Την εξέλιξη της εγχώριας αγοράς των επιχειρήσεων πλαστικής συσκευασίας εξετάζει στην πρόσφατη μελέτη της η Hellastat.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, η ζήτηση για τα προϊόντα του κλάδου που προορίζονται για βιομηχανική χρήση εμφανίζει φθίνουσα πορεία, καθώς το 2011 η βιομηχανική δραστηριότητα υποχώρησε περαιτέρω κατά 8,2%.

Επίσης, οι καταναλωτές περιορίζονται στην αγορά κυρίως των απαραίτητων προϊόντων, επιλέγοντας μικρές ποσότητες και πραγματοποιώντας χαμηλότερες δαπάνες.

Άμεση συνέπεια αποτέλεσε η περαιτέρω υποχώρηση της παραγωγής του κλάδου κατά 5,1%. Ωστόσο τα έσοδα ενισχύθηκαν, καθώς η άνοδος στις τιμές των πρώτων υλών οδήγησε τις εταιρείες σε αύξηση των τιμών των προϊόντων τους, επιφέροντας ωστόσο κάμψη των αποτελεσμάτων και των περιθωρίων κέρδους.

 Η άνοδος των πωλήσεων τροφοδοτήθηκε και από την αυξημένη ζήτηση στο εξωτερικό, όπου οι οικονομικές συνθήκες είναι ευνοϊκότερες.

Η σημαντική άνοδος των τιμών των πρώτων υλών τα προηγούμενα χρόνια οδήγησε σε αύξηση του κόστους παραγωγής, με συνέπεια τον περιορισμό των περιθωρίων κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας εταιρειών που δεν μπορούν να μετακυλίσουν τις μεταβολές αυτές στις τιμές των προϊόντων τους.