Πώς νιώθει αυτήν την περίοδο ένα συγκρότημα που έχει μάθει να οργώνει την Ελλάδα κάνοντας συναυλίες σχεδόν σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας; Σα θηρίο στο κλουβί. Στην προκειμένη περίπτωση, σα μωρό στη κούνια…

Τα Μωρά στη Φωτιά δεν κατεβαίνουν τους τελευταίους μήνες κάτω στην πόλη. Θα το ήθελαν πολύ, όπως και το φανατικό κοινό τους, αλλά δεν τους το επιτρέπουν οι νέες συνθήκες που βιώνει ολόκληρος ο πλανήτης.

Συναυλίες δε γίνονται. Η ελληνική ροκ σκηνή δεν έχει εξαιρεθεί από τις άβολες καταστάσεις που ζει ο καλλιτεχνικός κόσμος. Ο ηγέτης του συγκροτήματος Στέλιος Σαλβαδόρ απάντησε σε πέντε γρήγορες ερωτήσεις του newsbeast.gr, για το σήμερα και το αύριο της μουσικής.

– Το γκρουπ οργώνει την Ελλάδα κάθε σεζόν πραγματοποιώντας δεκάδες συναυλίες. Ποια είναι η επόμενη μέρα μετά την πανδημία Covid-19;

Φέτος παρότι έχουμε μια σημαντική κυκλοφορία το Best of «Κάτω στην Πόλη» με καινούργιες ηχογραφήσεις στο Λονδίνο και ετοιμαζόμασταν για την προώθηση του βινυλίου με συναυλίες, μας πρόλαβε ο κορονοϊός με την καραντίνα. Έτσι ακυρώθηκαν πολλές από αυτές τις προγραμματισμένες συναυλίες. Προλάβαμε μόνο τη συναυλία στο Λονδίνο στις 5 Μαρτίου και κατά την επιστροφή στις 8 είχαμε το lockdown. Αφού ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο σχετικά με τα μέτρα που θα παρθούν για τη διοργάνωση των συναυλιών, θα δράσουμε κι εμείς ανάλογα, διοργανώνοντας ό,τι μπορούμε. Φυσικά σε δημιουργικό επίπεδο δε σταμάτησα να γράφω καινούργια τραγούδια και να καταγράφω ιδέες και φυσικά κάποια στιγμή θα προκύψει και η ηχογράφηση. Είναι μια πολύ περίεργη εποχή και η κατάσταση αν δεν ξεκαθαρίσει δε μπορεί κανείς να ξέρει πώς ακριβώς θα κινηθεί.

– Τι εισπράττετε από τα κλαμπ και τους χώρους που διοργανώνουν τα lives;

Τα κλαμπ και ειδικά αυτά που διοργανώνουν συναυλίες αρχίζουν και ανοίγουν σιγά σιγά αλλά το τοπίο δεν είναι ακόμη ξεκαθαρισμένο. Μένει να δουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας, αριθμό συμμετεχόντων, τρόπο διεξαγωγής κλπ. Μερικοί από τους καλύτερους διοργανωτές μού λένε για μια σίγουρη -σχεδόν κανονική- συναυλιακή λειτουργία από το Δεκέμβριο, και μόνο στις πιο αισιόδοξες προβλέψεις όλων, νωρίς τον Οκτώβριο. Για το καλοκαίρι δε, ήδη μεγάλα Φεστιβάλ έχουν δώσει ακύρωση (Φεστιβάλ Δραπετσώνας, στα Λιπάσματα κ.α.). Το φεστιβάλ του Νεστορίου περιμένει να δει τον τρόπο λειτουργίας και τις σχετικές εξαγγελίες για να προχωρήσει και πολλά μεγάλα φεστιβάλ με ξένους καλλιτέχνες έχουν αναβληθεί ήδη για του χρόνου.

– Ποιες είναι οι δράσεις σας τώρα που δε βρίσκεστε σε περιοδεία;

Πολύ διάβασμα, μελέτη, practise….

Φωτογραφία: Δημήτρης Χριστοδουλέλης

– Μπορείτε να προσδιορίσετε τις συνολικές απώλειες που θα έχει η ελληνική μουσική σκηνή, όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο;

Σε δημιουργικό επίπεδο δε νομίζω να έχει μεγάλο αντίκτυπο γιατί αυτός που είναι να γράψει ή να παίξει κάτι θα το κάνει αφού τις περισσότερες φορές αυτό είναι μια εσωτερική ανάγκη του καλλιτέχνη. Το σημαντικότερο είναι ότι οι οικονομικές απώλειες μπορεί να οδηγήσουν κάποιους ακόμη και σε έξοδο από αυτή τη δραστηριότητα της μουσικής οπότε οι απώλειες θα είναι τρομερές. Επίσης σε κρατικό επίπεδο το κομμάτι του πολιτισμού έχει αφεθεί στο τέλος κι από αυτό το κομμάτι το μέρος που αφορά τη μουσική, τελευταίο κι ακόμη περισσότερο της ανεξάρτητης μουσικής.

– Όλοι εσείς που ζείτε από τη μουσική, τι σκέφτεστε ακούγοντας πως από το χειμώνα ενδέχεται να υπάρξει νέο κύμα πανδημίας;

Τα πράγματα είναι ήδη πολύ δύσκολα εύχομαι να μη γίνουν χειρότερα. Πρέπει να παίξουμε και επίσης ένας -και ίσως ο μόνος τρόπος να μας βοηθήσει ο κάποιος- είναι να αγοράσει τον καινούργιο μας δίσκο που περιέχει και ιστορικά κομμάτια όπως το «Κάτω στην Πόλη», το «Μανιφέστο», την «Αδρεναλίνη» κ.α. γραμμένα φέτος σε υψηλό επίπεδο ήχου και παραγωγής στο Λονδίνο.

B.M.