Για τη νέα σχολική χρονιά, την προσέλευση των μαθητών στα δημοτικά και το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο μίλησε σε τηλεοπτική της συνέντευξη την Τετάρτη (3/6) η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Τα σχολεία όπως τόνισε εξετάζεται να ανοίξουν λίγο νωρίτερα την ερχόμενη σχολική χρονιά, σε καμία περίπτωση όμως πριν από την 1η Σεπτεμβρίου.

Όπως δήλωσε η κ. Κεραμέως, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, η προσέλευση των μαθητών του δημοτικού στα σχολεία ανέρχεται στο 81%.

«Υπάρχει διαρκής ενσωμάτωση και καταγράφεται σχετική αύξηση σε σχέση με τις πρώτες μέρες επαναλειτουργίας των δημοτικών σχολείων που το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 80%» είπε μιλώντας στο Mega και εξέφρασε την ικανοποίησή της για την «εξαιρετική τήρηση» των μέτρων προστασίας, την οποία απέδωσε στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση.

«Σε πρώτη φάση» επεσήμανε «δόθηκε μεγάλη σημασία στην άρτια λειτουργία του πρωινού τμήματος των δημοτικών και στις άδειες ειδικού σκοπού για τους γονείς -τόσο στον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα- για να μπορούν να κάνουν χρήση μειωμένου ωραρίου και να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους νωρίτερα από το σχολείο».

Η υπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν τα Ολοήμερα λέγοντας «δεν έχω την απάντηση αυτή τη στιγμή, πάντως είναι κάτι που εξετάζουμε».

Όλα έτοιμα για τις Πανελλαδικές

«Όλα είναι έτοιμα για τις Πανελλαδικές και οι διαδικασίες εξελίσσονται κανονικά» είπε και στη συνέχεια αναφέρθηκε στη διαδικασία διαμοιρασμού των συγγραμμάτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τονίζοντας ότι «το υπουργείο φρόντισε -για λόγους ασφαλείας αλλά και επειδή τα βιβλιοπωλεία ήταν το προηγούμενο διάστημα κλειστά – η διανομή να γίνει κατ’ οίκον». Ήδη, δήλωσε «έχει διανεμηθεί το μεγαλύτερο μέρος τους».

Η υπουργός Παιδείας επίσης τοποθετήθηκε και σε ένα θέμα που έθεσαν φοιτητές του ΑΠΘ, που ζητούν να περάσουν το εξάμηνο χωρίς εξετάσεις λόγω κορονοϊού.

Αφού επισήμανε πως η εξ ΄αποστάσεως εκπαίδευση στα Πανεπιστήμια λειτούργησε εξαιρετικά, διευκρίνισε πως ο τρόπος διεξαγωγής των εξεταστικών είναι αρμοδιότητα του κάθε Ιδρύματος ξεχωριστά σημείωσε: «Δεν κατανοώ το νόημα του συγκεκριμένου αιτήματος των φοιτητών, την στιγμή που το εξάμηνο έχει προχωρήσει τόσο καλά».

Η υπουργός Παιδείας στάθηκε τέλος στις βασικές παραμέτρους του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου, επισημαίνοντας πως στόχος του είναι να φύγουμε από την στείρα μετάδοση γνώσεων και να πάμε σε μια ευρύτερη καλλιέργεια.

Ενώ στο ερώτημα αν υπήρξαν πιέσεις προκειμένου να διπλασιαστούν οι πιστοί στις εκκλησίες, τόνισε ότι δεν υπήρξαν πιέσεις και πως οι αποφάσεις κινούνται πάντα με βάση τις οδηγίες των ειδικών.