Στις διαρκείς επικρίσεις που δέχονται οι διατάξεις για την εισαγωγή των ιδιωτών στην επίβλεψη των έργων απάντησε το μεσημέρι της Τετάρτης (3/3) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, καλώντας την αντιπολίτευση «να σταματήσει να κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της».

«Στο ζήτημα της ιδιωτικής επίβλεψης, κατέθεσα το Προεδρικό Διάταγμα που έχει εκδώσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Εμείς το προχωράμε. Πολύ σωστά η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προχωρήσει στο εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, που δημιουργούσε ένα μητρώο και προέβλεπε τη δυνατότητα να υπάρχουν σύμβουλοι για τη διοίκηση των έργων», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Μην παίζουμε με τις λέξεις. Ένας δήμος που δεν έχει τεχνική επάρκεια, που δεν έχει μηχανικούς, θα δύναται, δεν θα είναι υποχρεωμένος, να χρησιμοποιήσει από συγκεκριμένο εγκεκριμένο μητρώο μηχανικούς για να κάνει ιδιωτική επίβλεψη. Δεν τους αναγκάζουμε να κάνουν ιδιωτική επίβλεψη. Οι δήμοι που έχουν τεχνική επάρκεια, αυτοί θα αποφασίσουν αν θα πάνε στο δρόμο της ιδιωτικής επίβλεψης ή αν θα προχωρήσουν με την κλασική επίβλεψη που γίνεται».

Ο κ. Καραμανλής κάλεσε όλες τις πλευρές να αναλογιστούν ποιον συμφέρει να μην γίνεται επίβλεψη στα έργα.

«Τελικά, ποιον βοηθάει να μην γίνεται επίβλεψη στα έργα; Σε περιπτώσεις που δεν γίνεται σοβαρή επίβλεψη -γιατί ξέρουμε για τους αναθέτοντες μικρούς φορείς ότι δεν γινόταν επίβλεψη- ποιος βγαίνει κερδισμένος; Το κράτος ή ο εργολάβος που ξέρει ότι επί της ουσίας δεν επιβλέπεται το έργο; Καλό είναι να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και να μην εγκλωβιζόμαστε σε ιδεοληψίες», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε στην εθνική αντιπροσωπεία και την τροπολογία που έχει καταθέσει στο νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις.

«Με την προτεινόμενη διάταξη επιλύουμε ένα πρόβλημα αναφορικά με την οριστική παραλαβή των δικαστικών μεγάρων. Αναφερόμαστε σε εκείνα τα δικαστικά μέγαρα τα οποία, παρότι έχουν παραδοθεί και λειτουργούν επί σειρά ετών, δεν έχουν λάβει πρωτόκολλο παραλαβής. Αυτό οφειλόταν είτε στο πρόσωπο των αναδόχων είτε λόγω της συγχώνευσης της “ΘΕΜΙΣ Κατασκευαστική” με την “Κτηριακές Υποδομές”. Αποτέλεσμα ήταν να μην έχουν πρωτόκολλο παραλαβής και έτσι να είναι αδύνατο να ενταχθούν σε προγράμματα συγχρηματοδότησης για την αναβάθμισή τους», εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Αναφερόμενος στη διάταξη που προβλέπει εξαίρεση του προσωπικού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από την Κινητικότητα, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι η συγκεκριμένη διάταξη κρίθηκε αναγκαία, «γιατί τόσο το υπουργείο όσο και οι φορείς του, εκτελούν σήμερα πολύ σημαντικά έργα, πολλά εκ των οποίων είναι συγχρηματοδοτούμενα». Ενδεικτικά, αναφέρθηκε στο προσωπικό που εργάζεται για την αποκατάσταση από τις καταστροφές του «Ιανού». «Το προσωπικό μας δεν πλεονάζει για να συμμετάσχει στην κινητικότητα», είπε ο κ. Καραμανλής.

«Για πρώτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια έγιναν προσλήψεις και ήρθαν λεωφορεία»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90,1 FM, μίλησε για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αλλά και για το ενδεχόμενο νέων μέτρων κατά του κορονοϊού.

Όσον αφορά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κ. Καραμανλής σημείωσε ότι μία «έξυπνη λύση» ήταν η συνέργεια με τα ΚΤΕΛ. «Δεν φοβηθήκαμε τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς να αμφισβητήσουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών», επισήμανε, αναφέροντας ότι από το Νοέμβριο του 2020 τα καθημερινά δρομολόγια στην Αθήνα έχουν αυξηθεί κατά 3.000 και τα λεωφορεία σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019 έχουν αυξηθεί κατά 40%, φτάνοντας τα 1.225 οχήματα.

«Είναι η πρώτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια που γίνονται προσλήψεις, είναι η πρώτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια που έρχονται λεωφορεία», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Ανακοίνωσε επίσης ότι εξετάζονται και άλλα μέτρα και συγκεκριμένα ο ΟΑΣΑ είναι σε συνεννόηση με το υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσον υπάρχουν πιστοποιημένα μηχανήματα καθαρισμού αέρα για τα λεωφορεία και τους συρμούς του Μετρό και κατά πόσον είναι πράγματι αποτελεσματικά. Τόνισε εξάλλου ότι πραγματοποιούνται απολυμάνσεις διά νεφελοψεκασμών στα λεωφορεία της ΟΣΥ και των ΚΤΕΛ.

Προσλήψεις και ανάταξη στόλου στο Μετρό

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι και στο Μετρό γίνονται προσλήψεις προσωπικού και έχει γίνει ανάταξη το στόλου, υπενθυμίζοντας ότι παρέλαβε το ένα τρίτο των συρμών εκτός λειτουργίας και μέσα σε 18 μήνες έχουν αναταχθεί 67 συρμοί. Ανέφερε ότι η κυβέρνηση ευελπιστεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης η προμήθεια και νέων συρμών για το Μετρό.

Όσον αφορά το ενδεχόμενο πιο αυστηρού lockdown, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε: «Είναι πολύ δύσκολο σε μία δημοκρατική και ευρωπαϊκή χώρα να βάλεις λουκέτο και να πεις δεν κυκλοφορεί κανείς έξω”[…] Ζούμε σε μία δημοκρατική κοινωνία. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να κλειδώνουμε τους ανθρώπους στα σπίτια τους».

Ταχύτερος, αποτελεσματικότερος και διαφανής ο 4412

Ο κ. Καραμανλής συνόψισε δε τις αλλαγές στο νόμο 4412 για τις δημόσιες συμβάσεις, που συζητείται στη Βουλή, σε μία φράση: «Διαδικασίες ταχύτερες, πιο αποτελεσματικές και με μεγαλύτερη διαφάνεια».

Για τον Δημήτρη Κουφοντίνα

Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του κ. Δρίτσα για την τρομοκρατία και γενικότερα τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά την απεργία πείνας του Δημήτρη Κουφοντίνα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καταρχάς επισήμανε: «Ζούμε σε μία χώρα που έχουμε και κάποια στοιχεία σουρεαλισμού» και προχώρησε σε τρεις παραδοχές, με τις οποίες δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει, όπως είπε:

Πρώτον, τόνισε ότι ένας δολοφόνος 11 ανθρώπων, που δεν έχει ζητήσει έστω και μία συγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων του, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται από κάποιους ως ήρωας.

Δεύτερον, επισήμανε ότι η ανθρώπινη ζωή σε ένα κράτος Δικαίου είναι πάνω από όλα και πρέπει να προστατεύεται, ακόμη και η ζωή ενός καταδικασμένου δολοφόνου.

Και τρίτον, υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, το πού θα εκτίσει την ποινή του ο Κουφοντίνας και ο κάθε κρατούμενος, δεν θα το αποφασίσει ο ίδιος, αλλά τα συντεταγμένα όργανα της Πολιτείας.

«Χθες είδαμε κάτι πρωτόγνωρο. Είδαμε ένα μέρος του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς να το καταλαβαίνει ίσως, και αναφέρομαι στον πρώην υπουργό κ. Δρίτσα, να μας αποδεικνύει και να αποκαλύπτει την ιδεολογική συγγένεια της δικής του Αριστεράς με τη 17 Νοέμβρη. Μας είπε ότι η τρομοκρατία δεν είναι απειλή για τη Δημοκρατία και τους θεσμούς», σχολίασε επίσης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και κάλεσε τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ξεκαθαρίσει τη θέση του, καθώς δεν μπορεί ταυτόχρονα ο ΣΥΡΙΖΑ να θέλει να είναι ένα σοβαρό κόμμα της Κεντροαριστεράς, που σέβεται την κοινοβουλευτική Δημοκρατία και από την άλλη στελέχη του να κάνουν τέτοιες δηλώσεις, που προκαλούν μόνο θλίψη και σοκ και η νεολαία του να συμμετέχει σε μία διαδήλωση με συνθήματα υπέρ του αντάρτικου πόλεων.

Ο κ. Καραμανλής επικαλέστηκε επίσης μία συγκλονιστική, όπως τόνισε, δήλωση του Γιώργου Μομφεράτου, ο οποίος κάλεσε τον Κουφοντίνα να σταματήσει την απεργία πείνας.

«Ο κ. Τσίπρας πρέπει να αποφασίσει εάν θα πατάει ξανά σε δύο βάρκες, και με την άκρα Αριστερά και με την Κεντροαριστερά. Πρέπει να αποφασίσει πού θέλει να πάει το κόμμα του», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Δεν μπορούμε να χωρίζουμε τη βία σε μπλε και κόκκινη. Αυτό έγινε και στην εποχή του μνημονίου, έγινε και τώρα στην περίπτωση Κουφοντίνα».

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι αυτές τις απόψεις τις εκφράζει μία οργανωμένη, αλλά πολύ μικρή μειοψηφία της κοινωνίας και απαντώντας σε σχετική ερώτηση, εξέφρασε την άποψη ότι δεν θα υπάρξει ένας νέος «Δεκέμβρης του 2008», δεδομένου ότι είναι διαφορετικές οι συνθήκες σήμερα, αλλά ότι η υπόθεση Κουφοντίνα μπορεί να εξελιχθεί σε αντίστροφη μέτρηση για τον κ. Τσίπρα.