Η εμπειρία του ταξιδιού με τρένο αλλάζει δραματικά σε παγκόσμιο επίπεδο, με την Ινδονησία να πρωτοπορεί προσφέροντας ένα επίπεδο πολυτέλειας που παραπέμπει σε πτήση business class. Στην καρδιά αυτής της σιδηροδρομικής επανάστασης βρίσκεται το δρομολόγιο Σουραμπάγια-Τζακάρτα, όπου τα τρένα Argo Bromo Anggrek έχουν γίνει συνώνυμα της άνεσης και της υψηλής εξυπηρέτησης.
Στη διαδρομή των 720 χιλιομέτρων που ενώνει δύο από τις σημαντικότερες πόλεις της χώρας, το τρένο μεταφέρει τους επιβάτες του σε έναν κόσμο άνεσης και κομψότητας. Οι επιλογές πολλές – από την Suite Class, μέχρι την εντυπωσιακή Luxury Sleeper Class. Και αν νομίζεις ότι όλα αυτά έρχονται με «τσουχτερό» τίμημα, κάνε δεύτερες σκέψεις: η εμπειρία αυτή κοστίζει λιγότερο από ένα ευρωπαϊκό εισιτήριο τρένου δεύτερης θέσης.
Η Luxury Sleeper Class είναι ίσως η πιο εντυπωσιακή από τις παρεχόμενες επιλογές. Πρόκειται για βαγόνια με μόλις 18 καθίσματα, τύπου «lie-flat» που μετατρέπονται σχεδόν πλήρως σε κρεβάτι – και μάλιστα με επένδυση που θυμίζει τις καμπίνες των μεγάλων αεροπορικών εταιρειών.
Η κάθε θέση διαθέτει:
- Ατομική οθόνη ψυχαγωγίας
- Θύρες USB και πρίζες
- Τραπέζι φαγητού και ποτηροθήκη
- Ανακλινόμενο φωτισμό ανάγνωσης
- Κουβέρτα, μαξιλάρι και σετ προσωπικής φροντίδας
- Προσωπικό γεύμα και σνακ, σερβιρισμένα στο κάθισμά σου

Η εμπειρία, φυσικά, δεν περιορίζεται μόνο στα αντικείμενα. Το προσωπικό είναι διακριτικό, ευγενικό και πάντα διαθέσιμο, προσφέροντας ένα επίπεδο εξυπηρέτησης που θα μπορούσε να ζηλέψει ακόμη και πτήση μακρινών αποστάσεων.
Όταν η εμπειρία μιλάει από μόνη της
Ένας Βρετανός ταξιδιώτης, ο οποίος μοιράστηκε τη διαδρομή του μέσα από τα social media, δεν μπορούσε να κρύψει τον ενθουσιασμό του:
«Είναι το καλύτερο τρένο στο οποίο έχω μπει ποτέ», δηλώνει με ενθουσιασμό, δείχνοντας στην κάμερα την ατομική του σουίτα. Με πάθος, εξηγεί πώς το κάθισμα μετατρέπεται με το άγγιγμα μιας οθόνης αφής, πώς η τηλεόραση προσαρμόζεται στη θέση σου, πώς η ηλεκτρονική περσίδα στο παράθυρο κλείνει με ένα κουμπί.

«Δεν είναι απλά ένα κάθισμα… είναι σαν business class σε αεροπλάνο, αλλά στο έδαφος», λέει, εντυπωσιασμένος, ενώ μας ξεναγεί στο βαγόνι – και φυσικά, στο μπαρ που βρίσκεται στο πίσω μέρος του τρένου.
Το κόστος; Κάτω από 100 ευρώ. Η διάρκεια του ταξιδιού; Περίπου 8 ώρες. Αλλά όπως φαίνεται, σε αυτές τις 8 ώρες ζεις κάτι πολύ παραπάνω από μια μετακίνηση.
Φωτογραφίες: Facebook/keretaapikita