Με κυκλοθυμική υποστήριξη από τον καιρό, ολοκληρώθηκε η διαβόητη διήμερη δοκιμή του νέου Honda RC213V από τον Casey Stoner, στην ιαπωνική πίστα Motegi, ιδιοκτησίας της Honda. Εννέα μήνες μετά την Βαλένθια ο Αυστραλός διπλός πρωταθλητής ανέβηκε πάλι στη σέλα μιας καθαρόαιμης MotoGP, αλλά οδήγησε μόνον τη δεύτερη μέρα.

Την πρώτη η βροχή δεν του επέτρεψε περισσότερους από 6 γύρους. Όμως τη δεύτερη μέρα συμπλήρωσε 47 γύρους και οι μηχανικοί της HRC δηλώνουν ενθουσιασμένοι με τον όγκο δεδομένων που συγκέντρωσαν.

Το διήμερο ήταν το πρώτο από τα 4 στα οποία έχει συμφωνήσει να συμμετάσχει ο 27χρονος Stoner, προκειμένου να ενισχύσει την προσπάθεια εξέλιξης της RC213V για το 2014. Επίσης όμως και της επονομαζόμενης «RCV Παραγωγής» που έχει μείνει πίσω από το πρόγραμμα –και πρέπει στο τέλος της χρονιάς να παραδοθεί πανέτοιμη στις ομάδες που θα την αγοράσουν.

Παράγοντες που ώθησαν το HRC να προσεγγίσει τον Stoner είναι ο τραυματισμός του Pedrosa, η απειρία του Marquez και η ασυνήθιστη απόφαση της Yamaha. Που εμφάνισε ήδη την M1 του 2014, εξοπλισμένη μάλιστα με το seamless κιβώτιο επιτέλους –δοκιμάζεται ήδη στο Brno από Lorenzo και Rossi.

Η Yamaha κάνει τα πάντα για να διατηρήσει τον περσινό τίτλο, αλλά η Honda θεωρεί αδιανόητο το να μην τον κερδίσει φέτος, έχοντας Pedrosa και Marquez.

Στην πρώτη αυτή δοκιμή η επαφή του Casey με την Honda ξεκίνησε από τη δοκιμή της σημερινής RC213V. Έπειτα, το απόγευμα, οδήγησε το πρωτότυπο του 2014, το ίδιο που εν συντομία δοκιμασαν και ομόφωνα απέρριψαν στην Aragon οι Pedrosa και Marquez.

«Ευτυχώς σήμερα ο καιρός βελτιώθηκε ιδιαίτερα -έκανε μάλιστα πολλή ζέστη- και μπορέσαμε να βγούμε στην πίστα και να δουλέψουμε σύμφωνα με το πρόγραμμα της δοκιμής», δήλωσε στο τέλος ο Stoner.

«Γενικά ήταν μια παραγωγική μέρα και ευτυχώς που το πρόγραμμα της δοκιμής δεν ήταν βαρύ και καταφέραμε να το ολοκληρώσουμε, παρότι χτες η βροχή το ακύρωσε. Χάρηκα πολύ που είδα πάλι τα παιδιά της ομάδας, όσα χρειάστηκε να έρθουν βέβαια, και ευχαριστώ πολύ την Honda για την όπως πάντα άψογη υποστήριξή της.»

«Ήταν υπέροχο που ξανανέβηκα στη σέλα μετά από εννιά μήνες και είμαι ικανοποημένος με τα αποτελέσματα της δοκιμής, αλλά δεν αλλάζω γνώμη για τη συμμετοχή μου ως wild card σε κάποιο GP. Δεν σκοπεύω να κάνω κάτι τέτοιο», δήλωσε.

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του HRC, ο Shuhei Nakamoto συμπλήρωσε: «Στη διάρκεια των δύο αυτών ημερών με τον Casey καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τεράστιο όγκο δεδομένων, αλλά και πολλές ιδέες για την περαιτέρω εξέλιξη. Κατά συνέπεια αυξάνουμε το ρυθμό εξέλιξης των μοτοσυκλετών μας και ελπίζουμε πως έτσι θα μπορέσουμε να κατακτήσουμε το φετινό Πρωτάθλημα.

«Επικεντρώσαμε την προσπάθειά μας αποκλειστικά στην RC213V, όμως σε επόμενες δοκιμές ο Casey θα οδηγήσει και τη λεγόμενη ‘Αγωνιστική Παραγωγής’, συμβάλλοντας στην περαιτέρω βελτίωση της απόδοσής της.»

Ο Nakamoto δεν αποκάλυψε τις ημερομηνίες για τις επόμενες δοκιμές του Stoner που κατά πάσα πιθανότητα θα διεξαχθούν όλες στο Motegi –όπως και το GP Ιαπωνίας, τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Δεν δόθηκαν χρόνοι του Stoner στη δημοσιότητα, δόθηκε όμως ένα video με πλάνα από τη δοκιμή