H Honda Racing Corporation έδωσε στη δημοσιότητα την πρώτη φωτογραφία της «RCV παραγωγής» που θα διατεθεί για πώληση στις ομάδες CRT MotoGP για τη σεζόν 2014. Χρησιμοποιούμε αυτό το όνομα καθώς η επίσημη ονομασία του μοντέλου δεν είναι ακόμη γνωστή.

Η φωτογραφία πάρθηκε κατά τη διάρκεια δοκιμών της μοτοσυκλέτας στην πίστα της Motegi, όπου συμμετείχαν η Yamaha και η Suzuki με τον Randy de Puniet στη σέλα της νέας της μοτοσυκλέτας MotoGP.

Η γερμανόφωνη ιστοσελίδα Speedweek.de δημοσίευσε χρόνους που έκανε (ανεπίσημα) ο de Puniet, αλλά για τη μοτοσυκλέτα της Honda δεν υπάρχει κανένα σχετικό νέο.

Το δελτίο Τύπου της HRC αναφέρει μόνο τα λόγια του αντιπροέδρου του HRC Shuhei Nakamoto ότι η απόδοση της μοτοσυκλέτας ήταν καλύτερη από το αναμενόμενο.

Από την φωτογραφία μπορούμε να δούμε ότι η εμφάνιση της Honda «CRT» μοιάζει πολύ με την RC213V, παρότι είναι τραβηγμένη επί τούτου εκτός εστίασης (φλου).

Οι άνθρωποι του HRC μάλιστα αφαίρεσαν όλες τις πληροφορίες που συνήθως συνοδεύουν τις ψηφιακές φωτογραφίες, δηλαδή τα δεδομένα EXIF, ενώ και η ανάλυση είναι επί τούτου χαμηλή, για να μην διακρίνονται πολλές λεπτομέρειες.

Η μούρη του φέρινγκ, η ουρά και το ψαλίδι μοιάζουν ίδια ακριβώς, ενώ το μικρό ορατό κομμάτι του πλαισίου δεν δείχνει ιδιαίτερα διαφοροποιημένο.

Όλα αυτά είναι λογικά αφού η μοτοσυκλέτα βασίζεται ακριβώς στo πρωτότυπο του HRC, τροποποιημένο μόνον σε σημεία που μειώνουν σημαντικά το κόστος, ή διατηρούν την τεχνολογική πρωτοπορία του πρωτοτύπου.

Περισσότερα θα έχουμε όταν δοθούν ευκρινέστερες φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά από την Honda η οποία προφανώς ελέγχει απόλυτα τη διακίνηση του σχετικού υλικού.

Η πρώτη επίσημη εμφάνισή της αναμένεται στις επίσημες δοκιμές της Valencia μετά τη λήξη του πρωταθλήματος. Σύμφωνα με το Nakamoto το πρόγραμμα της «RCV παραγωγής» προχωρά κανονικά, αλλά βρίσκεται έναν μήνα πίσω από το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα, εξαιτίας όπως ακούγεται αλλαγής των προδιαγραφών προκειμένου να ικανοποιηθεί η Dorna.

Πάντως ο Nakamoto διαβεβαίωσε πως η μοτοσυκλέτα θα είναι έτοιμη για την σαιζόν 2014. Μάλιστα στους επόμενους 2 μήνες το HRC πιστεύει πως θα μπορέσει να καλύψει την καθυστέρηση.

Αναφερόμενος στα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα έχει το «RCV παραγωγής», είπε πως οι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις θα είναι η απουσία του συστήματος ενεργοποίησης των βαλβίδων με αέρα και του κιβωτίου αδιάλειπτων αλλαγών.

Η πρώτη εξασφαλίζει πως η αγωνιστική παραγωγής δεν θα μπορεί να ανεβάσει τις ίδιες στροφές με την RC213V, το δεύτερο ότι θα χάνει από χέρι ένα ως δύο δέκατα του δευτερολέπτου ανά γύρο σε κάποιες πίστες (ανεπίσημες μετρήσεις).

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς για τις CRT η «RC παραγωγής» θα φέρει ρεζερβουάρ 24 λίτρων η χρήση των οποίων με διαφορετικές ρυθμίσεις της τροφοδοσίας θα φέρουν την απόδοση περίπου στα επίπεδα του πρωτοτύπου. Είναι σημαντικό πλεονέκτημα το 20% επιπλέον καύσιμο.

Βέβαια όλα εξαρτώνται από το επίπεδο ρυθμίσεων που θα επιλέξει να δώσει στο παρακατιανό παιδί του, το HRC. Αυτήν την περίοδο ο κινητήρας βρίσκεται πάνω στο δυναμόμετρο της Honda Racing Corporation και θα περάσει στην επόμενη φάση της εξέλιξης μόνον όταν οι μηχανικοί θα είναι ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα τόσο σε ιπποδύναμη, όσο και σε αξιοπιστία.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πληροφορία είναι ότι η Honda θα χρησιμοποιήσει αποκλειστικά τα φρένα της Nissin και τις αναρτήσεις της Showa. Είναι και οι δύο εταιρείες που της ανήκουν. Τα μεν φρένα εξελίσσονται από τον Bradl της ομάδας LCR, οι δε αναρτήσεις από το Bautista και ήταν ο βασικός όρος στα συμβόλαια των 2 αναβατών προκειμένου να έχουν «εργοστασιακές» μοτοσυκλέτες, παρότι τρέχουν με δορυφορικές ομάδες.

Η μοτοσυκλέτα θα πωλείται στις ομάδες αντί ενός εκατομμυρίου ευρώ. Έναντι ενός πρόσθετου ποσού 500.000 ευρώ το HRC θα προσφέρει προαιρετικά ένα κιτ αναβάθμισης για τη δεύτερη χρονιά, με το οποίο η μοτοσυκλέτα θα εκσυγχρονίζεται στην απόδοσή της. Το HRC είναι έτοιμο να κατασκευάσει και πουλήσει έως και 5 τέτοιες μοτοσυκλέτες.

Μέχρι σήμερα καμία ομάδα πάντως δεν έχει δηλώσει με κατηγορηματικό τρόπο ότι θέλει να αγοράσει ένα RCV παραγωγής ή να νοικιάσει κινητήρα Μ1 από την Yamaha.