«Παράνομη» ζητά να κηρυχθεί από το δικαστήριο η απεργία – αποχή που εξήγγειλε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) για τη μη εφαρμογή των νέων θεσμών του Ενδοσχολικού Συντονιστή και του Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Η αγωγή θα εκδικαστεί σήμερα, Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, λόγω του επείγοντος.

Σημειώνεται ότι βάσει ανακοίνωσης του υπουργείου Παιδείας τον Αύγουστο από τη φετινή χρονιά επρόκειτο να εισαχθούν στα δημόσια σχολεία μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές και εκπαιδευτικοί όμιλοι με σκοπό τον εκσυγχρονισμό, την αυτονομία και την ενίσχυση της σχολικής μονάδας.

Αναλυτικά οι αρμοδιότητές τους:

  1. Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

    Σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εισάγεται ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

    Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου και την επίλυση προβλημάτων, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του, σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης.
  2. Ορισμός Ενδοσχολικού Συντονιστή

    Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης, ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους.

    Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια και τον/την Υποδιευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. Υπενθυμίζεται πως από τη φετινή σχολική χρονιά επεκτείνεται το ολοήμερο σχολείο από τις 4 στις 5.30 το απόγευμα, ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό θα ενισχυθεί με 8.500 διορισμούς.

    «Καινοτομίες που εισήχθησαν καθολικά ήδη από πέρυσι, όπως τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα πρότυπα ΕΠΑΛ κ.ά., το σχολείο αποκτά νέα δυναμική, γίνεται πιο σύγχρονο και αυτόνομο, δίνει περισσότερα ερεθίσματα στους μαθητές και κίνητρα σε εκπαιδευτικούς και στελέχη, αποτελεί μία συνεργατική κυψέλη γνώσης και δεξιοτήτων για όλους» επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου.