Καίει λιγότερο, έχει λιγότερα τέλη, τραβάει από χαμηλά και κρατάει την τιμή του στη μεταπώληση. Με τόσα θετικά, τι τίμημα βάζετε εσείς στην απόκτηση ενός ντίζελ; Πόσο παραπάνω είστε έτοιμοι να πληρώσετε;

Οι ντίζελ εκδόσεις είναι εγγενώς ακριβότερες. Ακόμη και πριν πάμε στον κινητήρα, έχουν συνήθως ενισχυμένες αναρτήσεις και φρένα, έχουν πιο ανθεκτικά κιβώτια ταχυτήτων, έχουν πολύπλοκα φίλτρα και καταλύτες. Ο πετρελαιοκινητήρας από μόνος του είναι πιο ακριβός, αφού η κατασκευή του είναι πιο ισχυρή για να αντέχει τις υψηλές πιέσεις, ενώ η τεχνολογία τροφοδοσίας απαιτεί ακριβά μέρη, όπως αντλίες καυσίμου και πολύπλοκες μονάδες ψεκασμού.

Η διαφορά στην τιμή λοιπόν είναι δικαιολογημένη: το ντίζελ απλά στοιχίζει περισσότερο στην κατασκευή. Έχει όμως ένα σωρό θετικά. Τόσα, που στην Ευρώπη η λέξη ντίζελ μετριέται σαν επιπλέον αξία στο αυτοκίνητο σε κάθε πιθανή χρήση του. Από την αγορά και τη μεταπώληση, μέχρι την ενοικίαση ή το λήζινγκ.

Πόση όμως είναι η αξία που βλέπετε εσείς στο ντίζελ; Πόση είναι δηλαδή αυτή που θα βγάλετε από την τσέπη σας για να το αποκτήσετε; Ένα χρόνο μετά την απελευθέρωση του ντίζελ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και παρά τα απομεινάρια αρχαίων κλισέ και συνηθισμένων παρανοήσεων, το ντίζελ πήρε αμέσως ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς. Ένα χρόνο μετά όμως, είναι το δέλεαρ το ίδιο;

Ο χοντρικός υπολογισμός για την προτίμηση ντίζελ έναντι βενζίνης έχει να κάνει με την κατανάλωση. Αν από τα 10 πραγματικά λίτρα στα 100 χλμ. της βενζίνης πας στα επτά με το ντίζελ, και αν η διαφορά στην τιμή του καυσίμου είναι 20 λεπτά το λίτρο, τότε στο χρόνο το ντίζελ έχει όφελος ένα χιλιάρικο.

Αν έχει ακόμη 50 ή 100 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας είναι ζήτημα (με τους νέους βενζινοκινητήρες να έχουν χαμηλούς ρύπους), οπότε το άμεσο όφελος σταματά εδώ. Όποιος λοιπόν περιμένει να κάνει απόσβεση σε ένα χρόνο, λογικά το χιλιάρικο είναι το παραπάνω που θα δώσει για ντίζελ. Δεν θα πάει όμως μακριά. Με 1.000 ευρώ επιπλέον δεν παίρνεις ντίζελ έκδοση μικρομεσαίου, εκτός και αν συμβιβαστείς αρκετά στην απόδοση του κινητήρα. Οπότε όμως η διαφορά στην κατανάλωση είναι ακόμη καλύτερη και η απόσβεση ακόμη μεγαλύτερη.

Στο όφελος από τον πετρελαιοκινητήρα πρέπει λοιπόν να προσθέσει κανείς την απόσβεση σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου και πιο σημαντικά την μικρότερη αιμορραγία κάθε τόσο στο βενζινάδικο, που φαίνεται έντονα στην τσέπη. Επιπλέον όμως πρέπει να δει και την υψηλότερη τιμή στην οποία σταθερά τα ντίζελ πωλούνται σαν δεύτερο χέρι σε όλη την Ευρώπη, και σίγουρα και στην Ελλάδα. Ειδικά όταν σε πέντε ή έξι χρόνια προσπαθείς να διώξεις ένα αυτοκίνητο που ανταγωνίζεται τις τότε καταναλώσεις, το ντίζελ θα μπορεί να «σταθεί», η βενζίνη όμως όχι.

Τι λέτε λοιπόν; Πόσα παραπάνω χρήματα θα δώσετε για να αποκτήσετε τα οφέλη ενός ντίζελ; Ποια είναι η διαφορά τιμής σε σχέση με μία βενζινοκίνητη έκδοση που είστε διατεθειμένοι να καλύψετε ώστε να αποκτήσετε την ντίζελ έκδοση;

Πηγή: Autotriti.gr