Το μικρό Fiat κρατάει μόνο το Punto στο όνομα, φρεσκάρεται στα σημεία και δέχεται τον τούρμπο 0,9 TwinAir κινητήρα, με σκοπό να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία των προκατόχων του.

Με πάνω από 8,5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1993, με δεκάδες διακρίσεις και έχοντας λανσάρει αρκετές τεχνολογικές καινοτομίες, το Fiat Punto είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο επιτυχημένα μικρά μοντέλα της αυτοκίνησης.

Σήμερα, η 6η του γενιά έρχεται για να συνεχίσει την ιστορία του μοντέλου κρατώντας μόνο το όνομα Punto και αφήνοντας πίσω τα συνοδευτικά Evo και Grande, που το ακολουθούσαν τελευταία. Το πιο σημαντικό όμως στοιχείο του ανανεωμένου Punto είναι η τοποθέτηση του κινητήρα 0,9 TwinAir 85PS, αλλά και του πετρελαιοκινητήρα MultiJet II 1,3 85 PS.

Το νέο Fiat Punto 2012 βασίζεται στην ανανέωση των κομψών και μοντέρνων γραμμών που χαρακτηρίζουν το μοντέλο διατηρώντας παράλληλα τα γνωστά χαρακτηριστικά της ευρυχωρίας και της πρακτικότητας. Οι διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση εντοπίζονται βασικά στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα.

Τα μαύρα-πλαστικά φιλέτα δεν υφίστανται, με αποτέλεσμα οι προφυλακτήρες να έχουν το χρώμα του αμαξώματος. Παράλληλα, διαθέσιμες είναι νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου, ενώ μαζί με τα ήδη υπάρχοντα, το νέο Punto θα προσφέρεται με 3 νέα μεταλλικά χρώματα (γκρι, τιρκουάζ, κόκκινο), καθώς και ένα ειδικό πράσινο μόνο για την έκδοση TwinAir. Σε συνδυασμό με τις νέες επιλογές στο εσωτερικό οι πελάτες έχουν δυνατότητα για περίπου 1.300 συνδυασμούς στην επιλογή τους.

Το ανανεωμένο Fiat Punto για το 2012, διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού και φυσικά σε 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις. Για την έκδοση με τον κινητήρα TwinAir υπάρχει και ομώνυμο επίπεδο εξοπλισμού. To ανανεωμένο Fiat Punto 2012 είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας με τιμές από 10.500 ευρώ για την 3θυρη έκδοση 1,2 8v 69 PS και μέγιστα στα 15.700 ευρώ για την 5θυρη έκδοση 1,4 16v MultiAir 135 PS Lounge.

Εσωτερικό: Ακόμα πιο… Punto

Σχεδιαστικές αλλαγές δεν υπάρχουν στο γνωστό καλαίσθητο, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό του Punto. Από εκεί πέρα, υπάρχουν μερικές διαφοροποιήσεις, όπως η τοποθέτηση σε μερικά σημεία καλύτερων σε ποιότητα πλαστικών, ενώ υπάρχουν και νέοι χρωματισμοί. Για τα καθίσματα έχουν δημιουργηθεί διαφορετικά είδη υφασμάτων σε jean υλικό και ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού έχουν διαφορετικές προσφερόμενες επιλογές σε χρώματα και ραφές.

Φυσικά ο βασικός εξοπλισμός άνεσης διαθέτει όλα τα απαραίτητα, ενώ 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP και οι μέχρι 7 αερόσακοι εξασφαλίζουν τη μέγιστη ασφάλεια. Σε ότι αφορά τους χώρους δεν υπάρχει καμία αλλαγή και έτσι παραμένουν υπεραρκετοί για 4 ενήλικες με τις αποσκευές τους.

Κινητήρες: Πλουραλισμός

Όσον αφορά στους κινητήρες το Fiat Punto 2012, εφοδιάζεται με 5 κινητήρες βενζίνης (0,9 ΤwinAir 85 PS, 1,2 69 PS, 1,4 77 PS, 1,4 MultiAir 105 PS, 1,4Τ ΜultiAir 135 PS), 3 κινητήρες πετρελαίου προηγμένης τεχνολογίας MutliJet II (1,3 75hp, 1,3 85hp, 1,3 95hp) και δύο κινητήρες διπλής τροφοδοσίας (1,4 77 PS βενζίνης-υγραερίου και 1,4 77 PS βενζίνης-φυσικού αερίου).

Το μεγάλο ενδιαφέρον πέφτει πλέον στον νεοεμφανιζόμενο (στο Punto) τούρμπο TwinAir κινητήρα των 85 ίππων, που είναι γνωστός από το «500ράκι» και διαθέτει δύο λειτουργίες, μία κανονική με 85 ίππους και 145 Nm στις 2.000 σ.α.λ. (4,2 λτ./100 χλμ. και 98 γρ.CO2/χλμ.) και μία Eco με τη ροπή μειωμένη στα 110 Nm στις 2.500 σ.α.λ. για οικονομία και πιο χαμηλές εκπομπές CO2.

Ο κινητήρα αυτός συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο, ενώ οι τεχνικοί της φίρμας έχουν κάνει βελτιώσεις στον συμπλέκτη και το σφόνδυλο για μείωση του θορύβου και των κραδασμών, που αποτέλεσαν σημείο κριτικής για το αντίστοιχο «500».

Στο δρόμο: Ψήφος εμπιστοσύνης στον TwinAir

Μείωση του θορύβου και των κραδασμών σε σχέση με το 500 παρατηρείται στο Fiat Punto 2012, στοιχείο που δείχνει πως οι επεμβάσεις των τεχνικών έπιασαν τόπο. Το TwinAir μοτέρ κινεί απόλυτα ικανοποιητικά το βάρους 1.075 κιλών Punto. Έχει εξαιρετική απόκριση από χαμηλά και σε συνδυασμό με τη ροπή του κινητήρα και το 6άρι κιβώτιο οι ρεπρίζ είναι τονισμένες κάτι που δεν ισχύει όμως για τις επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ.).

Σημαντικό στοιχείο είναι η χαμηλή κατανάλωση των 4,2 λτ./100 χλμ. και η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας. Από εκεί και πέρα το Punto είναι σταθερό στην ευθεία και ευέλικτο στην πόλη, ενώ με εξαίρεση το ελαφρύ τιμόνι, στις στροφές είναι ευχάριστο, ικανό και προοδευτικό όταν κανείς ξεπεράσει τα όρια της πρόσφυσής του. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από τα φρένα.

Πηγή: autotriti.gr