Σε αλλαγή στρατηγικής οδεύει ο ελληνικός πολυεθνικός όμιλος της Ελλάκτωρ Α.Ε. που δραστηριοποιείται πρωτίστως στον τομέα των κατασκευών και της ενέργειας, ελεγχόμενος κατά 45,2% από το ολλανδικό γκρουπ Reggeborgh και κατά 30% από την Motor Oil του ομίλου Βαρδινογιάννη. Ειδικότερα, η Ελλάκτωρ αποφάσισε να πουλήσει τον κατασκευαστικό της βραχίονα και να επικεντρωθεί από ‘δω και πέρα στα έργα ΣΔΙΤ (Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), στις παραχωρήσεις και βέβαια στον τομέα της ενέργειας.

Με σημερινή ανακοίνωσή του ο Όμιλος ενημερώνει το επενδυτικό κοινό πως ξεκίνησε την «έναρξη αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με το σχήμα εταιρειών Wade Adams (σ.σ. με έδρα την Κύπρο που δραστηριοποιείται κυρίως στη Μέση Ανατολή) και Adamas Group Limited (σ.σ. του επιχειρηματία Δημήτρη Κούτρα), για ενδεχόμενη πώληση του συνόλου της θυγατρικής της εταιρείας Άκτωρ ΑΤΕ Α.Ε. Η εταιρεία συμμορφούμενη πάντα με το δίκαιο της κεφαλαιαγοράς και ειδικότερα με το άρθρο 17 του Κανονισμού (ΕΕ) 596/2014 και τις ρυθμίσεις του Κανονισμού Χρηματιστηρίου Αθηνών, διαβεβαιώνει ότι θα προβεί στις απαραίτητες γνωστοποιήσεις σχετικά με την εξέλιξη της ανωτέρω διαδικασίας».

Πληροφορίες αναφέρουν πως η συμφωνία που βρίσκεται σε εξέλιξη περιλαμβάνει όρο που θα αναφέρει ότι η νέα ιδιοκτησία της Άκτωρ ΑΤΕ Α.Ε. θα είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης της Ελλάκτωρ στα κατασκευαστικά έργα και στις παραχωρήσεις, ενώ το επιχειρηματικό σχήμα Wade Adams – Adamas Group – Άκτωρ ΑΤΕ φέρεται έτοιμο να διεκδικήσει τη διαχείριση/εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, σε συνεργασία με τον κατασκευαστικό όμιλο Avax και τη γαλλική εταιρεία Ardian.

Να σημειωθεί ότι η Άκτωρ ΑΤΕ, μετά την ανάληψη από τη νέα διοίκηση του Ομίλου Ελλάκτωρ Α.Ε. κατάφερε να εξυγιανθεί οικονομικά, φτάνοντας να έχει ανεκτέλεστο 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, έσοδα 380 εκατ. ευρώ (9μηνο του 2022) και εμφανή πλέον την επανάκαμψη της λειτουργικής του κερδοφορίας.

Μέσα στο εννεάμηνο του 2022 η Άκτωρ εξασφάλισε έργα ύψους 723 εκατομμυρίων ευρώ, όπως για παράδειγμα το οδικό δίκτυο Νεάπολης – Αγίου Νικολάου προϋπολογισμού 140 εκατομμυρίων ευρώ, του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου (με συμμετοχή ύψους 105 εκατ. ευρώ), οδικά έργα 190 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, το ΚΕΛ Ψυττάλειας, έργα στη Διώρυγα Κορίνθου, ενώ επιπλέον συμβάσεις 48 εκατ. ευρώ προστέθηκαν μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Επίσης, ο Όμιλος έχει αναδειχθεί προτιμώμενος πλειοδότης για έργα 549 εκατομμυρίων ευρώ, μεταξύ των οποίων είναι οι συμβάσεις για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Μεθώνη (συμμετοχή ύψους 151 εκατ. ευρώ), η επέκταση της Λ. Κύμης (συμμετοχή ύψους 103 εκατ. ευρώ), το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη (μερίδιο 58 εκατ. ευρώ) καθώς και τη λειτουργία σταθμών Εγνατίας Οδού (ύψους 37 εκατ. ευρώ).