Η Volvo θα παρουσιάσει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, την επόμενη εβδομάδα, το τρίτο – και τελευταίο – από τα πρωτότυπα που αποκαλύπτουν το σχεδιαστικό ύφος της μάρκας για τα επόμενα χρόνια. Το συγκεκριμένο λέγεται ConceptEstate και, όπως δηλώνει το όνομά του, έχει φόρμα που παραπέμπει σε αμάξωμα estate ή wagon, όπως συνηθέστερα αποκαλείται. Μάλιστα, το Concept Estate, ως τελευταίο κεφάλαιο της σχεδιαστικής τριλογίας της Volvo, προχωράει ένα βήμα παραπέρα, αποκαλύπτοντας εντυπωσιακές λεπτομέρειες και από το εσωτερικό του! Εκεί, κυρίαρχη θέση κατέχει μία μεγάλη οθόνη αφής, ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα, που αναμένεται να αποτελέσει θέμα συζήτησης στην εφετινή έκθεση.

Η Σουηδική φίρμα έχει παράδοση σε επιτυχημένα wagon μοντέλα και το Concept Estate αποτίει έναν άτυπο φόρο τιμής σε αυτά! Ο προσεκτικός παρατηρητής, θα αναγνωρίσει ομοιότητες ανάμεσα στο Concept Estate και το 1800 ES, ένα θρυλικό μοντέλο από τις αρχές της δεκαετίας του ’70. Οι ομοιότητες αυτές, έχουν σκοπό περισσότερο να καταδείξουν την πηγή έμπνευσης παρά να εκφράσουν οποιαδήποτε διάθεση «ρετρό».

Το πρωτότυπο είναι όμορφο και διαφορετικό. Η μεγάλη απόσταση από το ταμπλό έως τον εμπρός άξονα, η κομψή σιλουέτα σε σκούρο καφέ χρώμα και η εντυπωσιακή γυάλινη οροφή, χαρίζουν μία πολύ δυναμική όψη.
Το έντονα χαμηλωμένο καπό με τη γρίλια που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται και τα φώτα ημέρας σε σχήμα Τ θα αποτελέσουν σχεδιαστική υπογραφή των Volvo στο μέλλον.

Σε συνδυασμό με ειδικά εξελιγμένο από τη Volvo λογισμικό, η οθόνη αφής θα αποτελέσει το κέντρο ελέγχου για τη νέα, μοναδική εμπειρία στο χειρισμό των λειτουργιών του αυτοκινήτου, που θα προσφέρει η Volvo. Εισάγει τη λειτουργικότητα που χαρακτηρίζει τις «ταμπλέτες», από το χώρο των υπολογιστών, στο χώρο του αυτοκινήτου.
Η οθόνη αφής αντικαθιστά όλους τους παραδοσιακούς περιστροφικούς διακόπτες και κουμπιά, εκτός από ελάχιστους που έχουν να κάνουν με πολύ βασικές λειτουργίες, όπως ένταση του ήχου, φώτα alarm, θέρμανση γυάλινων επιφανειών. Λειτουργεί δε διαδραστικά, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό.

Η οθόνη αφής είναι τοποθετημένη με ελάχιστη κλίση ως προς τον κάθετο άξονα, σχεδόν όρθια, σε θέση portrait, όπως λέμε στη γλώσσα των υπολογιστών. Οι διάφορες περιοχές ελέγχου για τις αντίστοιχες λειτουργίες απεικονίζονται στην οθόνη ως παραλληλόγραμμα, που βρίσκονται χωροθετημένα στη γυάλινη επιφάνεια της οθόνης ως κομμάτια ενός παζλ, το ένα δίπλα στο άλλο, από πάνω προς τα κάτω. Όταν ο χρήστης αγγίξει μία από τις παραλληλόγραμμες περιοχές, αυτή εκτείνεται καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο χώρο, συμπιέζοντας αντίστοιχα τις υπόλοιπες. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το επιλεγμένο παραλληλόγραμμο γίνεται πιο μεγάλο και πιο ευανάγνωστο.

Στην κορυφή της οθόνης δεσπόζει το παραλληλόγραμμο που αντιστοιχεί στο σύστημα πλοήγησης. Ακριβώς από κάτω αυτό που αντιστοιχεί στο χειρισμό των media (CD player, πολυμέσα, θύρα USB κλπ). Αμέσως πιο κάτω, η περιοχή που αντιστοιχεί στο χειρισμό του τηλεφώνου. Οι πληροφορίες, η πλοήγηση και οι διάφορες πηγές του ηχοσυστήματος είναι σχετικά ψηλά στην οθόνη, σε εύκολη θέση για άμεση επίβλεψη από τον οδηγό όταν οδηγεί. Ο χειρισμός του τηλεφώνου, τα εικονίδια για διάφορες εφαρμογές και ο χειρισμός του κλιματιστικού, γίνεται από περιοχές πιο χαμηλά στην οθόνη, εύκολα προσβάσιμες για τα χέρια του οδηγού. Γενικά, η χρήση της οθόνης αφής είναι τόσο εύκολη και κατανοητή, που έπειτα από λίγα μόλις λεπτά χρήσης επέρχεται πλήρης εξοικείωση! Αξίζει να προστεθεί ότι η εργονομία του συστήματος υποστηρίζεται από δύο επιπλέον διαθέσιμους τρόπους ελέγχου: πιο παραδοσιακά χειριστήρια πάνω στο τιμόνι αλλά και δυνατότητα χειρισμού μέσω φωνητικών εντολών!

Η μοναδική αυτή εμπειρία είναι μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις που θα απολαύσουν οδηγός και επιβάτες του ΝέουVolvo XC90, που θα λανσαριστεί στα τέλη του 2014.