«Τι λες μωρή διασταύρωση ασβού με μυρμηγκοφάγο που θα με κρίνεις εμένα;», «Τι έγινε ρε παιδιά;» «Προσωπικά ζητήματα συζήτηση κομμένη» «Θα σας δείξω εγώ θα δείτε τι θα πάθετε», «Κόβεται το σεξ;».

Σας προσκαλούμε σε ένα κουίζ μέτρησης των τηλεοπτικών σας γνώσεων από τη χρυσή εποχή των ‘90s… Σειρές-θρύλοι, σίριαλ και σαπουνόπερες που αγαπήθηκαν όσο λίγες, έγραψαν ιστορία χάρη στις χαρακτηριστικές ατάκες και στους αξέχαστους ήρωές τους.

Μπορεί να τις ξέρουμε απέξω και ανακατωτά, μπορεί να επαναλαμβάνουμε τις ατάκες σχεδόν μαζί με τους ηθοποιούς, μπορεί να ξέρουμε τι θα ακολουθήσει στην αμέσως επόμενη σκηνή όμως κάθε φορά που θα παίξουν σε επανάληψη στην τηλεόραση τις βλέπουμε το ίδιο φανατικά όπως την πρώτη φορά.

Εσείς με ποιες από τις παρακάτω σειρές έχετε «φάει γερό κόλλημα»;

Οι Αυθαίρετοι (1989)

Οι Αυθαίρετοι είναι αναμφισβήτητα η τηλεοπτική σειρά που ήξερε τον Έλληνα καλύτερα από όλους. Η καλύτερη μεταφορά του ελληνικού DNA στην μικρή οθόνη. Η κωμωδία του Βασίλη Νεμέα εξιστορούσε την αντιπαλότητα δύο οικογενειών και τις περιπέτειές τους σαρκάζοντας κατά κάποιο τρόπο την νοοτροπία και συμπεριφορά του νεοέλληνα. Ποιος δεν θυμάται την Ζανέτ, τη Σούλα, την Ελεονώρα με τα μυαλά στα κάγκελα, την Ούρσουλα κόρη που μαρτυράει την επόμενη γενιά των Ελλήνων με την τάση στο ξενόφερτο lifestyle και την Ντολόρες σαν εκπρόσωπο του μεταναστευτικού κύματος των ανοιχτών συνόρων εκείνης της εποχής. Και πάνω από όλους… ο Κώστας και ο Ανδρέας. Ο Ανδρέας και ο Κώστας. Δύο ονόματα βγαλμένα από την πολιτική καθημερινότητα της μεταπολίτευσης.

 Οι Τρεις Χάριτες (1990)

Οι Ρέππας-Παπαθανασίου δημιούργησαν μια αξέχαστη και τρελή κωμωδία γυναικείων χαρακτήρων, κωμικοτραγικών καταστάσεων με μπροστάρισσες την Άννα Παναγιωτοπούλου, την Μίνα Αδαμάκη και την Νένα Μεντή, τρεις αδελφές που αναγκάζονται να συγκατοικήσουν, καθώς και την αγαπημένη θεία τους, την αξιολάτρευτη Μπεμπέκα (Άννα Κυριακού). Η σειρά περιγράφει την καθημερινότητα των τριών αδερφών στο ίδιο σπίτι αλλά και όλα τα αστεία περιστατικά αυτής της συμβίωσης.

Το ρετιρέ (1990-1992)

Καλοκαίρι χωρίς ρετιρέ δεν γίνεται… Η σειρά που παραμένει «ρετιρέ» στην προτίμηση των τηλεθεατών και κάθε χρόνο την υποδεχόμαστε λες και δεν την έχουμε ξαναδεί ποτέ. Η σειρά προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Mega την περίοδο 1990-1992. Το σενάριο και η σκηνοθεσία ήταν του Γιάννη Δαλιανίδη. Πρωταγωνίστρια της σειράς ήταν η Κατερίνα Γιουλάκη. Η Κατερίνα Σοφιανού (Κατερίνα Γιουλάκη) είναι μια χωρισμένη μεσήλικη ανώτερη υπάλληλος σε διαφημιστική-τηλεοπτική εταιρεία. Μένει σε ένα ρετιρέ διαμέρισμα στα Ιλίσια με την μητέρα της Σοφία Σοφιανού (Κούλα Αγαγιώτου) και την κόρη της αδελφής της, Ειρήνη (Τζόυς Ευείδη). Παρόλο που είναι καλόκαρδη, συχνά αγανακτεί με τα προβλήματα της καθημερινότητας και τις παράλογες απαιτήσεις και συμπεριφορές των οικείων της. Η Κατερίνα γνωρίζει και παντρεύεται τον Χρήστο Βακούρα (Νίκος Κούρος) έναν μεσήλικα φαρμακοποιό, ο οποίος έχει μια ζηλόφθονη και γκρινιάρα αδελφή (Νεφέλη Ορφανού) την οποία συνηθίζει να αποκαλεί «Ξινή».

Οι Απαράδεκτοι (1991-1993)

Το πρώτο χτύπημα της σεναριογράφου Δήμητρας Παπαδοπούλου ήταν και το καλύτερο. Η ηθοποιός μάς έβαλε στο σπίτι της πιο απαράδεκτης παρέας των ‘90s, με την καλύτερη δυνατή σύνθεση (Παπαδοπούλου, Παπαδόπουλος, Μπονάτσος, Μπέζος, Χαλακατεβάκης, Λουιζίδου) και χαρακτήρες που δεν απείχαν πολύ από την πραγματική ιδιοσυγκρασία των ηθοποιών.

Ο Σπύρος Παπαδόπουλος κοιτάζει συνεχώς την κάμερα και διερωτάται «Τι έγινε ρε παιδιά…;» Η Δήμητρα Παπαδοπούλου αντιπροσωπεύει ένα μέσο τύπο Ελληνίδας νοικοκυράς της Αθήνας κατά τη δεκαετία του 1980 που ζηλεύει τον άντρα της, έχει κόμπλεξ κατωτερότητας, θεωρείται από τους άλλους χαζή, αμόρφωτη, άχρηστη και μέτρια νοικοκυρά και ζηλεύει τις πιο δυναμικές και πετυχημένες γυναίκες.

Ο Γιάννης Μπέζος είναι ομοφυλόφιλος και καθώς η κοινωνία (κυρίως) τότε δεν έκανε αποδεκτές τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, είναι συνεχώς νευρικός και θυμωμένος με τα πάντα. Ο Βλάσσης Μπονάτσος είναι ο χαλαρός τύπος της παρέας, λάτρης του ωραίου φύλου, αδέσμευτος και αραχτός.

Εκμέκ Παγωτό (1991-1992)

Ο Βασίλης Νεμέας, μετά τους Αυθαίρετους, επιστρέφει με το «Εκμέκ Παγωτό» και την «τρελή τρελή οικογένεια» που το καταβροχθίζει, σε ένα σίριαλ που μπορεί σήμερα να φαίνεται παρωχημένο, αλλά για την εποχή του ήταν αρκετά προχωρημένο. Στους βασικούς ρόλους, οι Χρυσούλα Διαβάτη, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Νικήτας Τσακίρογλου, Σπύρος Παπαδόπουλος, Μαρία Φωκά και Ζαχαρίας Ρόχας.

Χάι Ροκ (1992)

Ο ραδιοφωνικός παραγωγός Πέτρος Φιλιππίδης συγκατοίκησε με τον καθηγητή Γυμνασίου Τάσο Χαλκιά στην πιο απλοϊκή ίσως σειρά της ελληνικής τηλεόρασης. Η δημοφιλία της σειράς επιχειρήθηκε να αναλυθεί κι από εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου.

Δέκα Μικροί Μήτσοι (1992-2004)

Οι Δέκα Μικροί Μήτσοι ήταν μια σατιρική κωμωδία της ελληνικής τηλεόρασης, που παιζόταν από το 1992 έως το 2004, σε αραιά διαστήματα προβολής και με συνολικά 48 επεισόδια. Πρωταγωνιστούσε και έγραφε το σενάριο ο Λάκης Λαζόπουλος, σε σκηνοθεσία Αθηνάς Αϊδίνη. Μέσα από 20 συνολικά βασικούς χαρακτήρες, που υποδυόταν ο ίδιος ο Λαζόπουλος, η σειρά αυτή επιχείρησε να σατιρίσει και να σχολιάσει τα κακώς κείμενα της κοινωνίας εκείνης της εποχής. Η επιτυχία της σειράς οφείλεται στην ποικιλία των ρόλων, καθώς και το καυστικό χιούμορ του δημιουργού. Ίσως δεν υπάρχει άλλη σειρά που να «έβγαλε» τόσες ατάκες -«Πάμε πλατεία», «Αν υποψιαστώ» και πολλές ακόμα που άφησαν εποχή.

Το Δις εξαμαρτείν (1993-1996)

Οι Ρέππας-Παπαθανασίου, αμέσως μετά τις Τρεις Χάριτες, επανήλθαν με άλλη μία σειρά της ίδιας λογικής. Η σειρά – προπομπός των «Δύο Ξένων» διαδραματιζόταν στους διαδρόμους ενός καναλιού, του Media Channel, αποτελώντας στην ουσία «ξεμπρόστιασμα» των τηλεοπτικών παρασκηνίων. Βασικός ρόλος ήταν η Γιολάντα Ραγιά, ενσαρκωμένη εξαίσια από την Ντίνα Κώνστα, που αργότερα θα εξέλισσε την συγκεκριμένη περσόνα στην ανεπανάληπτη Ντένη Μαρκορά.

Λαβ Σόρρυ (1994-1995)

Ο Τάσος Χαλκιάς ως Σάκης ο υδραυλικός και με ατάκες όπως «προσωπικά ζητήματα, συζήτηση κομμένη» σαγήνευσε την καθωσπρέπει γιατρίνα Λίλη (Κωνσταντίνα Μιχαήλ), προκαλώντας αναστάτωση στην οικογένεια της αλλά και τον δικό του κύκλο. Κλασικό έχει μείνει το μουσικό σήμα της σειράς, όπως το συνέθεσε ο Θάνος Καλλίρης και το τραγούδησε σύσσωμο το καστ.

Πάτερ Ημών (1995)

Ο Κώστας Καρράς ήταν ο πάτερ φαμίλιας σε αυτή την γλυκιά οικογενειακή κωμωδία. Χωρισμένος μπαμπάς, ο «μπερμπάντης» Κώστας Καρράς μεγαλώνει μόνος τις δύο του κόρες, ενώ στο φόντο υπάρχουν πάντα η φίλη του Ελένη (Ελένη Μενεγάκη), η ενοχλητική γειτόνισσα κυρία Κόλια (Τζέσυ Παπουτσή) και ο αχαΐρευτος αδερφός του (Αλέξανδρος Ρήγας).

Της Ελλάδος τα παιδιά (1993-1995)

Ο Δημήτρης Βενιζέλος γράφει και ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί αυτή την τρελή αεροπορική κωμωδία, που παρακολουθεί τα καψώνια τριών σμηνιτών και τις περιπέτειες του σμήναρχού τους, του περίφημου Κάκκαλου. Οι Γιάννης Μπέζος (Κάκκαλος), Κώστας Ευρυπιώτης (Βλάχος), Νίκος Αλεξίου (Πλαπούτας) και Γιάννης Σαβιδάκης (Ντάλας) είναι το βασικό καστ της πιο «χύμα» κωμωδίας. Χαρακτηριστική ήταν η ατάκα του «Χλαπάτσα», Δημήτρη Φραγκιόγλου ο οποίος ήταν και τα «καρφί» της ιστορίας: «Θα σας δείξω εγώ, θα δείτε τι θα πάθετε» συνήθιζε να λέει.

Οι Μεν και οι δεν (1993-1996)

Το συγγραφικό δίδυμο Ρώμας-Χατζησοφιά, σε σκηνοθεσία της Φωτεινής Κοτρώτση μάς χάρισαν για τρεις ολόκληρες σεζόν την καθημερινότητα μίας παράταιρης γειτνίασης. Από τη μία το κυριλέ ζεύγος Δάγκα (Χάρης Ρώμας-Άννα Κουρή) και από την άλλη το απολίτιστο ζεύγος Σταμάτη (Τζόυς Ευείδη- Στέλιος Μάινας). Το ζεύγος Σταμάτη μετακομίζει στο διπλανό μικρό διαμέρισμα, που το κερδίζουν σε διαγωνισμό και κάνουν τα πάντα για να πάρουν χρήματα από τους διπλανούς και κυρίως από τον τσιγκούνη Διονύση. Η «Βάνα Δάγκα» είναι ένας από τους θρυλικότερους ρόλους στη σειρά. Λίγο η αφέλειά της, λίγο η σπατάλη της που την έφερνε σε διαρκή σύγκρουση με τον σύζυγό της, λίγο οι καβγάδες με τους γείτονες Τίμο και Νανά Σταμάτη, λίγο η τσιριχτή φωνή της και φυσικά το Τερεζουλίνι, το σκυλάκι που δεν άφηνε δευτερόλεπτο από την αγκαλιά της, έκαναν τον συγκεκριμένο ρόλο πραγματικά αξέχαστο.

Εμείς κι Εμείς (1994-1998)

Τα «φιλαράκια» της διπλανής πόρτας. Μία ετερόκλητη παρέα Αθηναίων που μένει σε γειτονικά σπίτια στο Μετς, το οποίο κάνει συνεχώς άνω-κάτω με τις φάρσες και τις παρεξηγήσεις της. Η παρέα ολοκληρώνεται με την άφιξη τής πόντιας εξαδέλφης Παρθένας, που την υποδυόταν η Ελένη Γερασιμίδου. Στα πρώτα επεισόδια ήταν μια συντηρητική, αυστηρή αλλά καλόκαρδη γυναίκα. Σταδιακά μέχρι τον δεύτερο κύκλο επεισοδίων μεταμορφώνεται σε μια χειραφετημένη και μοντέρνα γυναίκα, με επιβολή στον σύζυγο της τον Αντώνη και πολλές κοινωνικές επαφές ενώ να προσαρμοσθεί στην σύγχρονη ζωή και να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό της μαθαίνοντας συνεχώς καινούργιες λέξεις από την Αντωνία (Μαρία Κανελλοπούλου).

Ντόλτσε Βίτα (1995-1997)

Ο Αλέξανδρος Ρήγας, πριν γίνει «ντουέτο» με τον Δημήτρη Αποστόλου, συνεργάστηκε με τον Λευτέρη Παπαπέτρου και το αποτέλεσμα είναι η μία γλυκιά κωμωδία χαρακτήρων. Η Άννα Παναγιωτοπούλου κλέβει τον γαμπρό της κόρης της, η Μαρία Καβογιάννη ως Ασπασία, η Κατιάνα Μπαλανίκα ως Σάσα και η Μαρία Φωκά ως γριά Μπουμπουλίνα πλαισιώνουν το «σκάνδαλο». Η μεσημεριανή ζώνη στο Mega αποκτά μόνιμο κάτοικο επαναλήψεων που όμως ποτέ δεν θα βαρεθούμε να βλέπουμε.

Λόγω Τιμής (1996-1997)

«Στα ίδια μέρη θα ξαναβρεθούμε…», έλεγε το soundtrack της σειράς «Λόγω τιμής» της σεναριογράφου Μιρέλλας Παπαοικονόμου. Γυρισμένη στην Πάτρα και στην Αθήνα η τηλεοπτική σειρά που προβλήθηκε στο MEGA τη σεζόν 1996-97 αποτελεί αδιαμφισβήτητα μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της ελληνικής τηλεόρασης. Μια παρέα φίλων βιώνουν τις αγωνίες για το μέλλον τους ζώντας παράλληλα έντονα το παρόν. «Λόγω τιμής» είναι η υπόσχεση που δίνουν μεταξύ τους τα παιδιά της παρέας ότι θα μείνουν ενωμένα ό,τι και αν συμβεί.

Δύο Ξένοι (1997-1999)

Ντένη Μαρκορά. Ο χαρακτήρας που ζει ως σήμερα μέσα από ατάκες είναι ένας μόνο από τους λόγους που οι «Δύο Ξένοι» δεν θα αποχωρήσουν ποτέ από το πάνθεον του ελληνικού γέλιου. Όσο για το κόνσεπτ της σειράς; Μία λαϊκή και χαμηλής μόρφωσης νεαρή γυναίκα, παρουσιάστρια τηλεοπτικής εκπομπής ελαφρού περιεχομένου και ένας καθηγητή δράματος με έντονα υπεροπτικές αρχές και εσωστρεφή προσωπικότητα ερωτεύονται. Αξιολάτρευτοι ήρωες και αναρίθμητες ατάκες που χαιρόμαστε να ξανακούμε στις αμέτρητες επαναλήψεις που έχουν γίνει.

Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή (1997 – 2000)

Η κωμωδία του 1997, σε σενάριο του Λευτέρη Καπώνη και σκηνοθεσία του Αντώνη Τέμπου, διαπραγματευόταν τις σχέσεις τριών παντρεμένων ζευγαριών που είχαν αρκετά προβλήματα, όπως απιστία, ασυνεννοησία. Ο ρόλος που κέρδισε τις εντυπώσεις δεν μπορούσε να είναι άλλος από αυτόν του «Ακάλυπτου», του Αντώνη Καφετζόπουλου.

Εγκλήματα (1998-2000)

Πρόκειται για μία κωμωδία-σταθμό των ‘90s, με τον Λευτέρη Παπαπέτρου να παντρεύει ένα ζηλευτό καστ Ελλήνων κωμικών: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Υρώ Μανέ, Μαρία Καβογιάννη, Καίτη Κωνσταντίνου, Κώστας Κόκλας, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και πολλοί άλλοι έγιναν η πιο εγκληματική μας παρέα, που περιλάμβανε σχέδια για φόνους και μοιχείες και όλα αυτά φυσικά στην πιο ξεκαρδιστική εκδοχή τους.

Κωνσταντίνου και Ελένης (1998-2000)

Αν υπήρχε βασίλειο των επαναλήψεων, αυτή η σειρά των Ρώμα-Χατζησοφιά και σκηνοθέτη τον Κώστα Λυχναρά θα ήταν σίγουρα ο μεγάλος βασιλιάς. Ελένη Ράντου, η αθυρόστομη γκαρσόνα, Χάρης Ρώμας ένας ιδιότροπος βυζαντινολόγος τον οποίο συνεχώς αποκαλεί «Μωρή Κατακουζήνα». Η αναγκαστική συγκατοίκησή τους δημιούργησε τους πιο επικούς καβγάδες των ‘90s με «παρατηρητές» τους φίλους τους κακομαθημένος γιο χαρτοβιομηχάνου και γυναικά Μάνθο (Βασίλης Κούκουρας), την άνεργη ηθοποιό Πέγκυ (Μαρία Λεκάκη) και το «ταπεινό χαμομηλάκι» Ματίνα Μανταρινάκη (Καλλιρόη Μυριαγκού) που ψάχνει μανιωδώς άντρα γιατί φοβάται ότι θα καταλήξει γεροντοκόρη.

Κόκκινος Κύκλος (2000-2002) – 10η εντολή (2004-2007)

Δολοφονίες και εγκλήματα ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια μας μέσα από τον «Κόκκινο Κύκλο» του Πάνου Κοκκινόπουλου που προβλήθηκε στο τηλεοπτικό κανάλι Alpha από το 2000 μέχρι το 2002.

Στην ίδια φιλοσοφία και η «10η εντολή». Η σειρά προβλήθηκε για τρεις συνεχόμενες σεζόν, από το 2004 ως το 2007, αποκτώντας χιλιάδες φανατικούς τηλεθεατές και εγκαινιάζοντας ένα ολοκαίνουριο είδος ελληνικής σειράς που δεν είχαμε δει ξανά στην ελληνική τηλεόραση. Είναι ενδεικτικό πως κάθε προβολή επεισοδίου της σειράς συγκέντρωνε τους τηλεθεατές ακόμη και όταν προβάλλονταν σε επανάληψη στις 02.00 τα ξημερώματα. Ιστορίες που διηγούνται με μια μυθιστορηματική ματιά, πραγματικές αστυνομικές υποθέσεις εγκλημάτων πάθους, αντιζηλείας και εκδίκησης με τα οποία έχει έρθει αντιμέτωπη η ελληνική κοινωνία στο παρελθόν.

Είσαι το ταίρι μου (2001)

Ο σεναριογράφος Λευτέρης Παπαπέτρου, μετά το «Ντόλτσε Βίτα» και τα «Εγκλήματα», παραδίδει μαθήματα γέλιου με την τελευταία του τηλεοπτική δουλειά. Ο Γεωργούλης ξεμυάλισε την Ελλάδα, ο Λάζαρος (Σερβετάλης) με το ιγκουάνα του έκλεψε τις εντυπώσεις και η Βίκυ Σταυροπούλου με τη Σοφία Βογιατζάκη ξεκίνησαν τις καριέρες τους.

Το καφέ της Χαράς (2003)

Ο παλαιών αρχών δήμαρχος Πώπωτας προσπαθεί να επιβάλλει την τάξη και την ηθική σε ένα ορεινό χωριό της Πελοποννήσου και εμείς το βλέπουμε ακόμα να παίζει στη μεσημεριανή ζώνη του ΑΝΤ1. Όλα αλλάζουν όταν ερωτεύεται την πρωτευουσιάνα Χαρά, που ήρθε για να του αναστατώσει τη ζωή.

Στο παρά 5 (2005-2006 και 2006-2007)

Η μεγάλη επιτυχία του Γιώργου Καπουτζίδη, που έκανα τα μηχανάκια της AGB να χτυπήσουν «κόκκινο». Πέντε άνθρωποι με τελείως διαφορετικούς χαρακτήρες έτυχε να βρεθούν στο ίδιο μέρος τη λάθος ώρα. Οι πέντε ήρωες γίνονται μάρτυρες μιας δολοφονίας και προσπαθώντας να την εξιχνιάσουν θα βρεθούν μπροστά σε απρόβλεπτες καταστάσεις.. Αξέχαστες φιγούρες η Θεοπούλα (Έφη Παπαθεοδώρου) με την ατάκα «Κόβεται το σεξ;» και η Ζουμπουλία (Ελισάβετ Κωνσταντινίδου) να διαβάζει την λέξη beach… βεάκη»

Πενήντα-Πενήντα (2005)

Η σειρά που απενοχοποίησε τις αντροπαρέες. Φιλιππίδης, Μπουλάς, Χαϊκάλης εναντίον Ραμπότα, Γαλανοπούλου και Ανδρούτσου δίνουν κάθε Παρασκευή το καθιερωμένο ραντεβού τους σε συγκεκριμένο ταβερνάκι όπου λέει ο καθένας τον πόνο του.

Το Νησί (2010)

Η ιστορία της Σπιναλόγκας ζωντανεύει στη μικρή οθόνη κάνοντας ρεκόρ τηλεθέασης. Γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην Κρήτη, με δυνατό σενάριο, εκπληκτικές ερμηνείες και εξαιρετική σκηνοθεσία, κατάφερε να γίνει φαινόμενο και να μείνει στην ιστορία.

Λάμψη 1991-2005/ Καλημέρα Ζωή (1993-2006)

Από τη λίστα ας φυσικά δεν μπορούν να λείψουν η «Λάμψη» και η «Καλημέρα Ζωή» του Νίκου Φώσκολου, τις δυο ίσως μακροβιότερες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Ήταν 16 Σεπτεμβρίου του 1991. Οι τίτλοι αρχής ενός νέου καθημερινού σίριαλ, το πρώτο της νεογέννητης τότε ιδιωτικής τηλεόρασης, πέφτουν στην οθόνη του ΑΝΤ1. Τα πλάνα δείχνουν την Κάτια Δανδουλάκη να παίζει με τα περιστέρια στο Σύνταγμα και στην οθόνη εμφανίζεται με χρυσά γράμματα ο τίτλος: «Λάμψη». Ακολουθεί μία δεκαετία απόλυτης επιτυχίας. Συνολικά προβλήθηκαν 3.457 επεισόδια σε 14 χρόνια. Η Λάμψη έχει θέση στο βιβλίο Γκίνες με 3.457 επεισόδια!

Η «Καλημέρα Ζωή» ήταν το δεύτερο καθημερινό σίριαλ του Νίκου Φώσκολου, το οποίο προβλήθηκε στον ΑΝΤ1 από τις 24 Νοεμβρίου του 1993 έως τις 31 Μαρτίου του 2006.

Η καθημερινή σαπουνόπερα των 3.179 επεισοδίων των 30 λεπτών, ήταν με λίγα λόγια… ο αστυνόμος Θεοχάρης.

Αντί να επικεντρώνεται γύρω από τους γεροντοέρωτες του Γιάγκου, όπως γινόταν στη Λάμψη, έβαζε τους θεατές βαθιά μέσα στα άδυτα της αστυνομίας, εκεί που αυτή η «τιτάνια» μορφή, ο Στάθης ο Θεοχάρης, εξιχνίαζε στυγερά εγκλήματα, εξάρθρωνε τρομοκρατικές σπείρες και έκανε τους δολοφόνους να μιλήσουν με τη χαρακτηριστική του μέθοδο: Λαβή από το γιακά, κόλλημα στον τοίχο και την αγριοφωνάρα του να λέει «Μίλα σκουλήκι».

Οι σειρές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης άνοιξε ένα δικό του κεφάλαιο στην ελληνική τηλεόραση. Τον είδαμε για πρώτη φορά στους «Δέκα Μικρούς Μήτσους» και στα χρόνια που ακολούθησαν ο Παπακαλιάτης μεγάλωσε μαζί με τους θεατές του, έγινε πρωταγωνιστής, σκηνοθέτης, σεναριογράφος, κέρδισε το κοινό, εξασφάλισε την επιτυχία, διαμόρφωσε το δικό του αναγνωρίσιμο ύφος και υπέγραψε ένα μεγάλο κεφάλαιο, όχι μόνο στην τηλεόραση, αλλά στην ελληνική ποπ κουλτούρα.

Το 1999 άρχισε να γράφει και να πρωταγωνιστεί στις σειρές του, μεγάλη επιτυχία είχε η σειρά «Κλείσε τα Μάτια» όπου αναδείχτηκαν νέοι ηθοποιοί.

Έγραψε και πρωταγωνίστησε στα: «Οι τρεις ευχές», «Η ζωή μας μια βόλτα», «Να με προσέχεις», «Δυο μέρες μόνο» και το «4» . Λίγο καιρό αργότερα δίνει το στοίχημά του με το κοινό που είναι πρόθυμο να τον ακολουθήσει και στη μεγάλη οθόνη με τις ταινίες «Αν» και «Ένας άλλος Κόσμος».

Από την ελληνική τηλεόραση δεν έλειψαν και ίσως να μην λείψουν και ποτέ οι δραματικές σειρές με έντονο το συναισθηματικό στοιχείο αλλά και απαγορευμένα πάθη που οι πρωταγωνιστές τους δεν μπορούν να τα διαχειριστούν.

Αναστασία (1993)

Μηνάς Χατζησάββας και Άλκης Κούρκουλος, πατέρας και γιος, σφάχτηκαν για τα μάτια της Αναστασίας. Ένα σίριαλ με πολλά γυμνά που σκανδάλισαν το τηλεοπτικό κοινό και προκάλεσαν σοκ στην πρωτοεμφανιζόμενη Μυρτώ Αλικάκη, που αδυνατούσε να διαχειριστεί τη δημοσιότητα.

Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά (1992-1993)

Τα «Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά» αποτελούσαν μια κοινωνική τοιχογραφία της δεκαετίας του ’50, όταν ο αντικομμουνισμός αποτελούσε την κυρίαρχη ιδεολογία και η μιζέρια την καθημερινή πρακτική. Δύο άντρες με διαφορετικούς χαρακτήρες μοιράζονται τα πάντα, παρουσιάζοντας ο καθένας το δική του ψυχοσύνθεση και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τα πράγματα. Από την άλλη, μια γυναίκα αποφασιστική και ριψοκίνδυνη που αρνείται να ζει με νόμους τα παρατά όλα και βαδίζει στα μονοπάτια που επιθυμεί. Τα «Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά» είναι μία δραματική σειρά εποχής, βασισμένη στο ομότιτλό μυθιστόρημα του Κώστα Μουρσελά, που προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1 στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Η σειρά σε διασκευή-σενάριο του Βαγγέλη Γκούφα και σκηνοθεσία του Κώστα Κουτσομύτη έκανε πρεμιέρα το Σεπτέμβριο του 1992 και προβλήθηκε μέχρι και το 1993.

Πρόβα Νυφικού (1995-1996)

Η πρόβα του νυφικού, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Ντόρας Γιαννακοπούλου, διηγείται τη δραματική ιστορία μιας αστικής οικογένειας στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Η Αγγελικούλα Δελλή, λίγο πριν το γάμο με τον Απόστολο Πετρόπουλο, μαθαίνει μέσω ενός ανώνυμου γράμματος ότι ο μέλλων σύζυγός της την απατά. Ο θείος Οδυσσέας ζητά από τον οικογενειακό φίλο και αστυνομικό Πέτρο Μανιά να ερευνήσει την υπόθεση. Ο Πέτρος ανακαλύπτει πως ο Απόστολος απατά την Αγγελική, όμως αποφασίζει να μην της αποκαλύψει την αλήθεια για να μην την στεναχωρήσει. Έτσι εκείνη παντρεύεται τον Απόστολο χωρίς να γνωρίζει το ποιόν του. Όμως πολύ σύντομα ο Πέτρος ερωτεύεται την Αγγελική και μετανιώνει για το ψέμα του.

Άγγιγμα Ψυχής (1998)

Ο Σταύρος Ζαλμάς ως πατήρ Ιωάννης ερωτεύεται το απλανές βλέμμα της φοιτήτριας Θεοφανίας Παπαθωμά. Ένα οικολογικό πρόβλημα στην περιοχή, που είναι το χωριό της Δέσποινας, θα φέρει κοντά τη μοντέρνα αυτή κοπέλα με τον πατέρα Ιωάννη. Η προσωπικότητα του χαρισματικού ιερέα θα γοητεύσει τη Δέσποινα και ταυτόχρονα η ζωντάνια της και ο νεανικός αυθορμητισμός της θα ξυπνήσουν σ εκείνον βαθιά κρυμμένα συναισθήματα. Ένας μεγάλος αλλά εντελώς αδιέξοδος έρωτας θα γεννηθεί. Ένα δράμα, ουσιαστικά, που οι συνέπειές του θα είναι καταλυτικές για τη ζωή και των δύο.

Ψίθυροι Καρδιάς (1997-1998)

Οι Ψίθυροι καρδιάς, η τηλεοπτική σειρά του Μανούσου Μανουσάκη, είναι από τα δημοφιλέστερα προγράμματα στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης και μακράν το δημοφιλέστερο της δεκαετίας του ’90. Η σειρά έφτασε να έχει τηλεθέαση της τάξης του 76,7%. Ο Αντώνης (Απόστολος Γκλέτσος) είναι αρχιτέκτονας και στέλεχος Υπουργείου, από πλούσια οικογένεια. Η Ερατώ (Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους) είναι μία νεαρή τσιγγάνα. Ο έρωτάς τους είναι το αντικείμενο της σειράς. Πολύ μεγάλη επιτυχία είχε και το τραγούδι τίτλων της σειράς, που το ερμήνευσε ο Δημήτρης Μπάσης σε στίχους Χρήστου Νικολόπουλου.

Κράτα το