Το όνειρο της πρόκρισης στα προημιτελικά του Champions League δεν επιτεύχθηκε, αλλά το ταξίδι προς αυτό ήταν ονειρεμένο. Η ολοκλήρωση της φετινής ευρωπαϊκής περιπέτειας του Ολυμπιακού αφήνει τους «ερυθρόλευκους» με την πίκρα μεν μιας μεγάλης χαμένης ευκαιρίας, αλλά αναμφίβολα το πρόσημο που μπαίνει είναι θετικό για πολλούς και διάφορους λόγους τους οποίους το www.sport-fm.gr σάς αναλύει:

-Τους κοίταξε στα μάτια: Ο Ολυμπιακός ανέβηκε επίπεδο στην Ευρώπη. Αντιμετώπισε μεγάλους αντιπάλους, τους κοίταξε στα μάτια και κατάφερε να κερδίσει ομάδες με πολλαπλάσιο μπάτζετ ή/και τεράστια παράδοση στην Ευρώπη, όπως η Μαν. Γιουνάιτεντ, η Μπενφίκα, η Παρί Σεν Ζερμέν και η Άντερλεχτ. Μάλιστα τα κατάφερε όχι παίζοντας «κλεφτοπόλεμο» με μαζική άμυνα και αντεπιθέσεις, αλλά με επιθετικό ποδόσφαιρο. Ποιος ξεχνά το καταπληκτικό πρώτο ημίχρονο με την Παρί Σεν Ζερμέν στο «Καραϊσκάκη», τη μεγάλη εμφάνιση με την Μπενφίκα στη… λίμνη του «Ντα Λουζ» ή το ιστορικό πρώτο ματς των «16» με τη Μαν. Γιουνάιτεντ στο Φάληρο…

-Η καλύτερη συγκομιδή του: Μπορεί να μην έφτασε στα προημιτελικά ευρωπαϊκής διοργάνωσης για τρίτη φορά στην ιστορία του, αλλά ο Ολυμπιακός κατέγραψε φέτος την καλύτερη συγκομιδή βαθμών στην ιστορία του στην Ευρώπη. Το ταμείο «έκλεισε» στους 19.220 βαθμούς, επίδοση που συνιστά ρεκόρ ξεπερνώντας τους 17.580 από τη σεζόν 2009/10. Πρόκειται, δε, για την ενδέκατη μεγαλύτερη βαθμολογική συγκομιδή φέτος σε ολόκληρη την Ευρώπη, την οποία έχουν δυνατότητα μόνο όσες ομάδες συνεχίζουν στα Κύπελλα Ευρώπης (16 από αυτές είναι πίσω από τους Πειραιώτες, αλλά δεν γίνεται να προκριθούν… όλες). Αυτή η συγκομιδή μεταφράζεται και σε πιθανή παρουσία του Ολυμπιακού στο δεύτερο γκρουπ δυναμικότητας για την κλήρωση του επόμενου Champions League.

-Κράτησε «όρθια» την Ελλάδα: Σε μια δύσκολη χρονιά για τις ελληνικές ομάδες στα Κύπελλα Ευρώπης, με Ξάνθη, Αστέρα και Ατρόμητο να αποκλείονται το καλοκαίρι και μόνο τον ΠΑΟΚ να προσφέρει κάποιους βαθμούς στην Ελλάδα, η πορεία του Ολυμπιακού «ευθύνεται» στο μεγαλύτερο βαθμό για τη διατήρηση της Ελλάδας στη δωδέκατη θέση της κατάταξης χωρών της UEFA. Αν Βασιλεία ή Ρεντ Μπουλ Σάλτσμπουργκ δεν «κουβαλήσουν» την Ελβετία ή την Αυστρία αρκετά στο Europa League, η Ελλάδα θα διατηρήσει την απευθείας θέση στους ομίλους του Champions League και για τη σεζόν 2015/16, χάρη όχι μόνο, αλλά κυρίως στον Ολυμπιακό.

-Πάει το «κόμπλεξ»: Μέχρι πριν λίγα χρόνια ο Ολυμπιακός στο Champions League… χανόταν κάθε φορά που «ξεμύτιζε» από την Ελλάδα. Πλέον αυτό ανήκει στο παρελθόν. Οι «ερυθρόλευκοι» έπαιξαν εξίσου καλό και επιθετικό ποδόσφαιρο μακριά από το σπίτι τους κερδίζοντας την Άντερλεχτ, χάνοντας με γκολ στο φινάλε νίκη απέναντι στην Μπενφίκα και ισοπαλία κόντρα στην Παρί Σεν Ζερμέν, αλλά και κοιτάζοντας στα μάτια τη Μαν. Γιουνάιτεντ στο «Ολντ Τράφορντ».

-Η ανάδειξη παικτών: Ο Ολυμπιακός βασίστηκε μεν σε έμπειρους ποδοσφαιριστές σε αυτή τη διαδρομή του στο φετινό Champions League, αλλά ανέδειξε και πολλούς ακόμη πρωταγωνιστές, αρκετούς εξ αυτών νεαρούς σε ηλικία. Μανωλάς, Σάμαρης, Σιόβας, Ολαϊτάν, Μήτρογλου και άλλοι πολλοί διακρίθηκαν μέσα από το σύνολο αυξάνοντας τη μεταπωλητική τους αξία. Η πώληση του τελευταίου με 15 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο στη Φούλαμ ήταν η τρανότερη απόδειξη. Και ίσως μόνο η αρχή…

-Τα «υλικά» οφέλη: Τεράστια οικονομικά οφέλη είχε για τον Ολυμπιακό η πορεία στο Champions League, καθώς τα έσοδά του υπολογίζεται πως πλησιάζουν τα 30 εκατ. ευρώ! Οι «ερυθρόλευκοι» πήραν 8,6 εκατ. ευρώ από τη συμμετοχή στους ομίλους και 3,5 εκατ. ευρώ από τις τρεις νίκες και τη μία ισοπαλία στη συγκεκριμένη φάση, όπως και έξτρα 3,5 εκατ. ευρώ από την πρόκριση στους «16». Σε αυτά προστίθενται τα χρήματα που θα εισπράξουν από το market pool (όλο το προβλεπόμενο ποσό για την Ελλάδα στη διοργάνωση) και τα οποία αναμένεται να ξεπεράσουν τα 10 εκατ. ευρώ. Προσθέστε σε αυτά και άλλα έσοδα από εισιτήρια, χορηγούς, πώληση προϊόντων από την μπουτίκ κλπ. και είναι πολύ πιθανό στο τέλος της ημέρας να καταρριφθεί το ρεκόρ εσόδων της ομάδας των 27,694 εκατ. ευρώ από τη σεζόν 2009/10.

-Στα πέρατα του κόσμου: Ο Ολυμπιακός με τη φετινή του πορεία έγινε σίγουρα περισσότερο γνωστός ανά την υφήλιο. Μόνο από τον πρώτο αγώνα με τη Μαν. Γιουνάιτεντ εικόνα έφτασε σε 207 χώρες σε όλο τον κόσμο, ενώ ανάλογοι αριθμοί υπήρχαν και για τον επαναληπτικό. Οι «ερυθρόλευκοι» ήδη καρπώνονται τα κέρδη αυτής της… αναγνωσιμότητας με προτάσεις για μεγάλα φιλικά και οικονομικές συμφωνίες, ακόμη και από εκτός Ευρώπης.

Πηγή: sport-fm.gr