Το μεγαλύτερο ταξίδι στον κόσμο με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Ο Ολλανδός Βίμπε Βάλκερ ξεκίνησε από την πατρίδα του και κατέληξε στο Σίδνεϋ, διασχίζοντας 33 χώρες


AUTO
12:54
09/04/2019
Το μεγαλύτερο ταξίδι στον κόσμο με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο
4
loading

Ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Κυριακής το ταξίδι του Ολλανδού λάτρη της περιπέτειας Βίμπε Βάλκερ που ξεκίνησε από την πατρίδα του φτάνοντας μέχρι το Σίδνεϊ ταξιδεύοντας με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για να προωθήσει αυτό το μέσο μεταφοράς, ως ένα όπλο κατά της κλιματικής αλλαγής και ένα μέλλον χωρίς άνθρακα.

Πιο αναλυτικά, ο Βίμπε Βάλκερ διένυσε 95.000 χλμ. με ένα στέισον βάγκον «Blue Bandit» Volkswagen Golf που μετέτρεψε σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πραγματοποιώντας το μεγαλύτερο ταξίδι που έχει επιχειρηθεί ποτέ στον κόσμο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως είπε. Ο Ολλανδός αναχώρησε από την πατρίδα του στις 15 Μαρτίου του 2016 και πέρασε συνολικά 1.119 ημέρες και από 33 χώρες για να προσελκύσει την προσοχή και να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για τη βιωσιμότητα και τη διάρκεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ταξίδι στον κόσμο με πλεονέκτημα την «αειφόρο κινητικότητα»

Τρία χρόνια χρειάστηκαν για να πραγματοποιήσει αυτό το ταξίδι μεταξύ της Ολλανδίας και της Αυστραλίας. Η διαδρομή χρηματοδοτήθηκε από δωρεές που συνέβαλαν στην τροφοδότηση με ηλεκτρικό ρεύμα του «Blue Bandit» όπως και στη σίτιση και στη διαμονή σε καταλύματα του οδηγού του. Πέρασε μεταξύ άλλων από την Τουρκία, το Ιράν, την Ινδία, τη Μιανμάρ, τη Μαλαισία και την Ινδονησία, καθώς η διαδρομή είχε καθοριστεί έπειτα από προτάσεις που λάμβανε στην ιστοσελίδα του.

«Θέλω να αλλάξω τη γνώμη των ανθρώπων, να τους εμπνεύσω, ώστε να υιοθετήσουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δείχνοντας τα πλεονεκτήματα της αειφόρου κινητικότητας», εξήγησε.

Ο Βίμπε Βάκερ υπολόγισε ότι πριν το μετατρέψει σε ηλεκτρικό, το αυτοκίνητο θα έπρεπε να καταναλώσει 6.785 λίτρα πετρελαίου για να κάνει μια τέτοια διαδρομή. Με μια επαναφόρτιση, το «Bandit» μπορεί να διανύσει 200 χλμ., διευκρίνισε ο οδηγός δηλώνοντας ότι ξόδεψε μόλις 300 δολάρια (267 ευρώ) σε ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Η πρωτοβουλία του «Plug Me In» (Βάλε με στην πρίζα) ξεκίνησε για να εμπνεύσει και να εκπαιδεύσει για ένα μέλλον χωρίς άνθρακα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του οδηγού.

Ο ίδιος είχε την υποστήριξη των κατοίκων στα μέρη από τα οποία περνούσε, καθώς τού πρόσφεραν φαγητό, μέρος για να μείνει και τα βασικά μέσα για να φορτίζει το αυτοκίνητό του στο ταξίδι αυτό.

«Είχα σχεδόν 1.800 ανθρώπους που υπέγραψαν στην πρωτοβουλία Plug Me In και με έκαναν να ταξιδέψω στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Ινδία, τη νοτιοανατολική Ασία και τελικά να φθάσω εδώ», έγραψε ο Βάκερ στους υποστηρικτές του μόλις πέρασε από την εμβληματική Γέφυρα του Λιμανιού του Σίδνεϊ ακολουθούμενος από μια πομπή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έφθασε στο τέρμα, που ήταν ο Βασιλικός Βοτανικός Κήπος κοντά στην Όπερα του Σίδνεϊ.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

4
σχόλια
  1. avatar Μακης07

    [...] Ο τύπος έκανε κάπου 100000 χιλιόμετρα σε Πάνω από 1000 μέρες .Δηλαδή ούτε 100 χιλιόμετρα τη μέρα?Ούτε μια ώρα οδήγηση τη μέρα?Σιγά τον Άθλο!Όσο για την κατανάλωση άστα να πάνε.Με την ελάχιστη στα 120 βατ ανά χιλιόμετρο θα χρειαζόταν κάπου στις 12000 κιλοβατώρες και άρα με τιμολόγηση σπιτιού πάνω από 2700 ευρώ συν τα τέλη των φορτίσεων λογικά θα έφτανε 500 φορτίσεις με πάγιο 5ευρω τη φορά μας κάνει αλλά 2500 χιλιάδες .Και επειδή όταν εγώ οδηγούσα ηλεκτρικό αυτός κοιμόταν όρθιος μαζί με τον τύπο που έγραψε τις παραπάνω αρλουμπες το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σχεδόν είναι στα επίπεδα των υβριδικών της Τογιότα.Εχουν όμως μεγάλο μειονέκτημα το κόστος της μπαταρίας.Στα υβριδικά υπάρχει μια μπαταρία κάπου στο 1 κιλοβάτ που δουλεύει σαν αμορτισέρ στην ουσία και έχει διάρκεια ζωής κάπου 20 χρόνια ή 50000 επαναφορτίσεις επειδή το πρόγραμμα δουλεύει μόνο το 22 % της χωριτικοτητας της.Αρα θεωρητικά το αυτοκίνητο Δεν πρόκειται να χρειαστεί αλλαγή υβριδικής μπαταρίας.Στα ηλεκτρικό που έχει αυτονομία 200 χιλιόμετρα χρειάζεται μέσο όρο μια μπαταρία 40 κιλοβάτ να δουλεύει στο 80% και άρα εκτός της τιμής,,(κοστίζει κάπου 20000 ευρώ )η θεωριτικη διάρκεια της είναι στις 500 επαναφορτίσεις.Αν τα χιλιόμετρα τα βγάλει σε εθνική έχει καλώς θα φτάσει κάπου 500x200=100.000 χιλιόμετρα.Στατιστικα όμως στην καθημερινή χρήση είναι 50-50 και άρα θα κάνει 50.000 εθνική και κάπου 15-20.000 στις χαμηλές ταχύτητες ,σύνολό το πολύ 70000 χιλιόμετρα.Καπου 6-8 χρόνια δηλαδή.

    1. avatar Giorgis

      Υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν γράψει πάνω από 400 χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς αλλαγή μπαταρίας. Φυσικά δεν είχαν αυτονομία 200 χιλιόμετρα αλλά 500. Και οι φορτίσεις σε μια καλή μπαταρία με σύστημα διαχείρισης θερμότητας, μπορούν να ξεπεράσουν τις 2000 (από 10-80%) πριν χάσει το 20% της χωρητικότητάς της. Ακόμη και στο 100% να το φορτίζεις δεν έχεις πρόβλημα αν πρόκειται να καταναλώσεις άμεσα ένα ποσοστό της φόρτισης. Του κάνει μάλιστα και καλό μια πλήρης ταχυφόρτιση κάθε τόσο.

  2. avatar fire40

    Τελείως καθαρή ενέργεια δεν είναι η ηλεκτροκίνηση, αφού συνήθως καταναλώνεται κάποιας μορφής καύσιμο για να παραχθεί ο απαραίτητος ηλεκτρισμός. Μόνο όταν η ηλεκτροπαραγωγή γίνεται με ΑΠΕ τότε μιλάμε για καθαρή ενέργεια.

    1. avatar Giorgis

      Η ηλεκτροκίνηση είναι ότι πιο καθαρό υπάρχει στην αυτοκίνηση και όχι μόνο. Το πως παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια είναι άλλου παππά ευαγγέλιο και δεν έχει καμία σχέση με την αυτοκίνηση. Δεν υποχρεώνει κανείς κανέναν να παράγει ρεύμα χρησιμοποιώντας καύσιμα. Είναι λοιπόν απόφαση του παραγωγού ενέργειας. Ο κόσμος μπορεί να μποϊκοτάρει τους ρυπογόνους παραγωγούς γενικώς γιατί δεν ρυπαίνουν μόνο όταν φορτίζουν αυτοκίνητα αλλά σε κάθε χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Πάντως, σήμερα, ένα μεγάλο ποσοστό παράγεται από ΑΠΕ, και αυτό, κάθε μέρα που περνάει, γίνεται μεγαλύτερο. Επίσης, ακόμη και από λιγνίτη να γινόταν όλη η παραγωγή, η συνολική ρύπανση των ηλεκτρικών (αν τους καταλογίζαμε ευθύνη) θα ήταν μικρότερη από των συμβατικών οχημάτων.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει