Η Volkswagen παρουσιάζει τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά ID. Buzz και ID. Buzz Cargo, ένα ολοκληρωμένο Minibus και ένα απόλυτα πρακτικό Van αντίστοιχα. Τα δύο οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) του Group και μεταφέρουν τη σχεδίαση ενός από τα μεγαλύτερα icons του αυτοκινήτου (του θρυλικού T1, του αρχέτυπου Microbus) στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. To ID. Buzz κατασκευάζεται και φτάνει στον κάτοχό του με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα – το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία για γκάμα MPV και Van.

Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές χώρες το φθινόπωρο, με τις προπωλήσεις να ξεκινούν ήδη από τον Μάιο. Οι ευρωπαϊκές εκδόσεις θα λανσαριστούν με μπαταρία 77 kWh (net, ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 82 kWh) η οποία παρέχει ρεύμα σε έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW, που βρίσκεται και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα.

Volkswagen

Η ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είναι 11 kW. Μέσω μιας υποδοχής βύσματος CCS, σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Όταν φορτίζεται με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από 5 σε 80% σε περίπου 30΄.

Οι βασικές τάσεις της σύγχρονης αυτοκίνησης συγχωνεύονται στα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo για τη δημιουργία μιας γκάμας MPV και Van. Οι σχεδιαστές έχουν δημιουργήσει έναν άμεσο σύνδεσμο με το αυθεντικό κλασικό όχημα. Στο T1 o οδηγός σχεδόν κάθεται πάνω από τον μπροστινό άξονα, ενώ δεν υπάρχει μπροστινός πρόβολος. Παρέχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας, το ID. Buzz έχει επίσης κοντούς προβόλους.

Volkswagen

Σε απόλυτα νούμερα, το συμπαγές συνολικό μήκος των 4.712 χιλ. συνοδεύεται από ένα πολύ μεγάλο μεταξόνιο (2.988 χιλ.). Η φιλοσοφία form-follows-function, δηλαδή το design ακολουθεί τη λειτουργικότητα, που χαρακτήρισε στο μέγιστο την περίπτωση του T1, του πρώτου Bulli, ισχύει και για τον σχεδιασμό του ID. Buzz. Οι καθαρές φόρμες συνοδεύονται από εξαιρετική αεροδυναμική: το ID. Buzz έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,285, το ID. Buzz Cargo 0,29, για χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και μεγαλύτερη αυτονομία.

Οι οδηγοί και οι επιβάτες του ID. Buzz βιώνουν τη νέα αίσθηση Bulli σε ένα εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί με τη φιλοσοφία του ανοιχτού χώρου (openspace). JozefKaban. Και τα δύο ID. Buzz προσφέρουν εξαιρετικά μεγάλους χώρους, σε compact διαστάσεις. Στη φιλική ατμόσφαιρα της 5θέσιας έκδοσης MPV, πέντε άτομα έχουν άφθονο χώρο για ταξίδια και αντίστοιχα για τις αποσκευές τους (χωρητικότητα έως 1.121 λίτρα). Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, ο χώρος φόρτωσης αυξάνεται στα 2.205 λίτρα. Μεσοπρόθεσμα, θα ακολουθήσει επίσης 6θέσια και 7θέσια διαμόρφωση με μεγαλύτερο μεταξόνιο. Τρεις θέσεις μπροστά (εναλλακτικά δύο) και ένα σταθερό χώρισμα για τον 3,9 κ.μ. χώρο αποσκευών είναι, εν τω μεταξύ, διακριτικά χαρακτηριστικά της διαμόρφωσης του ID. Buzz Cargo. Το Van μηδενικών εκπομπών ρύπων μπορεί να μεταφέρει δύο ευρωπαλέτες στο πίσω μέρος.

Volkswagen

Από το Τ1 στο Woodstock και την ηλεκτρική κινητικότητα

Τα μοντέλα ID. Buzz όχι μόνο έχουν μελετηθεί από κάθε πλευρά, αλλά είναι προϊόντα έμπνευσης με μεγάλη αγάπη για τη λεπτομέρεια. Ένα μικρό παράδειγμα αυτού είναι, μεταξύ άλλων, η σταμπωτή ανάγλυφη σιλουέτα του ID. Buzz στο πλάι και τα πάνελ των καθισμάτων. Είναι ένα στοιχείο που θυμίζει τόσο το T1 όσο και το πρωτότυπο όχημα Microbus – το πρωτότυπο της VW που παρουσιάστηκε το 2000 στο Ντιτρόιτ. Αντικατοπτρίζεται στο εμβληματικό εξωτερικό και εσωτερικό σχέδιο των ID. Buzz και ID. Buzz Cargo ως η ιστορία μιας από τις πιο επιτυχημένες σειρές επαγγελματικών οχημάτων, από το θρυλικό Τ1 πριν επτά δεκαετίες, στο αμερικανικό φεστιβάλ του Woodstock μέχρι και τη σημερινή, ηλεκτρική εποχή.

Τα δυο νέα μοντέλα παράγονται στο κεντρικό εργοστάσιο της VW στο Αννόβερο με ένα επίπεδο αυτοματισμού έως και 90%, ενώ η πλειοψηφία των ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων κατασκευάζονται επίσης στη Γερμανία.

Πάντως, το ID. Buzz δεν είναι το πρώτο Bulli με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα, καθώς πριν από 50 χρόνια στην Εμπορική Έκθεση του Ανόβερου, η VW είχε παρουσιάσει ένα T2 που κινούνταν από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Η μέγιστη αυτονομία των 85 χιλιομέτρων έδειξε ωστόσο, εκείνη την εποχή, ότι η τεχνολογία μπαταριών απείχε ακόμη πολύ από το να είναι κατάλληλη για πρακτική χρήση. Αλλά ακόμα και τότε, το 1972, είχε γεννηθεί το όνειρο, ενός αμιγώς ηλεκτρικού Bulli, κάτι που γίνεται σήμερα πραγματικότητα.