Η VW παρουσίασε την πρώτη γενιά του Passat πριν από 41 χρόνια. Από τότε, το δημοφιλές μοντέλο έχει πουλήσει πάνω από 22 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο, έως την 8η έκδοσή του που γνωρίσαμε πριν λίγες ημέρες.

Το Passat 8ης γενιάς είναι ένα από τα πιο προηγμένα μεσαία μοντέλα της αγοράς, καθώς. Διαθέτει πολλά καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ενημέρωσης & ψυχαγωγίας, άνεσης και κίνησης.Πολλές από τις τεχνολογίες του νέου Passat δεν αποτελούν πρωτιά μόνο στην κατηγορία του αλλά είναι και πρωτιές σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία. Περιλαμβάνουν συστήματα όπως: Active Info display (ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων), Head-up Display (αναδυόμενη οθόνη), νέο Rear Seat Entertainment (σύνδεση Tablet μέσω Wi-Fi), Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring (αναγνώριση πεζών), Emergency Assist (το όχημα ακινητοποιείται σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης), Trailer Assist (υποβοήθηση παρκαρίσματος με ρυμουλκούμενο) και Traffic Jam Assist (υποβοήθηση κίνησης σε κυκλοφοριακή συμφόρηση). Επιπλέον, η Volkswagen θα λανσάρει το Passat GTE με σύστημα Plug-in Hybrid (plug-in υβριδικό) – ως το τρίτο μοντέλο της με αυτή την τεχνολογία κίνησης.

Με το νέο Passat, η VW παρουσιάζει ένα νέο σχεδιαστικό προφίλ που συνδυάζει την υψηλή αισθητική με τον δυναμισμό. Χάρη στην πλατφόρμα MQB, το αμάξωμα έχει πιο χαμηλό, πιο φαρδύ, με μεγαλύτερο μεταξόνιο, κοντούς προβόλους και μεγαλύτερους θόλους τροχών. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω εστιάζουν την προσοχή ενώ παράλληλα προσφέρουν τη βέλτιστη δυνατή ορατότητα συμβάλλοντας στη ασφάλεια που το νέο Passat στοχεύει. Η εξωτερική εμφάνιση συμπληρώνεται με τη νέα γκάμα ζαντών αλουμινίου, που προσπαθούν να αναδείξουν τη σπορτίφ διάσταση, ενός μάλλον συντηρητικού αμαξώματος.

Στο εσωτερικό έχουμε νέες σχεδιαστικές λύσεις, όπως η οριζόντια διάταξη των αεραγωγών που διατρέχουν το ταμπλό σε όλο του το μήκος. Η έγχρωμη οθόνη αφής διάστασης 6,5’’ σε συνδυασμό με τον περιμετρικό ατμοσφαιρικό φωτισμό «Ambient» δημιουργούν ένα συνδυασμό υψηλής τεχνολογίας και εκλεπτυσμένης σχεδίασης.

Η πληρότητα στον εξοπλισμό άνεσης του νέου Passat είναι δεδομένη. Η καινοτόμα πλατφόρμα MQB παρέχει ευρύτερο εσωτερικό χώρο χωρίς να έχουν αυξηθεί οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold δίνει ακόμη περισσότερο χώρο, ενώ παράλληλα κάνει την εκκίνηση από στάση πιο εύκολη από ποτέ. Η εργονομική σχεδίαση του εσωτερικού σε συνδυασμό με τα πιστοποιημένα ορθοπεδικά καθίσματα ergoComfort (με 6 ηλεκτρικές ρυθμίσεις στο κάθισμα του οδηγού) προσφέρουν άνεσης και ευκολία πρόσβασης. Ο νέος 3-ζωνικός αυτόματος κλιματισμός Climatronic δίνει τη δυνατότητα για ξεχωριστή ρύθμιση της θερμοκρασίας στον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Παράλληλα οι ειδικά σχεδιασμένοι μεγάλοι αεραγωγοί σε συνδυασμό με τον ενιαίο αεραγωγό στο επάνω μέρος του ταμπλό, προσφέρουν 50% μεγαλύτερη επιφάνεια ροής σε σχέση με τους κοινούς αεραγωγούς, εξασφαλίζοντας σωστή ψύξη/θέρμανση, αισθητή μείωση θορύβου, ενώ περιορίζουν τα ενοχλητικά ψυχρά ρεύματα που ευθύνονται για τους ερεθισμούς των ματιών και τις ψύξεις στο σώμα. Επιπλέον, τα συστήματα Infotainment με οθόνες αφής, αισθητήρα εγγύτητας, JPEG Viewer, σύνδεση με εξωτερικές πηγές ήχου (SD card, USB, Aux In, Audio Streaming) και Bluetooth εξασφαλίζουν ψυχαγωγία και πληροφόρηση.

Με το νέο Passat, η VW εισάγει 3 νέους κινητήρες TDI που προσφέρουν δύναμη αλλά και οικονομία.. Ο κινητήρας 1.6 TDI απόδοσης 120PS καταναλώνει μόλις 4,1 lt/100 km (CO2 108gr/km) αποδίδοντας ροπή 250Nm σε ένα φάσμα 1.750 έως 3.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας 2.0 TDI 150PS αποδίδει 340 Nm στις 1.750 έως 3.500 σ.α.λ. με μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km. Την γκάμα των πετρελαιοκινητήρων συμπληρώνει ο κορυφαίος TDI της Volkswagen, ο 2.0 TDI BiTurbo 240PS με κορυφαία ροπή 500 Nm στις 1.750 έως 2.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός διατίθεται αποκλειστικά με 7τάχυτο κιβώτιο DSG και τετρακίνηση 4Motion.

Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει τους νέους 1.4 TSΙ 125PS και 1.4 TSI 150PS με ACT (ενεργό σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων). Με μέγιστη ταχύτητα 220 km/h και ροπή 250Nm στις 1.500 έως 3.000 σ.α.λ., ο 1.4 TSI 150PS ACT επιταχύνει (0-100) σε μόλις 8,4sec καταναλώνοντας μόλις 4,9lt / 100Km.

Όλοι οι κινητήρες εφοδιάζονται με BlueMotion Technology και προαιρετικά με κιβώτιο DSG. Επίσης όλοι οι κινητήρες στο νέο Passat διαθέτουν το σύστημα Start-Stop 2ης γενιάς. Το νέο σύστημα «προνοεί» και απενεργοποιεί τον κινητήρα σε ταχύτητες ≤ 3Km/h, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση κατανάλωσης καυσίμου. Το σύστημα αναγνωρίζει ότι επίκειται πλήρης ακινητοποίηση του οχήματος εφόσον ο οδηγός επιβραδύνει διαρκώς και έχοντας απεμπλέξει το κιβώτιο ταχυτήτων. Εφόσον ο οδηγός αφήσει το φρένο (κιβώτιο DSG) ή πατήσει συμπλέκτη (μηχανικό κιβώτιο), τότε ο κινητήρας επανέρχεται σε λειτουργία σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Εκτός της απόδοσης των κινητήρων ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη μείωση του βάρους, που στην 8η γενιά έχει μειωθεί κατά 85 κιλά, ενώ παρά τις μειώσεις βάρους, βελτιώθηκε η ακαμψία του πλαισίου (αύξηση κατά 2,000 Nm/° στα 25,000 Nm/° στο Variant και στα 30,000 Nm/° στο Sedan) και το μέγιστο φορτίο τρέιλερ αυξήθηκε μέχρι 400 kg.

Στα οδηγικά συν που παρέχει το νέο Passat είναι αναμφίβολα το Park Assist (παρέχεται στον βασικό εξοπλισμό) της VW, που επιτρέπει το ημιαυτόματο παρκάρισμα σε παράλληλους ή κάθετους χώρους στάθμευσης. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να εκτελεί έξοδο από παράλληλους χώρους στάθμευσης. Στην περίπτωση κάθετων χώρων στάθμευσης δεν υποστηρίζεται μόνο το παρκάρισμα με όπισθεν, αλλά υπάρχει η δυνατότητα παρκαρίσματος ενώ κινείται προς τα εμπρός. Επιπλέον προσφέρεται ένα σύστημα υποβοήθησης το οποίο κάνει τους ελιγμούς με τρέιλερ ευκολότερους από πριν: το Trailer Assist.

Στην υπηρεσία του οδηγού και το νέο Exit Assist. Το σύστημα μπορεί να συμβάλλει στην αποφυγή σοβαρών ατυχημάτων, κυρίως σε δύο περιπτώσεις. Πρώτον στον αυτοκινητόδρομο, επειδή ανιχνεύει τα αυτοκίνητα που προσπερνούν γρήγορα, αλλά και αυτά που κινούνται πιο αργά ενώ βρίσκονται στο τυφλό σημείο, προειδοποιεί τον οδηγό και επομένως κάνει την προσπέραση ευκολότερη. Δεύτερον, όταν βγαίνει με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης, επειδή οι αισθητήρες ανιχνεύουν οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι και δεν είναι ορατά.

Κερασάκι στην τούρτα των οδηγικών βοηθημάτων, τα συστήματα Traffic Jam Assist (υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης) και Emergency Assist (υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης). Το πρώτο σύστημα κάνει πολύ πιο άνετη την οδήγηση σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με συχνές στάσεις και εκκινήσεις ενώ, το νέο Emergency Assist ενεργοποιείται όταν ο οδηγός αδυνατεί να οδηγήσει.

Όσον αφορά την προστασία των πεζών και των προπορευόμενων οχημάτων, αναλαμβάνει το Front Assist, ένα σύστημα που επιτηρεί τον χώρο εμπρός, προειδοποιεί τον οδηγό και φρενάρει αυτόματα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Ένα από τα στοιχεία του συστήματος Front Assist, είναι το City Emergency Braking. Ενώ το Front Assist προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανή σύγκρουση όταν πλησιάζει επικίνδυνα το προπορευόμενο όχημα με υψηλές ταχύτητες, το City Emergency Braking αναλαμβάνει αυτό το ρόλο σε μικρότερες ταχύτητες και συνθήκες αστικής κυκλοφορίας. Μέχρι τώρα, το σύστημα City Emergency Braking ανίχνευε αποκλειστικά οχήματα. Στο νέο Passat το αναβαθμισμένο σύστημα αντιδρά τώρα για πρώτη φορά και σε πεζούς.

Στη θέση οδηγού του νέου Passat δεν μπορεί να μην θαυμάσεις το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο μετάδοσης, που επιτρέπει στον οδηγό να μη στρίβει πολύ το τιμόνι για να πετύχει τον επιθυμητό κύκλο στροφής. Επίσης, όταν στρίβεις σε κλειστές στροφές δεν χρειάζεται να μετακινείς τα χέρια συχνά γύρω από το τιμόνι. Το «δικό» μας Passat ήταν η έκδοση 1.4 των 150 ίππων και το οδηγήσαμε στη διαδρομή Αιδηψός – Αθήνα που περιέχει κάθε είδους δρόμο. Η αρχική εντύπωση είναι η ευρυχωρία, η βελτιωμένη εργονομία και η αναβαθμισμένη ποιότητα. Ο κινητήρας των 150 ίππων εύστροφος και δυνατός, με ικανή ροπή από χαμηλά, μεταβάλλει εύκολα την κινητική κατάσταση του μεγάλου αμαξώματος, αλλά μερικές φορές χρειάζεται την συνδρομή των μικρών ταχυτήτων του 6τάχυτου κιβωτίου. Το σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων (όταν το φορτίο του κινητήρα είναι μικρό) λειτουργεί άψογα, χωρίς ο οδηγός να αισθάνεται τις αλλαγές, παρά μόνο τις βλέπει από τη ανάλογη ένδειξη στο ταμπλό. Ο θόρυβος του κινητήρα δεν φτάνει στην άριστα μονωμένη καμπίνα επιβατών και η ποιότητα κύλισης πλησιάζει κορυφαία επίπεδα, με εξαίρεση κάποιους θορύβους της ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες του δρόμου.

Η συμπεριφορά στις στροφές είναι κατά βάση ουδέτερη με προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση, κάτι που σπάνια θα συμβεί από τους εν δυνάμει αγοραστές του νέου Passat, ενώ τα φρένα και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης είναι εκεί, δια παν ενδεχόμενο.

Συνολικά θα χαρακτηρίζαμε το νέο Passat σαν την ήρεμη δύναμη στην κατηγορία των οικογενειακών. Ένα αυτοκίνητο απολύτως σύγχρονο, με το οποίο μπορείς να συμβιώσεις άνετα και με ασφάλεια για πολλά χρόνια και πολλά πολλά χιλιόμετρα.

Οι τιμές έχουν βάση τα 21.400 ευρώ χωρίς απόσυρση (20.440 με απόσυρση) για το 1.4 των 125 ίππων, με πλούσιο εξοπλισμό, ενώ οι τιμές των εκδόσεων ντίζελ ξεκινούν από 24.600 ευρώ χωρίς απόσυρση (23.170 με απόσυρση) για το 1.6 των 120 ίππων.

Περισσότερα στην δοκιμή διαρκείας αν και όταν αυτή συμβεί.