Τελευταία ημέρα του Ιουλίου και παρά την πόλωση και τις καυτές πολιτικές θερμοκρασίες, ο πρωθυπουργός από τον Πύργο Ηλείας εγκαινίασε τη νέα υπερσύγχρονη οδική αρτηρία Πατρών – Πύργου, τονίζοντας ότι έτσι λύνονται εκκρεμότητες δεκαετιών και διορθώνονται διαχρονικές αδικίες.
Αφήνοντας πίσω του την τοξικότητα των τελευταίων 24ωρων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε στον Πύργο και στην Αμαλιάδα, συνομίλησε με πολίτες και όλα είναι έτοιμα έτσι ώστε ο νέος αυτοκινητόδρομος 65 χιλιομέτρων να αποδοθεί στους πολίτες όχι μόνο της Δυτικής Ελλάδας αλλά και σε όσους θα πηγαίνουν διακοπές στις 12:00 το μεσημέρι.
Όπως έλεγε κυβερνητικό στέλεχος, οι πολίτες δικαίως είναι δύσπιστοι απέναντι στην παρουσίαση νέων έργων γιατί έχουν δει στο παρελθόν να κόβονται κορδέλες σε έργα μακέτες.
Αυτό το έργο όμως πλέον είναι γεγονός, όπως και το Μετρό της Θεσσαλονίκης και άλλα που θα ολοκληρώνονται σταδιακά έως το 2027.
Το συγκεκριμένο είχε χαρακτηριστεί «γεφύρι της Άρτας» και όχι άδικα, καθώς κυβερνητικά στελέχη θύμιζαν τους πειραματισμούς που είχαν γίνει με την κατάτμηση του έργου, η οποία απέτυχε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και το έργο κατάφερε να επανεκκινήσει από το 2019 αφού εξασφαλίστηκαν ευρωπαϊκοί πόροι.
«Δουλέψαμε πολύ για το έργο αυτό και το παρακολουθήσαμε από την πρώτη στιγμή, από τις “αμαρτωλές“ εποχές μέχρι και σήμερα», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι: «Αλλιώς δεν θα τελείωνε ποτέ».
Η ταυτότητα του έργου
Η νέα εθνική οδός Πατρών – Πύργου:
- θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια στη Δυτική Ελλάδα, θα μειώσει τον χρόνο των μετακινήσεων και των μεταφορών,
- θα συνδέσει με το κύριο οδικό δίκτυο περιοχές και κοινότητες που έως σήμερα δεν εξυπηρετούνταν επαρκώς
- θα τονώσει την αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιοχής.
Τα πρώτα 65 χιλιόμετρα της νέας εθνικής οδού Πατρών – Πύργου εκτείνονται ανάμεσα στα Καμίνια Αχαΐας και στον Πύργο Ηλείας. Περιλαμβάνουν ολόκληρη τη νέα χάραξη και αντιστοιχούν στο 90% του συνόλου του έργου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός ανήλθε σε 385 εκατομμύρια ευρώ, με σημαντική συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Το έργο περιλαμβάνει 14 αντιπλημμυρικά έργα, ενώ διαθέτει εννέα κόμβους, 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, μία τεχνική βάση στον Πύργο, τέσσερις Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, δύο Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών.
Ο πρωθυπουργός, με αφορμή την παράδοση του συγκεκριμένου οδικού άξονα, ξεδίπλωσε το χρονοδιάγραμμα για τα έργα υποδομών που θα ακολουθήσουν, δίνοντας έτσι έμφαση στη θετική ατζέντα και την υλοποίηση του κυβερνητικού έργου. Έδωσε επίσης έμφαση στην ανάπτυξη του κατασκευαστικού κλάδου και των χιλιάδων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται για την ολοκλήρωση εμβληματικών έργων.
Σημείωσε ότι δουλειά της κυβέρνησης είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών να γίνεται σιγά-σιγά κανονικότητα και το κλείσιμο εκκρεμοτήτων να δίνει ανάσα σε ολόκληρες περιοχές που βασίζουν την ανάπτυξή τους σε τέτοια μεγάλα έργα.
Ζήτησε από όλους να ανεβάσουν ταχύτητες έτσι ώστε να γίνουν πραγματικότητα άλλα πολύ σημαντικά έργα υποδομής σε όλη την Ελλάδα όπως:
- η παράδοση του Μετρό της Θεσσαλονίκης με την επέκταση προς την Καλαμαριά
- η ολοκλήρωση του βόρειου κλάδου του Ε65, προκειμένου να σπάσει και η απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας,
- η ολοκλήρωση της Αμβρακίας μέσα στον Αύγουστο με την παράδοση του τμήματος Βόνιτσα – Λευκάδα,
- το flyover της Θεσσαλονίκης
- ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης όπου ήδη έχουν ξεκινήσει έργα οδικής ασφάλειας, αντίστοιχα με αυτά τα οποία έγιναν στην παλιά εθνική Πατρών – Πύργου
Απευθυνόμενος μάλιστα στα στελέχη της κυβέρνησής του, επανέλαβε το δόγμα με το οποίο ασκεί πολιτική τα τελευταία 6 χρόνια: ότι χρέος όλων είναι να μιλούν με τα έργα τους, να τιμούν τις προεκλογικές δεσμεύσεις και έτσι να δίνουν απαντήσεις στα πραγματικά προβλήματα των πολιτών.