Εντάξει, τα εργοστασιακά μυστικά είναι… μυστικά και ως τέτοια πρέπει να μένουν κρυφά. Είναι όμως διασκεδαστικό να διαβάζεις τα δελτία Τύπου των κατασκευαστών, όσον αφορά στις μοτοσυκλέτες των MotoGP.

Οι άνθρωποι των τμημάτων δημοσίων σχέσεων πασχίζουν κάθε χρόνο τέτοιαν εποχή να γεμίσουν με λέξεις τις παρουσιάσεις των νέων αγωνιστικών μοντέλων, ασκώντας παράλληλα μια αυστηρότατη λογοκρισία στα ίδια τους τα κείμενα.

Ουσιαστικά το τί γράφεται ή λέγεται στις επίσημες ανακοινώσεις και συνεντεύξεις, δεν καθορίζεται από το τι επιτρέπεται, αλλά από το τι απαγορεύεται να τυπωθεί ή ειπωθεί.

Συχνά στο «κόλπο» παίζει και η παραπληροφόρηση. Για παράδειγμα, πέρσι η GP12 είχε κατά πάσα πιθανότητα κυβισμό αρκετά μικρότερο των 1.000 κυβικών, αριθμό που απέδιδε η Ducati Corse στη μοτοσυκλέτα. Την αλήθεια θα τη μάθουμε σε λίγα χρόνια.

Οπότε «ποιος ο λόγος να διαβάζει κανείς τα χαρακτηριστικά που ανακοινώνονται;» θα αναρωτηθείτε. Ο λόγος είναι ότι διαβάζοντάς τα, μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα όχι για το τεχνολογικό τους επίπεδο, αλλά για το πόσο κοντά ή μακριά βρίσκονται οι μοτοσυκλέτες σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Πέρσι για παράδειγμα, ένα χρόνο μετά την Honda, η Ducati είχε αναφέρει την ύπαρξη seamless κιβωτίου. Το κιβώτιο αυτό, παρόμοιο με εκείνο που είχε πρώτη τοποθετήσει η Honda στο RC212V (2011), προσφέρει κατά εκτιμήσεις πλεονέκτημα ενός δεκάτου του δευτερολέπτου ανά γύρο σε κάποιες πίστες και επιπλέον επιτρέπει την αλλαγή σχέσεων ακόμα και στο όριο κλίσης, χωρίς να διαταράσσεται η ευαίσθητη ισορροπίας της μοτοσυκλέτας.

Οι αποκαλύψεις που έκανε η Ducati για την GP13 στα πλαίσια της παρουσίασης κατά την εκδήλωση Wrooom 13, περιορίζονται στην παραδοχή της αυξημένης ισχύος κατά 5 ίππους σε σχέση με την GP12. Πιστεύεται πάντως ότι η πραγματική ιπποδύναμη είναι αρκετά μεγαλύτερη από τους 235hp που αναφέρονται, αλλά ποικίλει ανάλογα με την πίστα.

Οι αναρτήσεις της GP13 προέρχονται από την Öhlins και όπως φαίνεται διαθέτουν κάποια νέα χαρακτηριστικά φέτος, τα οποία περιγράφονται γενικόλογα ως «ένα νέο σύστημα απόσβεσης εξελιγμένο από το εργοστάσιο». Τέλος η GP13 είναι κατά 3 κιλά βαρύτερη, καθώς αυτό επιβάλλον από φέτος οι κανονισμοί MotoGP.

Ιδού τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Desmosedici GP13, όπως ανακοινώθηκαν από τη Ducati…

Κινητήρας: υγρόψυκτος, V4, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης βαλβίδων, δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Κυβισμός: 1.000cc.
Μέγιστη ισχύς: πάνω από 235hp
Μέγιστη ταχύτητα: πάνω από 330 km/h.
Μετάδοση: κιβώτιο Ducati Seamless Transmission (DST).
Τελική μετάδοση: αλυσίδα D.I.D.
Τροφοδοσία: έμμεσος, ηλεκτρονικός ψεκασμός της Magneti Marelli, με τέσσερα σώματα και μπεκ πάνω από τις πεταλούδες. Ηλεκτρονικό γκάζι EVO 2 TCF (Throttle Control & Feedback).
Καύσιμο: Shell Racing V-Power
Λιπαντικό: Shell Advance Ultra 4
Ανάφλεξη: Magneti Marelli
Εξάτμιση: Termignoni.
Πλαίσιο: από αλουμίνιο.
Αναρτήσεις: ανεστραμμένο πιρούνι Öhlins 48mm και μονό αμορτισέρ Öhlins, ρυθμιζόμενες προφόρτηση και αποσβέσεις μέσω του νέου εργοστασιακού evolution damping system.
Ελαστικά: Bridgestone 16,5” εμπρός και πίσω.
Φρένα: Brembo, μπροστά 2 δίσκοι από ανθρακονήμαρτα 320mm με τετραπίστονες δαγκάνες. Ένας δίσκος πίσω από ανοξείδωτο ατσάλι, δαγκάνα δύο εμβόλων.
Βάρος: 160 κιλά κενή.