Δείχνει υπερβολή για την εποχή, αλλά τελικά δεν είναι αν συνυπολογίσει κανείς το κόστος κτήσης και το κόστος χρήσης. Η προσθήκη του ντιζελοκινητήρα των 1,7 λίτρων αποδεικνύεται το ελιξίριο για ένα αυτοκίνητο που πάντα ήταν τουλάχιστον τίμιο, αλλά δεν τραβούσε την προσοχή.

Το 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, αποδίδει μέγιστη ισχύ 131 ίππους, ροπή 30,6 χιλιογραμμόμετρα και καταναλώνει (τηρουμένων των αναλογιών μια και το βάρος υπερβαίνει τα 1400 κιλά)… αναθυμιάσεις.

Ατού τα μεγάλα αποθέματα ροπής που αποδίδονται από μόλις 1500 σ.α.λ. και κάνουν το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο να μοιάζει αυτόματο! Κάπου εδώ χάνεται και η απροθυμία του λεβιέ για γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ δεν γίνονται αντιληπτές ούτε οι μεγάλες διαδρομές του.

Παράλληλα η θέση οδήγησης χαρακτηρίζεται πολύ καλή για σχεδόν κάθε σωματότυπο, ενώ ταυτόχρονα οι πίσω επιβάτες δύσκολα θα στριμωχτούν. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, εύκολα τον κατατάσσουμε στο μέσο όρο της κατηγορίας κάτι αυτονόητο για όσους θέλουν «κούρσα» (αυτοκίνητο τριών όγκων) και όχι «φορτηγάκι» (όπως πολλοί συμπατριώτες μας χαρακτηρίζουν τα στέϊσον και τα lift back.

Επιπλέον με την πρόσφατη αισθητική επέμβαση η εξωτερική εμφάνιση έχει ανανεωθεί, με αλλαγές κυρίως στον εμπρός και λιγότερο στον πίσω προφυλακτήρα. Η ποιότητα της καμπίνας βελτιώθηκε, το ίδιο και το φινίρισμα των υλικών, που όμως παραμένουν σκληρά ως επί το πλείστον. Αντίθετα το ταμπλό ντυμένος με ματ πλαστικό δείχνει στο μάτι καλύτερο από αυτά με ακριβότερα υλικά.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται σχεδόν τα πάντα. Αερόσακοι (6), ESP, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω και καθρέπτες, κλιματισμός, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16”, αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα stop/start.

Στην πράξη

Από την πρώτη στιγμή που θα αρχίσεις να οδηγείς το Cruze 1.7 diesel, δυο πράγματα είναι δεδομένα. Αρχικά ο τραχύς ήχος του κινητήρα που παραπέμπει σε άλλες εποχές και στη συνέχεια το ότι το σύνολο αποδίδει εφόλης της ύλης πολύ καλύτερα από όσο περιμένει κανείς βλέποντάς το ή διαβάζοντας τα θεωρητικά του δεδομένα.
Σε σχέση με το παρελθόν είναι βελτιωμένη η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, ενώ η ξανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με την μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος MyLink της LG που διαθέτει δυνατότητα σύνδεσης με το Smartphone σας μέσω bluetooth και θύρα USB αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα του εσωτερικού.

Στην περίπτωση που θελήσεις να κινηθείς σβέλτα,το πλαίσιο θα ανταποκριθεί με προθυμία, η ανάρτηση θα ελέγξει αποτελεσματικά, αλλά η οικονομία κατανάλωσης (μέση τιμή δοκιμής μας 6,4 λτ/100 χλμ.) θα «πάει περίπατο».
Η συμπεριφορά στις στροφές αποδεικνύεται πολύ πάνω του μετρίου και η ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες δεν προβληματίζει. Σε υπερβολική πίεση αρχικά η αντίδραση είναι υποστροφική και στη συνέχεια –ίσως- παρουσιαστεί υπερστροφή, που όμως ελέγχεται εύκολα, παρά το ότι η αίσθηση του τιμονιού δεν είναι ιδανική.
Στο τέλος της… ημέρας πάντως, αυτό που μένει είναι ότι, το τελικό αποτέλεσμα ξεπερνά τις οπτικές και θεωρητικές προσδοκίες, οπότε αν σε αυτό προσθέσεις την αξιοπιστία της εταιρίας που το αντιπροσωπεύει και την άκρως δελεαστική τιμή των 19.300 ευρώ (με απόσυρση και προσφορά), ο υποψήφιος αγοραστής sedan (αμαξώματος 3 όγκων), πρέπει οπωσδήποτε να του ρίξει μια σοβαρή ματιά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Diesel 1.686 κ.εκ., 16v, 2EEK, ψεκασμός Common Rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 131ίπποι/4.000 rpm, 30,6 χγρμ/2.000 – 2.500 rpm, Κιβώτιο: χειροκίνητο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

0-100 km/h 9,8”
0-400 m 17,1”
0-1.000 m 31,3”

80-110 km/h (4η) 5,1”
110-140 km/h (5η) 8,1”

Τελική Ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση (λτ/100 km) 6,4
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Διαστάσεις 4.597 x 1.788 x 1.477 mm
Βάρος 1.470 kg