Κοτόπουλο και ψάρια κατά του εγκεφαλικού

Για κάθε 20 γραμμάρια πρωτεΐνης ο κίνδυνος μειώνεται κατά 20%


ΥΓΕΙΑ
23:52
22/06/2014
Κοτόπουλο και ψάρια κατά του εγκεφαλικού
loading

Οι δίαιτες υψηλές σε πρωτεΐνες μπορεί να προστατεύουν έναντι εγκεφαλικών, ιδιαίτερα αν περιλαμβάνουν την κατανάλωση πολλών ψαριών.

Κινέζοι ερευνητές βρήκαν ότι η κατανάλωση ενός φιλέτου από στήθος κοτόπουλου ή σολομού την ημέρα (περίπου 20 γραμμάρια) μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού κατά περίπου 20%.

Υποστηρίζουν ακόμη, ότι για κάθε 20 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα επιπλέον, ο κίνδυνος εγκεφαλικού μειώνεται περίπου 26%.

Μία πιθανή εξήγηση της σχέσης αυτής θα μπορούσε να είναι το γεγονός ότι οι πρωτεΐνες μειώνουν την αρτηριακή πίεση, ανέφερε ο Dr Xinfeng Liu από τη σχολή ιατρικής του πανεπιστημίου Nanjing.

Τα ψάρια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και κάποια άλλα διατροφικά στοιχεία –συμπεριλαμβανομένων των πρωτεϊνών- που μπορεί να προστατεύουν έναντι του εγκεφαλικού.

Ωστόσο τα ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Neurology –γράφει η Daily Mail- δεν υποστηρίζουν το ίδιο και για το κόκκινο κρέας, το οποίο έχει συνδεθεί με την αύξηση του κινδύνου εμφάνισης εγκεφαλικού.

«Τα αποτελέσματα αυτά υποδηλώνουν ότι ο κίνδυνος εμφάνισης εγκεφαλικού ίσως να μπορεί να μειωθεί, αντικαθιστώντας το κόκκινο κρέας με άλλες πηγές πρωτεϊνών, όπως τα ψάρια» πρόσθεσε ο Dr Liu.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα οι ζωικές πρωτεΐνες φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη προστατευτική αξία από τις φυτικές.

Οι ερευνητές ανέλυσαν τα δεδομένα από 7 διαφορετικές έρευνες για δίαιτες, στις οποίες συμμετείχαν 254.489. Οι ειδικοί παρακολούθησαν την πορεία της υγείας τους κατά μέσο όρο για 14 χρόνια και κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι εκείνοι που κατανάλωναν περισσότερες πρωτεΐνες είχαν 20% λιγότερες πιθανότητες να υποφέρουν από εγκεφαλικό.

Those who ate the most protein were 20 per cent less likely to suffer a stroke than those consuming the lowest levels.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει