Είναι όλα τους παιδιά καλών οικογενειών, έκαναν παρέα με τους σωστούς ανθρώπους και δεν είναι ότι δεν προσπάθησαν. Απλά δεν τα κατάφεραν ποτέ!

Απογοήτευσαν τους οικείους τους και αναστάτωσαν την αγορά με τα καμώματά τους.

Και ναι, είναι τα μαύρα πρόβατα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας…

Ferrari Mondial (1980-2003)

Η δεκαετία του ’80 ήταν ευοίωνη για τη Ferrari: η εξωφρενική Testarossa έγινε το σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς, την ώρα που τα «πυραυλάκια» 288 GTO και F40 έφερναν την αγωνιστική τεχνολογία στους δρόμους και μαγνήτιζαν τα βλέμματα με πρωτοφανή τρόπο. Υπήρχε βέβαια και η Mondial, η εκδοχή του ’80 της σημερινής αποτυχημένης Ferrari California (ίσως η δεύτερη «κακή» Ferrari της Ιστορίας). Τετραθέσια, με άχαρη όψη, με ακόμα πιο περίεργη μηχανική μετάδοση χωρίς συμπλέκτη(!) και μέτρια απόδοση, η Mondial πούλησε καλά, απέτυχε ωστόσο να μπει στις καρδιές των Ferraristi. Δεν ήταν κακό αυτοκίνητο, απλά δεν ήταν καλό για Ferrari…

Porsche 924 (1976-1982)

Η Porsche που δεν είναι Porsche! Προτζεκτάκι συνεργασίας των VW και Porsche (αρχικά θα έφερε το σήμα και των δύο εταιριών), η 924 έμοιαζε υπερβολικά με Mitsubishi, ενώ χάρη στον «ελαφρύ» κινητήρα της VW μούγκριζε σαν scooter, παρά την αστρονομική τιμή της. Η πρώτη απόπειρα της Porsche να μπει στον κόσμο των συμβατικών αυτοκινήτων στέφθηκε από παταγώδη αποτυχία (ευτυχώς που ακολούθησε η 944).

Honda Passport (1994-2002)

Ο πάλαι ποτέ κυρίαρχος στα μικρά αυτοκίνητα, η Honda άργησε πολύ να κατασκευάσει ένα SUV, κι όταν τελικά το έκανε το 1994 δεν είχε και μεγάλη επιτυχία. Το «ταπεινό» Passport ήταν στην πραγματικότητα το Isuzu Rodeο εφοδιασμένο με δυο σηματάκια «Η». Ολίγον ακατέργαστο, απίστευτα βαρετό και αιώνες μακριά από τα επίπεδα καινοτομίας και πρωτοπορίας που έβρισκες στα αληθινά μηχανήματα της Honda. Οι πενιχρές πωλήσεις του οδήγησαν βεβαίως τη Honda να κατασκευάσει τα δικά της SUV αργότερα…

Lotus Elan M100 (1989-1995)

Η εμπροστοκίνητη Elan ήταν το ανάθεμα για τους πιστούς της Lotus, που είχαν συνδέσει τη φίρμα με τις πανάλαφρες πισωκούνες. Αυτό, σε συνδυασμό με την απλησίαστη τιμή της, ήταν που «έθαψε» την Μ100. Παρά την καταπληκτική οδηγική συμπεριφορά της νέας Elan και την επιλογή για turbocharged κινητήρα, η ιδέα μιας πανάκριβης εμπροστοκίνητης Lotus δεν είχε απολύτως καμία απήχηση. Η Μ100 λίγο έλειψε να τραβήξει όλη τη Lotus μαζί της στον βυθό…

Triumph Stag (1971-1973)

Η Triumph ήταν ήδη από τη δεκαετία του ’60 ένας σεβαστός κατασκευαστής παραδοσιακών βρετανικών sports cars. Μπορεί να είχαν τα ηλεκτρικά τους προβληματάκια, ήσουν ωστόσο σίγουρος ότι θα σε πάνε στον προορισμό σου. Όλα άλλαξαν βέβαια με το Stag, που ένιωθε πιο άνετα πάνω σε καρότσα ρυμούλκησης παρά στον δρόμο! Ένα φιλόδοξο σχέδιο της Triumph, το Stag διέθετε 4 θέσεις κι έναν ολοκαίνουριο V8 κινητήρα, το περίπλοκο οδηγικό αυτό εργαλείο ένιωθες ωστόσο ότι βγήκε από τον φούρνο πριν να ψηθεί εντελώς. Παρά το πάνκομψο ιταλικό design του, το Stag υπέφερε σε καταστροφικό βαθμό από ανεπαρκή τελικό σχεδιασμό και λειτουργικά προβλήματα, αποτελώντας ταυτόχρονα το ζενίθ και το ναδίρ της κατασκευαστικής δεινότητας της Triumph. Ήταν η αρχή του τέλους για τη μικρή αλλά θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία…

Jaguar X-Type (2001-2009)

Ήταν το μοντέλο που υποτίθεται θα έσωζε την Jaguar από τη γερμανική απειλή, η οποία κατασκεύαζε σαν τρελή μικρά sedan (BMW Σειρά 3, Mercedes C Class, Audi A4) για μεγάλες πωλήσεις. Η τετρακίνητη X-Type ήταν αρκετά μοντέρνα, το στιλ της ωστόσο δεν έπεισε σε όρους κομψότητας, αφού οι «μικροδιορθώσεις» της για να είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή μεσαία τάξη την έκαναν να μοιάζει απελπιστικά στο Ford Mondeo (η Jaguar ανήκε τότε στη Ford). H νέα αυτή γενιά της Jaguar δεν έμοιαζε με Jaguar, δεν δούλευε σαν Jaguar, ενώ η αμφισβητήσιμη φήμη της X-Type σχετικά με την αξιοπιστία της βύθισε την Jaguar στα τάρταρα. Γι’ αυτό και την ξεφορτώθηκε γρήγορα-γρήγορα η Ford (ανήκει πλέον στην ινδική Tata)…

Suzuki X-90 (1996-1998)

Περισσότερο γνωστό ως το όχημα που μεταφέρει γιγαντιαία κουτάκια Red Bull σε παραλίες και φεστιβάλ, το διθέσιο αυτό Suzuki βασίστηκε στο επίσης αποτυχημένο Samurai, γι’ αυτό και δεν άρεσε ποτέ σε κανέναν. Δεν ήταν ακριβώς πρωταθλητής του off-road, ενώ λίγα αυτοκίνητα στην Ιστορία ήταν λιγότερο ευχάριστα στον δρόμο. Αργό και βαρετό, καλό είναι να κάνεις τον σταυρό σου πριν μπεις στη στροφή! Κι ενώ η Suzuki έχει κατασκευάσει πολλά αξιόλογα αυτοκίνητα, με το X-90 έδειξε ότι κάτι δεν κατάλαβε καλά από την ευρωπαϊκή αγορά…

Volvo 262C Bertone Coupe (1978-1981)

Τα Volvo ήταν γνωστά στη δεκαετία του ’70 ως έντιμα, συντηρητικά και βαρετά οχήματα, αλλά με το 262 Coupe η ασχήμια άγγιξε νέα επίπεδα. Η οροφή του πετσοκόφτηκε από τον ιταλικό οίκο Bertone, ενώ το ογκώδες πίσω μέρος του το έκανε πιο ατσούμπαλο από το ήδη κακάσχημο 260. Το μόνο θετικό είναι το μικροσκοπικό παρμπρίζ του, που συρρικνώθηκε για να κρύβει τους ντροπιασμένους ιδιοκτήτες του! Όσο για το μετέπειτα Bertone coupe, που βασίστηκε στη σειρά 7 της Volvo, ήταν κάπως πιο ωραίο, δεν μπορεί ωστόσο να σβήσει από τις μνήμες μας το τερατούργημα τούτο…