Το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης 250 ηλεκτρικών λεωφορείων της κινεζικής Yutong bus, την οποία στην Ελλάδα εκπροσωπεί ο Όμιλος Κοπελούζου, άναψε το ΣΤ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η εταιρεία είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος, με προσφερόμενη τιμή στα 440.720 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, για κάθε λεωφορείο, με τη συνολική προσφορά να φτάνει τα 110,8 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και 7 φορτιστών.

Το ΣΤ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στο πλαίσιο του προσυμβατικού ελέγχου που διενήργησε, με την απόφαση 1113/23 ενέκρινε το σχέδιο της σύμβασης, αναφέρουν οι πληροφορίες της ΕΡΤ.

Με αυτόν τον τρόπο προχωρά ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του διαγωνισμού, το οποίο αφορά στο πέμπτο του τμήμα, για την αγορά και συντήρηση για έναν χρόνο 250 ηλεκτροκινούμενων αστικών λεωφορείων, μήκους 12 μέτρων, με αυτονομία τα 180 χιλιόμετρα.

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς

«Οι αστικές συγκοινωνίες, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, στρέφονται αποφασιστικά στην ηλεκτροκίνηση. Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου δίνει το πράσινο φως για την υπογραφή της πρώτης σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την προσφορά της αναδόχου εταιρείας, τα 250 νέα λεωφορεία θα έχουν παραδοθεί εντός έξι μηνών από την υπογραφή της σύμβασης», σημειώνει μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, συμπληρώνοντας πως «η υπογραφή της πρώτης σύμβασης ηλεκτρικών λεωφορείων απλά αποτελεί το πρώτο βήμα στην υλοποίηση ενός πακέτου δεσμεύσεων για τις αστικές συγκοινωνίες».

Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει το 2021 και εξαιτίας του μεγάλου αριθμού οχημάτων είχε χωριστεί σε πέντε τμήματα. Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού κηρύχθηκε άγονο καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, και αφορούσε στην προμήθεια 120 υβριδικών 12μετρων λεωφορείων, κατηγορίας EURO VI.

Τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού αφορούν στην προμήθεια 200 απλών 12μετρων αστικών οχημάτων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI. Στην προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, και 100 απλών ηλεκτρικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.

«Προχωράμε για την ολοκλήρωση και των επόμενων τμημάτων του διαγωνισμού για 400 επιπλέον οχήματα. Εντός του τρέχοντος έτους, θα ξεκινήσει η προετοιμασία του νέου διαγωνισμού για επιπλέον 650 λεωφορεία μηδενικών ρύπων», καταλήγει ο Γενικός Γραμματέας.

Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε «Η ενίσχυση του στόλου αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης αποτελεί δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενταγμένη στο κυβερνητικό μας πρόγραμμα. Η απόκτηση συνολικά 1.300 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων τα πρώτα 250 ηλεκτροκίνητα εγκρίθηκαν ήδη και φτάνουν σε μερικούς μήνες, καταδεικνύει από πλευράς της πολιτείας ότι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση και στις πράσινες μεταφορές δεν γίνεται μόνο με την αγορά ιδιωτικών επιβατικών οχημάτων, αλλά εφαρμόζεται οριζόντια στα ΜΜΜ. Ταυτόχρονα, είναι συμβατή με τον στρατηγικό σχεδιασμό μας για την Ηλεκτροκίνηση και την Οδική Ασφάλεια, τομείς που βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας για αυτήν την τετραετία, σταθερά στην υπηρεσία των πολιτών και της κοινωνίας».