Συνεχίζοντας με τη φόρα της Jerez, ο Dani Pedrosa κέρδισε το γαλλικό GP υπό συνθήκες κάθε άλλο παρά ιδανικές. Έκανε όμως έναν ιδανικό αγώνα, γεμάτο δράση, προσπεράσεις, πτώσεις και σκληρές μονομαχίες, τον οποίο στο πρώτο μισό του διεκδικούσε παλικαρίσια ο… Andrea Dovizioso.

Στον αντίποδα, ο αγώνας ήταν μια καταστροφή για το Jorge Lorenzo, που δείχνει να έχει χάσει το μπούσουλα. Έβδομος (7ος) ο πρωταθλητής, 12ος ο Rossi που είχε και μια πτώση, ενώ είχε ανέβει ως την 4η θέση.

Όσο για το Marquez, τι άλλο να πούμε; Μαθαίνει με τρομακτική ταχύτητα. Σε μια πίστα χωρίς δεδομένα, κι ακόμα χειρότερα υπό βροχή, έκανε κακή εκκίνηση και βρέθηκε πίσω από όλους σχεδόν στην Κ1.

Χώθηκε κατόπιν στη δεκάδα όπου έμεινε μαθαίνοντας τη μοτοσυκλέτα στο βρεγμένο, και μετά άρχισε να καταπίνει τους πάντες μπροστά του, φτάνοντας ως την 3η θέση. Στο τέλος παραπονέθηκε ότι ο αγώνας ήταν… «μικρός»!

Πράγματι, αν είχε μερικούς γύρους ακόμα, ίσως ο «πολυτραυματίας» Crutchlow να υπέκυπτε κι αυτός στο δαιμονικό πιτσιρικά, παραδίδοντάς του τη 2η θέση.

Στην εκκίνηση σαν πύραυλος εκτοξεύθηκε ο Dovizioso και από τα αριστερά της πρώτης σειράς πλασαρίστηκε μπροστά από το Lorenzo, ενώ ο Pedrosa με μια έκρηξη βρέθηκε από την 6η θέση στην 3η.

Στον 3ο γύρο (από τους 28) έχωσε τη Repsol Honda του μπροστά από τη Yamaha του Lorenzo και τον άφησε πίσω απρόσμενα εύκολα. Απρόσμενα δύσκολο όμως ήταν να ξεκολλήσει από τη Ducati του Dovizioso. Τρεις φορές πέρασε ο Pedrosa τον πρώην συναθλητή του, για να υποπέσει και τις τρεις σε μικρά λάθη που επέτρεψαν στον Ιταλό να ξαναβγεί μπροστά.

Ο Dovi τα έδωσε όλα μέχρι το μέσον του αγώνα. Μετά την τελευταία τους αψιμαχία, και ενώ η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει φανερώνοντας την υπεροχή της Honda, ο Dani άρχισε να χτίζει μια διαφορά. Στους τελευταίους γύρους είχε ανέβει στα 7 δευτερόλεπτα, αλλά τότε ο μυαλωμένος Ισπανός έκοψε γκάζι. Ήδη ήταν φανερό ότι τότε η αγωνιστική γραμμή τουλάχιστον είχε στεγνώσει.

Ο αγώνας πάντως χαρακτηρίστηκε από τη… μαγκιά και το εγγλέζικο κουράγιο του Crutchlow που από 7ος στον πρώτο γύρο, είχε ανέβει 3ος στα μισά του αγώνα, την ώρα που ο Pedrosa άρχιζε να ξεκολλάει μπροστά. Λίγο πριν ο αναβάτης της Tech3 Monster είχε ρίξει ένα καθαρό και αναμφισβήτητο προσπέρασμα στο 2ο εργοστασιακό της Yamaha, το Valentino Rossi.

Ο Dovizioso έχασε τη 2η θέση από τον Crutchlow 5 γύρους πριν το τέλος, ύστερα και την 3η από τον καλπάζοντα Marquez που στον προτελευταίο γύρο του χώθηκε στο πρώτο σικέην σαν σαύρα. Ο Ιταλός έκανε υπέροχο αγώνα και του άξιζε μια θέση στο βάθρο.

Η Ducati δεν είναι ακόμη τόσο ανταγωνιστική στο στεγνό, ενώ τον ίδιο χαρακτηρισμό μπορεί να δώσει κανείς και στην οδήγηση του Cal. Που έτρεξε πάλι στραπατσαρισμένος από 2 πτώσεις του Σαββάτου, και με ένα μικρό ράγισμα στην κνήμη. Όσο περισσότερο ξύλο τρώει ο Cal, τόσο καλύτερα πάει, αλλά υπάρχει και ένα όριο…

Ο έτερος Ντουκατίστι, ο Nicky Hayden τερμάτισε 8 δευτερόλεπτα πιο πίσω στην σεβαστή 5η θέση, έχοντας χάσει χρόνο για να αποφύγει το Rossi όταν έπεσε στον 18ο γύρο και ενώ ήταν 4ος. Ο Ιταλός επέστρεψε αλλά δεν είχε χρόνο για κάτι καλύτερο από την 12η θέση.

Την ίδια διάθεση και μαχητικότητα με το «Δόκτορα» δεν είχε πάντως ο Lorenzo, ούτε βέβαια κάποια πτώση, όντας «θρυλικός» για τη σταθερότητά του. Στο Le Mans ο Jorge ήταν σταθερά… μέτριος και εκτός συναγωνισμού, τερματίζοντας 7ος, τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από το Bautista (Gresini Honda).

Μάλιστα αν δεν έπεφταν άλλοι αναβάτες μπροστά του (Bradl, Rossi), θα είχε τερματίσει 9ος ή και χειρότερα. Σίγουρα το χειρότερο αποτέλεσμα για το Lorenzo από τον ερχομό του στα MotoGP το 2008 και τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στη Valencia.

Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ελαττωματικά ελαστικά. Ο ίδιος δήλωσε ότι «κάθε στροφή ήταν εφιάλτης, αφού νόμιζα ότι θα πέσω». Η Yamaha και η Bridgestone εξέτασαν τα λάστιχά του και δεν βρήκαν τίποτα…

Αξιοσέβαστη δουλειά έκανε ο αναβάτης εξέλιξης της Ducati, ο Michele Pirro, τερματίζοντας 8ος ως αντικαταστάτης του Ben Spies στην Pramac. Πίσω του ο νεοφώτιστος της κατηγορίας για την Τech3, ο Άγγλος Bradley Smith και 10ος ο Bradl παρά την πτώση του. Ο Andrea Iannone, φρέσκος από το χειρουργείο, κατόρθωσε να ανέβει στην 11η θέση μπροστά από το φίλο του Rossi.

Ο Aleix Espargaro (Aspar) ήταν ο πρώτος με CRT αμέσως μετά, αν και πολλοί τον περίμεναν να βρίσκεται πιο ψηλά επειδή ο αγώνας ήταν πιο αργός από το κανονικό. Ο συναθλητής του και αγαπημένος των Γάλλων θεατών Randy de Puniet έπεσε, επιτρέποντας στους Danilo Petrucci (Ioda) και Karel Abraham (Cardion AB) να βαθμολογηθούν.

Ο Pedrosa γίνεται έτσι ο πρώτος διπλός νικητής της χρονιάς και περνάει μπροστά στη βαθμολογία, υπερέχοντας κατά 6 β. του Marquez και 17 του Lorenzo.

Η 2η θέση ήταν η καλύτερη του Crutchlow στα MotoGP και τον φέρνει 4ο μπροστά από το Rossi.

Επόμενος γύρος είναι το ιταλικό Grand Prix στο Mugello, στις 2 Ιουνίου.

Αποτελέσματα

1 Dani Pedrosa Honda 49’17.707 –
2 Cal Crutchlow Yamaha 49’22.570 4.863
3 Marc Marquez Honda 49’24.656 6.949
4 Αndrea Dovizioso Ducati 49’27.794 10.087
5 Nicky Hayden Ducati 49’36.178 18.471
6 Alvaro Bautista Honda 49’41.268 23.561
7 Jorge Lorenzo Yamaha 49’45.668 27.961
8 Michele Pirro Ducati 49’58.482 40.775
9 Bradley Smith Yamaha 49’59.114 41.407
10 Stefan Bradl Honda 50’18.702 1’00.995
11 Andrea Iannone Ducati 50’22.817 1’05.110
12 Valentino Rossi Yamaha 50’34.075 1’16.368
13 Aleix Espargaro Aprilia ART 50’41.907 1’24.200
14 Danilo Petrucci Suter BMW 50’43.433 1’25.726
15 Karel Abraham Aprilia ART 50’49.818 1’32.111
16 Colin Edwards FTR Kawasaki 50’58.309 1’40.602
17 Michael Laverty PBM 49’30.391 1 lap
18 Hector Barbera FTR Kawasaki 49’49.705 1 γύρο
19 Hiroshi Aoyama FTR Kawasaki 49’50.038 1 γύρο

Δεν τερμάτισαν

Yonny Hernandez Aprilia ART 36’46.263 8 γύρους (συμπληρωμένους)
Randy de Puniet Aprilia ART 27’20.724 13 γύρους
Lukas Pesek Suter BMW 28’16.315 13 γύρους
Claudio Corti FTR Kawasaki 13’16.145 21 γύρους
Bryan Staring FTR Honda 2’04.083 27 γύρους