«Το πολύ με 80 – 85 χιλιόμετρα πήγαινε ο Παντελίδης»

Ο Διευθυντής της σχολής ασφαλούς οδήγησης αναλύει το δυστύχημα


ΕΛΛΑΔΑ
14:59
19/02/2016
«Το πολύ με 80 - 85 χιλιόμετρα πήγαινε ο Παντελίδης»
14
loading

Το τραγικό δυστύχημα με τον Παντελή Παντελίδη αναλύει ο Διευθυντής της σχολής ασφαλούς αλλά και αγωνιστικής οδήγησης Driving Academy κ. Θωμάς Παπαπάσχος.

Συγκεκριμένα ο κ. Παράσχος ανέφερε:

«Καταρχάς να εκφράσω τα συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους φίλους του τραγουδιστή που έφυγε από την ζωή, αλλά και σε όλους του συγγενείς και φίλους των ανθρώπων που έφυγαν εχτές, προχτές και τώρα που γράφω αυτές τις γραμμές από τροχαία ατυχήματα. Τα τροχαία ατυχήματα γίνονται γνωστά, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκοσμίως, όταν έχουμε εμπλεκόμενο «διάσημο» ή κάτι που γράφει στις κάμερες, όπως μία καραμπόλα. Κάθε μέρα χάνονται παγκοσμίως 3.500 άνθρωποι και στην Ευρώπη 94, ενώ στην Ελλάδα 2. Αυτοί παρόλο που δεν παίρνουν την δημοσιότητα και το θρήνο της κοινής γνώμης, όπως κάποιος διάσημος, είναι κομμάτι ενός παγκόσμιου προβλήματος που μαστίζει καθημερινά την καθημερινότητα μας.

Η οδήγηση είναι η πιο επικίνδυνη και υπεύθυνη καθημερινή μας συνήθεια. Όλοι κινδυνεύουμε στο δρόμο και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να οδηγήσουμε με μυαλό και καθαρή αντίληψη για να μειώσουμε τις πιθανότητες να μην είμαστε εμείς οι επόμενοι στην λίστα. Όταν ξεχνάμε την επικινδυνότητα της οδήγησης & δεν τηρούμε τους κανόνες που υπάρχουν (αλλά τους ξεχνάμε & πολλές φορές τους αγνοούμε), τότε ανεβάζουμε τις πιθανότητες να γίνει κάτι. Η σωστή επιλογή αυτοκινήτου & διαδρομής, η ζώνη, η διαύγεια της σκέψης, το μυαλό και σωστή εκτίμηση των συνθηκών και των πιθανών κινδύνων, η σωστή ταχύτητα και απόσταση μας κάνουν πιο θωρακισμένους στο πεδίο μάχης. Μέσα σε αυτόν το παραλογισμό της τηλεόρασης & του internet όλοι πιάστηκαν στο μείζον και μάλιστα το ανέλυσαν με αδιανόητο τρόπο και όχι στην ουσία. Ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος που είναι μέχρι τις 8.15 ξύπνιος, με γεμάτη κουραστική μέρα & ίσως μετά από διασκέδαση, με ένα αυτοκίνητο που θεωρητικά σου προσφέρει το συναίσθημα του άτρωτου και το οδηγείς ελάχιστες μέρες, χωρίς (μάλλον) να φοράει ζώνη και σε ένα δρόμο που δεν είναι και πρότυπο κατασκευής & και ασφάλειας ανεβάζουν τις πιθανότητες για το ατύχημα.

Παρόλα αυτά άκουσα τόσα κουφά από τις τηλεοράσεις που θα ήθελα να τα αναλύσουμε λίγο για να μην μείνουν για ακόμη μία φορά οι λάθος εντυπώσεις.

1) Ο οδηγός έτρεχε με 150 χ.α.ω! Η οδήγηση είναι απλά μαθηματικά. Η στροφή αυτή που βγήκε από το δρόμο το Mercedes ML 63 AMG έχει ακτίνα περίπου 70 μέτρα. Ένα επιβατικό αυτοκίνητο με δυνατότητα να παράγει πρόσφυση 0,85 g και σωστή οδήγηση μπορεί να διαγράψει αυτό το τόξο οριακά, το πολύ με 80 - 85 χ.α.ω. Ειδικά αν υπολογίσουμε την ποιότητα της ασφάλτου & την κατηφόρα και την κλίση του δρόμου, ίσως τα 85 χ.α.ω είναι και υπερβολική ταχύτητα. Πήγα στο σημείο και είδα το μελέτησα κάπως. Δεν υπάρχουν σημάδια από λάστιχο, που θα έδειχναν ένα αυτοκίνητο που ξεκολλάει και γλιστράει πάνω στα λάστιχα του απότομα. Επίσης το αυτοκίνητο έφυγε προς το τέλος της στροφής (μετά το μέσο της), ενώ καβάλησε το κράσπεδο με τις εξωτερικές ρόδες και με κάτι που παρέσυρε (ίσως το σκουριασμένο μεγάλο κάγκελο) στράβωνε κάπως λοξά τα κολονάκια. Αν ήταν το αυτοκίνητο πάνω από τα κολονάκια ίσως να τα είχε στραβώσει πολύ περισσότερο. Στο τελευταίο κολονάκι που είναι και το πιο στραβό δείχνει ότι τότε μάλλον καβάλησε και με τις εσωτερικές ρόδες το τοιχίο και τούμπαρε σταματώντας σε ελάχιστα μέτρα και ευτυχώς όχι με πολλά χιλιόμετρα γιατί τότε ίσως να κατέληγε στην γεμάτη με αυτοκίνητα Βουλιαγμένης και να θρηνούσαμε και άλλα θύματα.

Αν είχε το αυτοκίνητο στην είσοδο της στροφής 150 χ.α.ω τότε θα έφευγε ακριβώς εφαπτομενικά και στην είσοδο καθώς θα ήθελε να κάνει τόξο ακτίνας 205 μέτρων (για 0.85g πρόσφυση) και μάλλον θα είχε απογειωθεί, με την βοήθεια του κοντού τοιχίου, επάνω στην παραλιακή και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα που βρίσκονταν ανυποψίαστα στο δρόμο!!! Η καμπυλότητα αυτής της στροφής για αυτούς που ξέρουν είναι σαν την Κ11 στις πίστα των Σερρών. Σκεφτείτε ένα αυτοκίνητο να έρχεται στην είσοδο με 150 χ.α.ω αν θα διανοηθεί να στρίψει την στροφή με την τέλεια άσφαλτο και κλίση!

Τα 80 – 85 χ.α.ω που δείχνουν καθημερινή – φυσιολογική ταχύτητα μπορεί τελικά & κάτω από συνθήκες να είναι θανάσιμη. Υπερβολική ταχύτητα δεν σημαίνουν μόνο τα 150 και 200 χ.α.ω. Ακόμη και 40-50 χ.α.ω αρκούν για να χάσουμε την ζωή μας.
Δεν θα ήθελα να δημιουργηθεί για ακόμη μία φορά η εντύπωση ότι πεθαίνουν μόνο οι τρελοί που τρέχουν με 150 χ.α.ω, ενώ οι υπόλοιποι που οδηγούνε μόλις με 100 χα.ω είναι λογικοί και ασφαλείς. ΠΟΥ, ΠΟΤΕ, ΠΩΣ, ΜΕ ΤΙ??? Ψυχραιμία.

 2) Θα διαβάσουμε τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου να δούμε τις συνθήκες του ατυχήματος!!!

Από πότε οι εγκέφαλοι των αυτοκινήτων (και μάλιστα ποιος από όλους???) έχουν μαύρο κουτί που καταγράφει δεδομένα? Φυσικά και τα διαβάζουν, αλλά δεν τα καταγράφουν! Κάποιος βλέπει πολύ MAYDAY και έχει μπερδέψει το μαύρα κουτιά των αεροπλάνων με τα αυτοκίνητα. Το πολύ πολύ να δούμε κάποια καταγεγραμένη βλάβη στον κινητήρα ή σε κάποιο άλλο σύστημα. Datalogger δεν έχουν τα επιβατικά!!!!

3) ΑΝ ΦΟΡΟΥΣΕ ΖΩΝΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ. Αυτό το αφήνω ασχολίαστο!!!!!!!!!

Ας είναι αυτό το ατύχημα αφορμή (έστω και με κακό τρόπο) για να σκεφτούμε και να αναλογιστούμε ότι είναι κρίμα να χάνουμε ανθρώπους από τροχαία ατυχήματα. Τα ατυχήματα και δυστυχήματα μπορεί να συμβούν στον οποιοδήποτε και ανά πάσα στιγμή και με ταχύτητες κάτω από 60 χ.α.ω. Ο οδηγός πρέπει πάντα να τηρεί τους κανόνες & κυριότερα να είναι μόνο οδηγός. Όταν αφαιρεθούμε ή δεν κρίνουμε σωστά τις συνθήκες και τους πιθανούς κινδύνους τότε ερχόμαστε πιο κοντά στην καταστροφή, ανεξάρτητα από τις ικανότητες στα χέρια.

Και ο πρώτος παράγοντας των τροχαίων και με πάνω από 95% ποσοστό είναι ο άνθρωπος & ο ανθρώπινος παράγοντας. Στο χέρι μας είναι να προστατεύσουμε τον εαυτό μας, τους συνεπιβάτες μας και όλους τους χρήστες του δρόμου που βρίσκονται κοντά μας.

Τα λόγια αυτά μου βγήκαν όχι για να είμαι ένας από τον μακρύ κατάλογο των «ειδικών» που λέει την γνώμη του, αλλά για να περάσει ένα σωστό μήνυμα που θα μας αφυπνίσει και όχι το εύκολο μήνυμα του τρελού που πήγαινε με 150 χάώ!!!, γιατί χάνουμε την ουσία.

Μακάρι όλες οι καθημερινές και πολλές φορές άδικες θυσίες στην άσφαλτο, από το νεογέννητο έως το βαθιά ηλικιωμένο, διάσημο ή άσημο άνθρωπο, να παίρνουν την δημοσιότητα που πρέπει, ώστε να γίνονται καθημερινή υπενθύμιση για να μην ξεχνάμε την επικινδυνότητα της οδήγησης, να βάζουν ένα λιθαράκι. Μια στιγμή είναι αρκετή για την καταστροφή.»

Πηγή: Gazzeta.gr

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

14
σχόλια
  1. avatar κατερινα-22-αννα

    κριμα κριμα νεο παιδι ομως να πω τα συλιπητηρια μου στην οικογενεια στους φιλους αυτα δε εχω κατι αλλο να πω κι εγω ειμαι στεναχωριμενη

  2. avatar alex23

    Το κράσπεδο κόκκινο με λευκό χρώμα είναι η αρχή του κακού! Το σχήμα του είναι για να το καβαλήσεις και όχι για να σε επαναφέρει στον δρόμο. Αν χάσεις τον έλεγχο είτε με μικρή είτε με μεγάλη ταχύτητα αυτό θα σε οδηγήσει καβαλώντας το εκτός δρόμου και στην συνέχεια είναι αδύνατον να επαναφέρες το αμάξι στην πορεία του. Το τσιμεντένιο τοιχειο που συναντάμε στους αυτοκινητοδρομους πιθανόν να τον είχε κρατήσει στον δρόμο. Για άλλη μια φορά βλέπουμε την ακαταλληλοτητα των ελληνικών δρόμων. Μακάρι να βάλουμε όλοι μυαλό και να προσέχουμε παραπάνω.

  3. avatar megaloagroths

    ειχα τεσσερα ατυχηματα με ταχυτητες απο 110 μεχρι 160,αν καποιος πιστευει οτι επιβατης σε πισω καθισμα με ζωνη παθαινει θλασεις και καταγματα με 80 χιλιομετρα ειναι εντελως ασχετος
    η μοναδικη περιπτωση που θα μπορουσε να συμβει ειναι να χτυπησει σε σταθερο σημειο,για παραδειγμα τοιχο η να κανει μετωπικη

  4. avatar Ρουλα παπιδακη

    Κριμα ..!!!!!! Λογια δεν υπαρχουν...!!!!!! Ο Θεος να βοηθησει την οικογενεια του!!!!!!!!!!

  5. avatar must

    Αυτο που στην Ελλαδα ολοι ειμαστε γιατροι,δικηγοροι,πραγματογνωμονεσ!!!!!!Σιγουρα με 180 πηγαινε!Οτι γουσταρει ο καθενασ λεει!!!!!Δεν ξερουν οι ειδικοι κξερουμε εμεισ!!!Χαθηκε ενασ ανθρωποσ τοσο νεοσ κ τοσο ταλαντουχοσ!Παντελη καλο ταξιδι κ να δημιουργεισ εκει ψηλα!Σ αγαπαμε,μασ αγγιξεσ ολουσ με τισ τραγουδαρεσ σου!!!!!!Πιστεψε κ αυτο σε παρακαλω,ποτε δεν σκεφτομαι τ ματια σου 9οτε τισ νυχτεσ δεν μεθαω,πιστεψε κ αυτο λιωμα σε γκρεμο..........!!!!

  6. avatar ΜΙΧΑΛΗΣ 1

    για να μαθει αυτος που εγραψε το αρθρο ο εγκεφαλος του air-bag καταγραφει ολες τις επιταχυνσεις του οχηματος.

    1. avatar megaloagroths

      ο εγκεφαλος του αεροσακου μετραει μονο τα g ωστε να δωσει εντολη να ανοιξει ο αεροσακος,δεν μπορει να μας πει με ποσο ετρεχε

  7. avatar Σπάρτακος

    Συμφωνώ με 180-185 χμ την ώρα θα πήγαινε σίγουρα:))

  8. avatar Μπάτης

    Δυστυχώς πολλοί είναι (και πολλοί θα παραμείνουν) αυτοί που πιστεύουν ότι η δική τους άποψη και θεώρηση των πραγμάτων, οι δικές τους ικανότητες και εμπειρία είναι αρκετές για να αψηφήσουν οδηγίες, συμβουλές και κανόνες ειδικών, νόμους και κανονισμούς. Ο κ. Παράσχος αναφέρει ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρωπογενείς αιτίες, αρκετό αυτό για να μας βάλει σε σκέψεις. Και η πρώτη που θα ήθελα να κάνω εγώ είναι ότι ίσως ακόμα και η χρήση της λέξης "ατύχημα" να είναι άστοχη· πάντα κάποιος ή κάτι φταίει, τίποτα δεν είναι τυχαίο...

  9. avatar ioulia

    εχω στεναχωρηθει πολυ, ειναι κριμα να χανονται ετσι ζωες. καλο ταξιδι παντελη και δυναμη στην οικογενεια.

  10. avatar ΝΑ ΑΓΙΑΣΤΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑΣΟΥ

    Ηθικό δίδαγμα από όλα αυτά που λέει το άρθρο και δεν χρειάζεται να διαβάσουμε το άρθρο για να το καταλάβουμε ..... όποιος αναπτύσσει υπερβολική ταχύτητα γίνεται υποψήφιος θανάτου .

    1. avatar Nottingham

      ΠΟΛΛΥ ΣΩΣΤΑ..Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΞΕΝΥΧΤΙ Κ ΠΟΤΟ...ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ.ΓΙΑ ΜΕΝΑ Ο ΤΥΠΟΣ ΗΤΑΝ ΑΝΥΠΕΥΘΥΝΟΣ...ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΒΛΑΚΕΙΕΣ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ...ΔΕΝ ΣΕ ΧΡΩΣΤΑΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΤΙΠΟΤΑ

      1. avatar ΓΙΩΡΓΟΣ Δ

        ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ . ΟΤΑΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙΣ ΚΟΣΜΟ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥΣ.ΥΠΟΧΡΕΟΥΣΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΑΚΕΡΑΙΟΥΣ.ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΠΩΔΥΝΟ ΕΑΝ ΠΑΤΗΣΕΙς ΜΙΣΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΟ ΦΡΕΝΟ,ΠΙΝΩΝΤΑΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΙΣΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΧΑΣΕΙ.

      2. avatar μιχμιχ

        πες τα ρε καρντάση!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει