Έκδοση κάρτας θορύβου για τα μηχανάκια, αλλά και παροχή κινήτρων για τη δημιουργία συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο που προωθεί στη βουλή το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Σχολιάζοντας την κάρτα θορύβου, η Πρόεδρος της Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών Κατερίνα Ριζοπούλου την χαρακτηρίζει ως «μπαγιάτικη νοοτροπία», καθώς το νομοσχέδιο αναφέρει ότι «κατά τεκμήριο» τα δίκυκλα ενοχλούν περισσότερο το κοινωνικό σύνολο, γεγονός που, σύμφωνα με την ίδια, είναι άδικο και καταχρηστικό.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η κάρτα θορύβου θα επιβαρύνει ελάχιστα τον μοτοσικλετιστή, αλλά δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλαφόν, λένε εκπρόσωποι της Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών, που υποστηρίζουν ότι για κάποιον μοτοσικλετιστή που το ρεζερβουάρ του γεμίζει με 12 ευρώ βενζίνη, αν η κάρτα κοστίζει π.χ 50 ευρώ, τότε θα είναι δυσανάλογο το κόστος συγκριτικά με τα έξοδα συντήρησης του δικύκλου.

Το μέλος του ΔΣ της Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών Γιάννης Γαβριηλίδης, ανέφερε ότι είναι πολύ θετική η κάρτα θορύβου, αλλά πρέπει πρώτα να γίνονται σωστά οι θορυβομετρήσεις και οι ρυπομετρήσεις των δικύκλων, που μέχρι σήμερα γίνονται στο δρόμο και υπάρχει πάντα ο κίνδυνος της λανθασμένης μέτρησης.

Ιδιοκτήτης κεντρικού συνεργείου, στο κέντρο της Αθήνας, για μοτοσικλέτες, ο κ. Κώστας Σιπσής υποστηρίζει από την πλευρά του ότι το κόστος αλλαγής της εξάτμισης του δικύκλου, έτσι ώστε να έχει μεγαλύτερη απόδοση, συνεπώς και περισσότερο θόρυβο, κυμαίνεται από 400 ευρώ έως 3.000 ευρώ και είναι συχνό φαινόμενο στα συνεργεία για μοτοσικλέτες.

Σύμφωνα με την κ. Ριζοπούλου, το μεγάλο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την εφαρμογή του νομοσχεδίου θα είναι η ύπαρξη περισσότερων ανασφάλιστων δικύκλων κι αυτό γιατί το νομοσχέδιο προβλέπει τον έλεγχο του δικύκλου από ΚΤΕΟ για να μπορέσει, στη συνέχεια, να ασφαλιστεί. Η κα Ριζοπούλου πιστεύει πως έτσι αφαιρείται από τον μοτοσικλετιστή το δικαίωμα της ασφάλειας, καθώς μάλιστα δεν έχουν οριστεί οι προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τα δίκυκλα για να περάσουν ΚΤΕΟ και ακόμα υπάρχουν «παράνομες διαδικασίες» στον Οργανισμό( χρηματισμοί).

Σύμφωνα με την τροχαία, στη χώρα κυκλοφορούν περίπου το 1,5 εκατ. μηχανάκια χαμηλού κυβισμού (50cc), εκ των οποίων περίπου 350.000 στην Αττική και περίπου 100.000 στη Θεσσαλονίκη.