Σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση επιβατών κρουαζιερόπλοιων, αλλά και στις διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων, έχουν δημιουργηθεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, από τη συνεχιζόμενη απεργία των εργαζομένων για περισσότερες από 15 ημέρες, που ζητούν την εξασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι εμφανίζονται ανυποχώρητοι και τονίζουν ότι δεν πρόκειται να κάνουν πίσω, εάν δεν λυθεί το θέμα της εργασιακής συνέχειας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θ. Δρίστας, σε επιστολή του αλλά και σε συνάντηση που είχε μαζί με τους εργαζόμενους, περιέγραψε τα αναγκαία βήματα με τα οποία εξασφαλίζονται οι σχέσεις εργασίας, ενώ μιλώντας, χθες, στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ανέφερε ότι «η κυβερνητική στάση για το θέμα πρέπει να εκτιμηθεί και να είναι αυτό μία καλή βάση».

Σημειώνεται, ότι η Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ, στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενέκρινε σήμερα τη νέα σύμβαση παραχώρησης που θα οδηγηθεί προς ψήφιση στη Βουλή, προκειμένου να αναλάβει σε λίγο καιρό- αφού καταβληθεί και το ανάλογο τίμημα- τη διαχείριση του λιμανιού η Cosco.

Παράλληλα, εγκρίθηκε νέο μικρότερο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ, χωρίς τη συμμέτοχη, πλέον, των δύο εκπρόσωπων των εργαζομένων, ενώ διορίστηκε νέο μέλος του ΔΣ ο μέχρι πρότινος διευθυντής του ΟΛΠ, Σταύρος Χατζάκος και τη θέση εκτελεστικού αντιπροέδρου ανέλαβε ο μέχρι σήμερα αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Αθανάσιος Λιάγκος.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής ΓΣ των μετόχων, αντιπροσωπεία των εκπροσώπων των εργαζομένων ζήτησε να τους δοθεί ο λόγος, πράγμα το οποίο έγινε.

Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γιώργος Γεωργακόπουλος, τόνισε: «Ένα τέτοιο ξεπούλημα μόνο σε μία τέτοια αίθουσα σιδηρόφραχτη θα μπορούσε να γίνει μακριά από τον λαό και τους εργαζόμενους. Θεωρούμε, για τους λόγους που είχαμε εκθέσει και στο εξώδικο, ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης είναι παράνομη, καθώς δεν έχει εγκριθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και ψευδώς αναγράφεται μέσα στο κείμενο, όπως επίσης και ότι δεν υπάρχει γι’ αυτήν έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, ο κ. Γεωργακόπουλος υπογράμμισε ότι δεν έχει επιλυθεί το θέμα των εργαζομένων, οι οποίοι δεν πρόκειται να κάνουν πίσω. «Δεν θα αναστείλουμε καμία απεργιακή κινητοποίηση. Θα μείνουμε μέσα στο λιμάνι, αν δεν λυθεί το θέμα της εργασιακής συνέχειας με ασφαλείς και σταθερές θέσεις εργασίας, όπως δυστυχώς στα λόγια παραδέχεται η κυβέρνηση αλλά στην πράξη δεν κάνει τίποτα», είπε χαρακτηριστικά.

Για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά από τη συνεχιζόμενη απεργία στα δύο λιμάνια, ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ υποστήριξε ότι «μία κινητοποίηση, για να λυθεί μετά από 14 ημέρες και για το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι έχουν ματώσει όλο αυτό το διάστημα, μία λύση υπάρχει, αυτό που υπόσχεται η κυβέρνηση στα λόγια, να υπάρχει εργασιακή συνέχεια των εργαζομένων καθώς δεν μπορούμε να διακινδυνέψουμε το δικαίωμα στη δουλειά σε αυτές τις δύσκολες περιόδους».

Η Ένωση Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας, με νέα επιστολή της προς τα εμπλεκόμενα υπουργεία, απευθύνει έκκληση να υπάρξουν ενέργειες προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στα δύο λιμάνια από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, καθώς δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν οι διαχειρίστριες εταιρείες για τις μεταφορές των αποσκευών των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων και την τροφοδοσία.

Αύριο, αναμένεται να καταπλεύσουν οκτώ κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να αποβιβάσουν και να επιβιβάσουν, ταυτόχρονα, 6.660 επιβάτες.

«Οι διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων, από την όλη αυτή κατάσταση και συμπεριφορά, μελετούν σοβαρά την αλλαγή δρομολογίων των κρουαζιεροπλοίων, παραλείποντας τον Πειραιά και με κατεύθυνση σε άλλους λιμένες, μεταξύ των οποίων και γειτονικών χωρών», δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

Αντιδράσεις εξακολουθούν να υπάρχουν και από πλευράς εκπροσώπων της αγοράς, καθώς πολλά εμπορευματοκιβώτια δεν μπορούν να παραληφθούν, ούτε από το λιμάνι του Πειραιά, αλλά ούτε και από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χθες, απέστειλε επιστολή προς τις ενώσεις των εργαζομένων των δύο λιμανιών με τους οποίους συναντήθηκε, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση έχει κάνει, ήδη, σημαντικά βήματα προόδου στην κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων.

Σύμφωνα με την επιστολή, την οποία έχει στη διάθεσή του το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γγ του υπουργείου Εργασίας, Ανδρέας Νεφελούδης, απαντά προς τον υπουργό Ναυτιλίας, ότι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ο Γενικός Κανονισμός Εργασίας στον ΟΛΠ διατηρείται σε ισχύ, ενώ σε περίπτωση τροποποίησής του τυγχάνουν εφαρμογής οι σχετικές διατάξεις του Ν. 2688/99.

Επίσης, ο κ. Δρίτσας αναφέρει ότι σταθερή βούληση της κυβέρνησης αποτελεί η κύρωση των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152, με στόχο τη ρύθμιση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Εξάλλου, προαναγγέλει ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται, ύστερα από αιτήματα, νομοθετική ρύθμιση για την παροχή στους εργαζόμενους του ΟΛΠ ΑΕ και του ΟΛΘ ΑΕ δυνατοτήτων μετάταξης σε φορείς και νομικά πρόσωπα του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Επίσης, σημειώνει ότι στη νέα Σύμβαση Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΘ ΑΕ θα αποτυπωθούν με σαφέστερο τρόπο οι κυβερνητικές επιλογές.