Από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη ο μέσος όρος ηλικίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Αυξήθηκε κατά σχεδόν πέντε χρόνια σε μια 10ετία


AUTO
12:23
07/07/2020
Από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη ο μέσος όρος ηλικίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα
6
loading

Μία από τις σημαντικότερες αιτίες αύξησης του μέσου όρου ηλικίας των ελληνικών αυτοκινήτων είναι ο μεγάλος όγκος εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το εξωτερικό, ειδικά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

Σήμερα, ο μέσος όρος ηλικίας στη χώρα μας φλερτάρει με τα 16 έτη και είναι από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, όταν στο Λουξεμβούργο ο αντίστοιχος μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι τα 6,2 έτη, στο Βέλγιο τα 7,7 έτη και στην Αγγλία τα 8,5 έτη.

Πριν από μία δεκαετία ο μέσος όρος στην Ελλάδα βρισκόταν κοντά στα 11,5 έτη. Στη διάρκεια της τελευταίας επταετίας υπήρξε ραγδαία αύξηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων. Τα στοιχεία των πωλήσεων το 2013 έδειχναν ότι υπήρξαν 6.280 εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων, ενώ πέρυσι στη χώρα μας οι εισαγωγές εκτοξεύθηκαν στις 71.095 μονάδες, με τάση για φέτος να κάνουν νέο ρεκόρ πωλήσεων αν δεν εμφανιζόταν η πανδημία του κορονοϊού και ανέκοπτε τις εισαγωγές.

Το βασικότερο χαρακτηριστικό που τα εισαγόμενα αυτοκίνητα αποτελούν τη βασική αιτία της αύξησης του μέσου όρου της ηλικίας του ελληνικού στόλου είναι ότι η μέση ηλικία των εισαγόμενων επιβατικών αυτοκινήτων κινείται πλέον στα 10,6 έτη, ενώ μόλις το 5,6% έχει σύγχρονη τεχνολογία Euro 6, που θεωρείται αποδεκτή για τα περιβαλλοντολογικά δεδομένα. Και αφού οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, παρά τη διαρκή άνοδό τους τα τελευταία χρόνια, κυμαίνονταν σε χαμηλά επίπεδα, φυσικό επόμενο ήταν η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας.

Το χειρότερο όλων είναι ότι τα προηγούμενα χρόνια τα οχήματα τα έφερναν στην Ελλάδα έμποροι αυτοκινήτων χωρίς περιβαλλοντολογικά κριτήρια, με στόχο μόνο τη χαμηλή τιμή και την εύκολη πώληση. Η οικονομική κρίση των προηγούμενων ετών βοήθησε σε αυτήν την πολιτική, που στην πράξη αποδείχθηκε άστοχη, γιατί ουσιαστικά ο Έλληνας σήμερα οδηγεί παλιό αυτοκίνητο. Τα εισαγόμενα οχήματα, που σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούσαν να κυκλοφορήσουν στη χώρα προέλευσής τους καθώς είχαν κριθεί ως εξαιρετικά ρυπογόνα, έρχονταν με πλαστά πιστοποιητικά και γυρισμένα χιλιόμετρα.

Σήμερα, τα φαινόμενα εισαγωγής αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας έχουν περιοριστεί, καθώς στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να εισαχθούν νέα σε ηλικία μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, σταματώντας τις αθρόες εισαγωγές ρυπογόνων αυτοκινήτων. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που στα παλιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα τα ποσοστά επιβάρυνσης στο Τέλος Ταξινόμησης είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Ο «γερασμένος» ελληνικός στόλος δείχνει ότι ο Έλληνας οδηγεί αυτοκίνητο με παλιά αντιρρυπαντική τεχνολογία, συμβάλλοντας κατά πολύ στην περαιτέρω επιβάρυνση της ήδη μολυσμένης ατμόσφαιρας των πόλεων. Παράλληλα, δεν γνωρίζει ακριβώς τα πραγματικά χιλιόμετρα ενός εισαγόμενου αυτοκινήτου, αφού δεν υπάρχει διασύνδεση των ελληνικών ΚΤΕΟ με τα αντίστοιχα του εξωτερικού για να διασταυρωθούν τα δεδομένα και τα στοιχεία.

Ένα σημαντικό βήμα για την επίλυση του θέματος και τη μείωση του μέσου όρου της ηλικίας στην Ελλάδα μπορεί να θεωρηθούν τα κίνητρα απόκτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα από την ελληνική κυβέρνηση, παράλληλα με την καμπάνια προβολής των περισσοτέρων εισαγωγέων για την απόκτηση «καθαρότερων» αυτοκινήτων.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

6
σχόλια
  1. avatar Ωέεωω!

    Ναι ρε τι θέτε, στην Ελλάδα είναι παράδοση να φροντίζουμε μόνοι μας τους ηλικιωμένους..

  2. avatar Παλιό αυτοκίνητο

    Όταν έχεις ένα αυτοκίνητο που σε εξυπηρετεί 15 ολόκληρα χρόνια, χωρίς να επιβαρύνει την τσέπη σου, γιατί να πρέπει να χρεωθώ 25000 για ένα με μπαταρία! Σε λίγο θα λέμε όπως, ο 6 χρόνος γιός μου στα παιχνίδια του, βάλε varta. Κρατάει περισσότερο! Ω ρε γλέντια που έχουμε να δούμε! Θα χρεώνεσαι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όσο ένα διαμέρισμα και στα 5-7 χρόνια θα χρεώνεσαι μια μπαταρία γιατί η παλαιωμένη δεν θα έχει απόδοση. Καλύτερα κρατά το παλιό σου αυτοκίνητο και τα λεφτά που θα δώσεις για μπαταρίες, βάλτο σε καύσιμο! Αν δεν αλλάξει η τεχνολογία μπαταρίας, μόνο τηλεκατευθυνόμενα θα έχουμε ηλεκτρικά, για τα παιδιά μας.

    1. avatar Giorgis

      Εγώ πάντως έχω πληρώσει πάνω από 25 χιλιάδες ευρώ για για τέλη, ασφάλειες, καύσιμα, σέρβις κ.λπ., πολλά από τα οποία θα είχα γλιτώσει αν είχα ηλεκτρικό όλα αυτά τα χρόνια. Πες μου κι εμένα τον τρόπο να μην με επιβαρύνει σε παρακαλώ και δεν θα πάρω ηλεκτρικό όπως σκοπεύω να κάνω. Θα ήθελα επίσης να μου εγγυηθείς ότι δεν θα μπουν περιβαλλοντικοί φόροι στα καύσιμα για να πληρώνει ο χρήστης απευθείας τις συνέπειες της ρύπανσης και όχι όλο το κοινωνικό σύνολο που δεν φταίει αν δεν ρυπαίνει.

  3. avatar Blind Guardian

    Αναρωτιέμαι γιατί ο αμερικάνος θεωρεί τιμή του να έχει αμάξι του 60 καλοδιατηρημένο και τζιτζί και μάλιστα τρελαίνεται όταν πέσει πάνω του μια μεγάλη μύγα κι εμείς θα πρέπει να αλλάζουμε αυτοκίνητα κάθε πέντε χρόνια;

  4. avatar betatester

    Ναι καλά... Με τις τιμές στα ύψη και τους μισθούς στον πάτο, περιμένετε να αγοράσουμε καινούρια αυτοκίνητα. Αμ δε. Εγώ το αγόρασα καινούριο το 2003 στα 12.800 euro και έκανα και 6 χρόνια να το εξοφλήσω. Τώρα ειδικά τα ηλεκτρικά ξεκινούν από τις 28.000 euro, κοινώς οι \"έχοντες\" θα τα αγοράσουν. Εγώ τώρα με το ζόρι το συντηρώ. Αν θέλετε να τα αλλάξουμε βγάλτε ηλεκτρικά με 12-13 χιλιάρικα.

    1. avatar και εγω αδερφε

      το 2003 και ακόμη το ίδιο 🙂

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει