Γιατί το φρενάρισμα με τον κινητήρα κερδίζει πόντους

O μύθος για την καταστροφή της μηχανής και η εντελώς διαφορετική πραγματικότητα


AUTO
13:21
19/10/2017
Γιατί το φρενάρισμα με τον κινητήρα κερδίζει πόντους
8
loading

Το φρενάρισμα με τον κινητήρα δεν είναι τίποτα άλλο από το γεγονός ότι ο οδηγός βγάζει το πόδι από το γκάζι, αφήνοντας τον κινητήρα να επιβραδύνει το όχημα.

Μόνο που η φήμη θέλει τον συγκεκριμένο τρόπο πέδησης να είναι κακός για τον κινητήρα, φέρνοντας ούτε λίγο ούτε πολύ την καταστροφή!

Η πραγματικότητα ωστόσο είναι ολότελα διαφορετική και το φρενάρισμα με το μοτέρ έχει μάλιστα και τα πλεονεκτήματά του. Κατά πρώτο, αφού δεν πατάς γκάζι, το αμάξι καταναλώνει λιγότερο καύσιμο. Και παρά το γεγονός ότι αυτό φαίνεται αμελητέο, σε ένα μεγάλο ταξίδι η ποσότητα της βενζίνης που θα εξοικονομηθεί θα είναι υπολογίσιμη.

AP_17205433581125

Επίσης, με το φρενάρισμα της μηχανής τα πραγματικά φρένα του αυτοκινήτου χρησιμοποιούνται λιγότερο, κάτι που κάνει τα τακάκια να ζουν περισσότερο. Σε μεγάλες κατεβασιές από βουνά ή σε πολύωρα ταξίδια, η πέδηση με το μοτέρ λειτουργεί ευεργετικά για την υγεία των φρένων μας, καθώς δεν παραζεσταίνονται και λειτουργούν φυσιολογικά.

Όχι μόνο δεν φθείρει το αμάξι λοιπόν, αλλά το φρενάρισμα με τη μηχανή έχει και τα οφέλη του. Όπως μας εξηγεί και στο κατατοπιστικό βίντεο ο Jason Fenske…

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

8
σχόλια
  1. avatar Reason

    "...Κατά πρώτο, αφού δεν πατάς γκάζι, το αμάξι καταναλώνει λιγότερο καύσιμο...."
    σε αντίθεση με το "κλασσικό" φρενάρισμα που πατάς μαζί γκάζι, φρένο ;;

  2. avatar 1122

    προφανώς το παραξηγήσατε το αρθράκι. δεν εννοεί να φρενάρεις διαρκώς με αυτό τον τρόπο ούτε από τα 150 χιλιόμετρα να σταματήσεις μόνο με τον κινητήρα. Μπορείς όμως όταν πας με 3η με 40 χλμ και θες να σταματήσεις πχ σε φανάρι, αντί να χρησιμοποιήσεις τα φρένα να κόψεις σιγά σιγά με όμορφες κατεβασιές και τον κινητήρα.

  3. avatar bito

    Ολοι οι οδηγαρες εδω... Για αρχη αν αφησεις το γκαζι σε ηλεκρικο αμαξι δεν φρεναρει...ναι μεν μειώνει ταχυτητα αλλα οχι σαν να φρεναρεις δυνατα με ενα συμβατικο, μη τρελαθουμε, επισεις αν περιμενεις απο τη τριβη κυλισης και την αντισταση του αερα να κοψεις ταχυτητα τοτε χαιρετισματα, εχεις πεσει απο το βουνο ή στον προστινο σου. Οσο για το συμβατικο στη κατηφορα ποτε δεν βαζεις νεκρα, γτ καιει βενζινη ενω με ταχυτητα οχι αλλα περα απο την εξοικονομηση βενζινης το φρεναρισμα κινητηρα γινεται μονο οταν κατεβαζεις ταχυτητα απο 6η να βαλεις 5η κλπ οποτε πως θα εχεις νεκρα????
    Αν δεν ξερετε μη λετε χαζομαρες απλα για να πειτε!!!!

    1. avatar Giorgis

      Διάβασε για το καινούργιο Leaf πως οδηγείται (με ένα πετάλι) και μετά ξαναπές μου. Βασικά όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά φρενάρουν μαγνητικά αφήνοντας το γκάζι χρησιμοποιώντας το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (που αν σε ενοχλεί μπορείς να το ρυθμίσεις να ελαχιστοποιήσει το φαινόμενο αυτό και σχεδόν να ρολάρει αλλά θα χάσεις και την υποβοήθηση στο φρενάρισμα που είναι σημαντική στα αυτοκίνητα αυτά που έχουν μεγάλο βάρος). Για τα άλλα ρώτα έναν Φυσικό.

  4. avatar ΙΕΡΟΦΑΝΤΙΣ 2017

    γιωργης γκορτσος οδηγησατε ποτε οτιδηποτε;;; το αρθρο ειναι απολυτα σωστο

    1. avatar Giorgis

      Από skate, πατίνι, ποδήλατο, συγκρουόμενα λούνα παρκ, snowboard, μοτοσικλέτα και ΙΧ μέχρι στρατιωτικά φορτηγά με ρυμουλκούμενο. Πολλές δεκαετίες οδηγός. Η πέδηση με το μοτέρ είναι αποδοτική μόνο σε ηλεκτρικά, αλλά και πάλι όχι τόσο όσο αν μπορείς να την αποφεύγεις. Εννοείται πως στα ηλεκτρικά μπορείς πρακτικά να οδηγήσεις χωρίς καθόλου χρήση φρένου, παρά μόνο σε έκτακτη ανάγκη, αφού αφήνοντας τελείως το γκάζι είναι σαν να φρενάρεις αρκετά δυνατά σε ένα συμβατικό. Την τριβή κύλισης και την αεροδυναμική αντίσταση δεν μπορείς να τις αποφύγεις και είναι δυνάμεις που αντιστέκονται στην κίνηση του οχήματος διαρκώς. Οπότε αν φρενάρεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτές είναι ο αποδοτικότερος τρόπος. Το άρθρο έχει δίκιο μόνο εκεί που αναφέρει μεγάλες κατεβασιές, όπου για λόγους ασφάλειας (και όχι αποδοτικότητας), ειδικά αν έχει στροφές, δεν θα ρισκάρεις να ρολάρεις με νεκρά, ούτε να πατάς φρένο για πολλή ώρα υπερθερμαίνοντάς το, αλλά παρέλειψε να αναφέρει ότι σε ένα ηλεκτρικό κινητήρα αυτό δεν ισχύει.

  5. avatar Giorgis

    Λάθος μεγάλο. Το ενεργειακά αποδοτικότερο και οικονομικότερο φρενάρισμα είναι αυτό που προκαλείται από την τριβή κύλισης και της αντίστασης του αέρα χωρίς να συμμετέχουν ενεργά καθόλου μηχανικά μέρη ή φρένα αν είναι δυνατόν. Αυτό ισχύει ακόμη και σε ηλεκτρικό όχημα που έχει regenerative braking. Είναι οικονομικότερο να οδηγείς έτσι ώστε να μην ενεργοποιείται η συγκεκριμένη τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας γιατί κάνει μετατροπή ενέργειας και ως γνωστόν όλες οι μετατροπές έχουν απώλειες. Όταν βέβαια είναι κατηφόρα και θες να διατηρήσεις σταθερή ταχύτητα, σε ένα ηλεκτρικό απλώς αφήνεις λίγο το γκάζι ώστε να φρενάρει μαγνητικά, ενώ σε ένα συμβατικό εξαρτάται από την κλίση και τη διάρκεια. Σε μικρή κλίση δεν χρειάζεται παρά να βάλεις νεκρά, ενώ σε μεγαλύτερη τσιμπάς και λίγο το φρένο αν χρειαστεί, ενώ αν έχει και μεγάλη διάρκεια καλό είναι να μην το παρακάνεις με τα φρένα υπερθερμαίνοντάς τα αλλά να χρησιμοποιήσεις και κινητήρα. Τώρα, αν είναι κατηφορικά στροφιλίκια, καλό είναι να αφήσεις την οικονομία για αλλού και να οδηγείς με ταχύτητα στο κιβώτιο. Οι αποστάσεις από προπορευόμενα οχήματα είναι αυτές που θα σου επιτρέψουν να οδηγήσεις με τον συγκεκριμένο οικονομικό τρόπο αποφυγής φρεναρίσματος πάντως. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι όταν θα χρειαστείς πραγματικά τα φρένα, αυτά δεν θα πιάνουν από την αχρησία αν οδηγείς διαρκώς έτσι. Οπότε χρειάζεται να κάνεις ένα δυνατό φρενάρισμα που και που για να καθαρίζουν.

  6. avatar gkortsos

    Δηλαδη προτιμαει να αλλαξει μοτερ παρα τακακια!!Καλα αρχιστε να φρεναρετε ετσι και συντομα θα τα παρετε στο χερι και το σασμαν και τα τακακια!!!!...

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει