Με επιστολή τους προς το Υπουργείο Παιδείας ο σύλλογος Γονέων Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου ζητά να μην υποβάλλονται σε προαγωγικές εξετάσεις για την είσοδο στο Λύκειο οι μαθητές των προτύπων σχολειών Παιδείας.

«Εκτιμούμε και συμπαραστεκόμαστε στην προσπάθειά σας να βελτιώσετε την κατάσταση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και να διορθώσετε τις παθογένειές του που οφείλονται σε εσφαλμένες πολιτικές του παρελθόντος. Εμπιστευόμαστε την ευθυκρισία σας αλλά και την ειλικρινή σας διάθεση να συγκρουστείτε –χωρίς να υπολογίζετε το «πολιτικό κόστος»- με λογικές και συμφέροντα  που υποστηρίζουν την ήσσονα προσπάθεια και μας κρατούν πολλά χρόνια πίσω σε σχέση με άλλες πολιτισμένες χώρες του κόσμου.

Ταυτιζόμαστε μαζί σας στην προβολή του προτύπου της αριστείας σε όλους του χώρους της δημόσιας ζωής  και κυρίως στην παιδεία όπου προετοιμάζεται το μέλλον της πατρίδας μας. Σας συγχαίρουμε για τον πραγματικά υποδειγματικό τρόπο με τον οποίο διαχειριστήκατε από την πρώτη μέρα την κρίση του κορονοϊού, ώστε τα παιδιά μας, όχι μόνο να μη μείνουν πίσω στη μόρφωσή τους, αλλά τόσο αυτά όσο και οι καθηγητές τους να αποκομίσουν σπουδαία  οφέλη από την εφαρμογή της τηλε-εκπαίδευσης σε συνθήκες ιδιαίτερα δύσκολες για όλους.

Το νέο νομοσχέδιο -στα περισσότερα σημεία του- προωθεί κι αυτό τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσής μας και την  θεμελίωσή της σε στέρεες βάσεις που θα μας επιτρέψουν να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία και ασφάλεια.

Παρόλ’ αυτά κα Υπουργέ, συνομιλώντας καθημερινά με δεκάδες γονείς και μαθητές του Βαρβακείου Γυμνασίου θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε τον έντονο προβληματισμό και την βαθιά ανησυχία μας  λόγω της επαπειλούμενης  από τον νέο νόμο θεσμοθέτησης «εισαγωγικών» εξετάσεων από το Γυμνάσιο προς το –συστεγαζόμενο- Λύκειο. Εξετάσεις που δεν αφορούν κανένα άλλο από τα  σχολεία της χώρας πλην των Προτύπων. Εξετάσεις που επιβάλλονται  σε παιδιά τα οποία μόλις πριν ένα ή δύο χρόνια αξιολογήθηκαν και μάλιστα σε θέματα ιδιαίτερα δύσκολα και απαιτητικά που αναδεικνύουν τους πραγματικά άριστους (Στο σχολείο μας διαγωνίσθηκαν στις προηγούμενες εξετάσεις 751 υποψήφιοι για μόλις 96 θέσεις).

Σε ένα σχολείο στο οποίο, λόγω  σοβαρών ελλείψεων καθηγητών,  χάνεται κάθε χρόνο πλήθος διδακτικών ωρών, πολλά μαθήματα δίνονται ως δεύτερες ή τρίτες αναθέσεις, ή καλύπτονται καθυστερημένα από αναπληρωτές καθηγητές που μέχρι να  γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα ενός πρότυπου σχολείου χάνεται πολύτιμος χρόνος  και τα παιδιά μένουν πίσω στην πρόοδό τους. Σε ένα σχολείο τέλος που συμβαίνει το παράδοξο οι μαθητές να καλούνται να αξιολογηθούν δις σε τρία χρόνια ενώ οι καθηγητές και οι διευθυντές τους δεν έχουν αξιολογηθεί εδώ και εφτά χρόνια παρά τα όσα προβλέπονταν από τη νομοθεσία.

Κι από την άλλη, μαθητές που εγκατέλειψαν τις παρέες τους και την βολή τους για να φοιτήσουν –σύμφωνα με τον ισχύοντα τότε νόμο- μέχρι την ολοκλήρωση των γυμνασιακών-λυκειακών σπουδών τους σε ένα καλύτερο γυμνάσιο-λύκειο από αυτό της γειτονιάς τους, καλούνται τώρα αιφνιδιαστικά να αντιμετωπίσουν νέες εξετάσεις για να αποφύγουν το βίαιο –αυτή τη φορά- ξερίζωμά τους από τον φυσικό τους χώρο με τη «ρετσινιά του αποτυχημένου αρίστου».

Επικαλούμαστε τη λογική σας και το αίσθημα δικαίου που σας χαρακτηρίζει κα Υπουργέ και σας προτρέπουμε να μη βάλετε την υπογραφή σας σε αυτή την αναίτια αδικία σε βάρος των παιδιών μας. Να μην επιτρέψετε να λειτουργήσουν ως «πειραματόζωα» τα παιδιά που αυτή τη στιγμή φοιτούν στην Α’ και στη Β’ Γυμνασίου των πρότυπων σχολείων. Να μη συμβάλλετε άθελά σας στο να μεταβληθεί η Τρίτη Γυμνασίου σε τάξη φροντιστηριακής μελέτης για την διασφάλιση της παραμονής των παιδιών στο σχολείο τους. Να μη συνδέσετε το όνομά σας με νομοθετήματα «τιμωρίας» της αριστείας. Να μη διαψεύσετε τις ελπίδες και τα όνειρα τόσων παιδιών που αξίζουν επιβράβευση και όχι «τιμωρία».

Τόσα χρόνια τα μέλη της κοινότητας των πρότυπων σχολείων χορτάσαμε τιμωρίες και υποβιβασμούς. Από εσάς περιμένουμε επούλωση των πληγών που προκλήθηκαν λόγω της καταστροφικής πολιτικής των προκατόχων σας σε βάρος των προτύπων, και όχι συνέχισή της».