκος μόδας απέσυρε από τη διαφημιστική καμπάνια τις φωτογραφίες και δημοσίευσε ανακοίνωση στην οποία ζήτησε συγγνώμη για το συμβάν και εξέφρασε τη λύπη του για την αναστάτωση που προκλήθηκε.

Οι εκκεντρικότητες του οίκου δεν σταματούν εδώ. Πέρυσι συζητήθηκε έντονα το λανσάρισμα μιας απλής λευκής πετσέτας, η οποία έγραφε πάνω μόνο το λογότυπό του και η τιμή της ήταν πολύ υψηλή, σε σύγκριση με τις συνηθισμένες πετσέτες μπάνιου, κινούμενη σε εκατοντάδες δολάρια. Η συγκεκριμένη πετσέτα φοριέται επίσης και σαν φόρεμα. Πολύ γρήγορα έγινε αντικείμενο συζήτησης ανάμεσα στους καταναλωτές και τους θιασώτες της μόδας, καθώς πολλοί θεώρησαν ότι η υπερβολικά υψηλή τιμή για μια απλή πετσέτα ήταν εξωφρενική και εκτός πραγματικότητας.

Ερχόμενοι στο τώρα, ένα αξεσουάρ του οίκου φαίνεται να προκαλεί και πάλι αντιδράσεις, καθώς στην επίδειξη για το Φθινόπωρο-Χειμώνας 2024, ένα μοντέλο φορούσε στο χέρι του μια… κολλητική ταινία, η οποία έφερε απλώς στη βάση του κυλίνδρου της το λογότυπο του οίκου Balenciaga. Mπορεί ακόμα να μη διατίθεται προς πώληση στο επίσημο site, ωστόσο η τιμή της υπολογίζεται στις 4.000 δολάρια. Αυτή είναι ακόμα μία φορά που ο Ντέμνα Γβασάλια παίρνει ένα απλό, οικονομικό αντικείμενο καθημερινής χρήσης, τυπώνει πάνω το brand name του οίκου και το υπερκοστολογεί.

Στο παρελθόν έχουμε δει μια τσάντα η οποία ουσιαστικά ήταν σακούλα σκουπιδιών, αλλά και ένα μικρότερο τσαντάκι το οποίο ήταν συσκευασία από πατατάκια, ενώ για το «κόλλημά» του με τις κολλητικές ταινίες, έχουμε ξαναπάρει μια γεύση, όταν τύλιξε την Kim Kardashian με μια κίτρινη ταινία που είχε τυπωμένο το λογότυπό του με μαύρα γράμματα, look το οποίο αντέγραψε και η Lizzo στο εξώφυλλο του Elle.