Στην τελική ευθεία για την επανέναρξη της λειτουργίας τους βρίσκονται οι επιχειρήσεις των Χανίων που, από την Δευτέρα 4 Μαΐου, επιστρέφουν στην κανονικότητα, σε διαφορετικές ωστόσο συνθήκες από αυτές που επικρατούσαν πριν από την απόφαση της πολιτείας για αναστολή της λειτουργίας τους. Ήδη -και πριν από την ανακοίνωση των αποφάσεων της κυβέρνησης για τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα- πολλές επιχειρήσεις που είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους προετοίμαζαν την επόμενη ημέρα, με μικρής και μεγαλύτερης κλίμακας εργασίες συντήρησης, αλλά και ανακαίνισης. Από σήμερα το πρωί, πολλοί επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες καταστημάτων προχωρούν σε καθαρισμούς χώρων και απολυμάνσεις, ενώ παράλληλα προμηθεύονται τα απαραίτητα που πρέπει να υπάρχουν στα καταστήματα για την τήρηση των όρων υγιεινής.

Ο Στέλιος Ηλιάκης, ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου στο κέντρο της πόλης, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ περιγράφει το πώς βίωσε τις ημέρες που η επιχείρηση του ήταν κλειστή, αλλά και για την επόμενη ημέρα. Όπως σημειώνει «μετά τις πρώτες 15 ημέρες του κλεισίματος και από τις αρχές Απριλίου, δραστηριοποιηθήκαμε στον τομέα των ηλεκτρονικών παραγγελιών εξυπηρετώντας πελάτες μας. Ο μεγαλύτερος όγκος των παραγγελιών αφορούσε δραστηριότητες απασχόλησης στο σπίτι για μικρούς και μεγάλους. Από τη Δευτέρα επιστρέφουμε στο κατάστημα μας και εμείς και οι εργαζόμενοί μας. Θα λειτουργούμε με βάση τις οδηγίες της Πολιτείας για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Ωστόσο υπάρχει μεγάλη αγωνία για το αύριο και περιμένουμε να δούμε σε τι ποσοστό η κρίση θα επηρεάσει την επιχείρησή μας».

Μεταξύ των επιχειρήσεων που θα λειτουργήσουν, από τη Δευτέρα 4 Μαΐου, είναι τα κουρεία και τα κομμωτήρια. Ήδη πολλά από αυτά έχουν προχωρήσει σε απολύμανση, ενώ έχουν προμηθευτεί και τα απαραίτητα είδη υγιεινής. Κομμωτήρια και κουρεία θα εξυπηρετούν την πελατεία τους μέσω τηλεφωνικών ραντεβού, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι σε ορισμένες επιχειρήσεις του κλάδου είναι τα ραντεβού είναι κλεισμένα για τις επόμενες 10 ημέρες.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Γιώργος Αγγελάκης, που διατηρεί κουρείο σε κεντρικό σημείο των Χανίων, «προχωρήσαμε σε καθαρισμό του χώρου μας και στην προμήθεια των ειδών για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Η εξυπηρέτηση των πελατών μας θα γίνεται με ραντεβού, ενώ στην είσοδο του καταστήματος θα υπάρχει ταμπέλα στην οποία θα αναγράφεται ο αριθμός των πελατών που μπορούν να μπουν στο κατάστημα».

Η 4η Μαΐου σηματοδοτεί και την επανέναρξη λειτουργίας μικρών καταστημάτων σε πολλούς κλάδους της οικονομίας. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπόρων Βιοτεχνών Νομού Χανίων Γιάννης Παυλάκης, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, επισημαίνει την ανάγκη για άμεση επανεκκίνηση της οικονομίας και της στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Όπως λέει, «η Πολιτεία με τις αποφάσεις της στήριξε την επιχειρηματικότητα, ωστόσο η επόμενη ημέρα είναι δύσκολη. Υπάρχουν ήδη πολλές συσσωρευμένες υποχρεώσεις και αυτό που χρειάζεται είναι η στήριξη από το Τραπεζικό σύστημα. Ιδιαίτερα στα Χανιά που είναι κυρίως μια τουριστική περιοχή το αποτύπωμα της κρίσης θα φανεί τους επόμενους μήνες».

Ηράκλειο: Ετοιμάζονται για το άνοιγμα των επιχειρήσεών τους οι επαγγελματίες

Με πυρετώδεις ρυθμούς έχουν ξεκινήσει να προετοιμάζονται για το άνοιγμα των καταστημάτων τους και οι επαγγελματίες του Ηρακλείου. Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κουρέων-Κομμωτών Ηρακλείου, Νεκτάριος Πολυμίλης, εξήγησε ότι κομμωτές και κουρείς, οι οποίοι είχαν επί εβδομάδες κλειστές τις επιχειρήσεις τους, θα προσπαθήσουν να είναι τυπικοί με τους κανόνες και τα μέτρα που προβλέπονται αλλά και με τις αυξημένες ανάγκες που όπως όλα δείχνουν θα προκύψουν.

«Είναι βέβαιο ότι πολλές γυναίκες και άνδρες θα θελήσουν να περιποιηθούν τον εαυτό τους μετά από ένα μεγάλο διάστημα που οι επιχειρήσεις μας ήταν κλειστές. Ήδη, όσοι γνωρίζουν τα κινητά μας τηλέφωνα έχουν αρχίσει να μας παίρνουν και να ενδιαφέρονται να κλείσουν ραντεβού, αφού σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί κάποιος να εξυπηρετηθεί αν δεν έχει από νωρίτερα κλείσει το ραντεβού του», ανέφερε ο κ. Πολυμίλης, διευκρινίζοντας ότι προτεραιότητα αποτελούν η δημόσια υγεία και η τήρηση των μέτρων προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος εξάπλωσης του κορονοϊού.

«Όπως προβλέπεται, οι θέσεις εργασίας πρέπει να έχουν απόσταση μεταξύ τους δύο μέτρα και αυτό αντιλαμβάνεστε ότι θα επιφέρει αλλαγές μέσα σε πολλά καταστήματα, ίσως να χρειαστεί να ακυρώσουμε κάποιες από τις θέσεις που υπήρχαν ήδη. Κατά τα άλλα, γνωρίζουμε ότι θα πρέπει τόσο εμείς όσο και οι πελάτες μας να φορούν μάσκα, κάτι που θα τηρήσουμε πιστά, το ίδιο και τη σχολαστική καθαριότητα και απολύμανση των επιφανειών στις επιχειρήσεις μας», πρόσθεσε και διατύπωσε τον προβληματισμό του σχετικά με τα κουρεία και την περιποίηση της γενειάδας ή το ξύρισμα των ανδρών.

«Είναι πρόβλημα πώς θα παρέχονται αυτές οι υπηρεσίες με τη χρήση μάσκας. Δεν είναι απλά μία ερώτηση αλλά έντονος προβληματισμός, αν σκεφτεί κανείς ότι στα κουρεία και στα κομμωτήρια ανδρικών κομμώσεων το ξύρισμα και η περιποίηση γενειάδας αποτελεί το ήμισυ των υπηρεσιών που παρέχουν», σημείωσε ο κ. Πολυμίλης.

Η κ. Έλενα Νικολαντωνάκη, η οποία διατηρεί κέντρο αισθητικής, έχει ήδη απολυμάνει τον χώρο της επιχείρησής της και διευκρινίζει ότι είναι έτοιμη να παρέχει στις πελάτισσές της και προστατευτική μάσκα εάν δεν έχουν μαζί τους.

«Η υγεία των πελατισσών μας αλλά και η δική μας είναι το κυρίως ζητούμενο και από αυτό δεν θα κάνουμε εκπτώσεις. Το ξέρουμε ότι θα είναι μία δύσκολη περίοδος, ωστόσο πρέπει να ανταποκριθούμε με ωριμότητα. Η πόρτα εισόδου στη δική μας επιχείρηση δεν θα είναι ανοιχτή και μέσα θα μπαίνει όποια κυρία έχει φροντίσει να έχει κλείσει ραντεβού. Ακόμη και τα ραντεβού τα κλείνουμε με απόσταση ενός τετάρτου το ένα από το άλλο, καθώς οι επιχειρήσεις μας είναι επιχειρήσεις που μετά την ολοκλήρωση του ενός ραντεβού θα πρέπει να απολυμαίνουμε επιφάνειες προκειμένου να χρησιμοποιηθούν από την επόμενη πελάτισσα», τόνισε η κ. Νικολαντωνάκη.

Αναφορά στις καιρικές συνθήκες και πόσο αυτές βοηθούν στο να τηρηθούν τα μέτρα έκανε η ιδιοκτήτρια βιβλιοπωλείου στην περιοχή της Νέας Αλικαρνασού Ροδούλα Κασσωτάκη. «Ο αριθμός των ατόμων που θα μπορούν να βρίσκονται εντός του καταστήματος είναι αυστηρός. Νομίζω, όμως, ότι και ο κόσμος δεν είναι έτοιμος ψυχολογικά να υπάρξει σε κλειστούς χώρους με πολλά άτομα. Ο καλός καιρός δίνει τη δυνατότητα κάποιοι από τους πελάτες, έως ότου φύγουν οι προηγούμενοι, να βρίσκονται εκτός του καταστήματος. Εμείς, πάντως, ήδη, εκτός από την καθαριότητα, έχουμε προμηθευτεί αντισηπτικά, μάσκες αλλά και γάντια, προκειμένου οι πελάτες μας να κάνουν με ασφάλεια τις αγορές τους», επισήμανε η κ. Κασσωτάκη.