Επίσημα το 5θυρο νέο Lancia Ypsilon στην Έκθεση Γενεύης! Και όχι μόνο, καθώς στην ελβετική πόλη η ιταλική εταιρεία αποκαλύπτει μεταξύ άλλων ολοκαίνουργιο Ypsilon, τη νέα Thema, τη ναυαρχίδα δηλαδή της γκάμας της, αλλά και τη νέα Flavia, σε 4θυρη και κάμπριο έκδοση!

Επίθεση σε όλα τα μέτωπα! Αυτός είναι ο τίτλος που ταιριάζει ιδανικά στην περίπτωση της Lancia, η οποία αντεπιτίθεται σε όλα τα μέτωπα και επίπεδα με αφορμή την 81η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Επί της ουσίας, όπως γίνεται αντιληπτό, πρόκειται για μια… επέλαση νέων μοντέλων, η οποία, «πατά» στο μεγαλύτερο ποσοστό της στους στενούς πλέον δεσμούς του ιταλικού Γκρούπο με την Chrysler. Τι νέο μας φέρνει η ιταλική εταιρεία στη Γενεύη;

Η πρώτη μεγάλη είδηση είναι το νέο Ypsilon. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, το οποίο έρχεται σήμερα προκειμένου να… τιμηθούν τα 25 χρόνια παρουσίας του μοντέλου στις επιμέρους αγορές και οι περισσότερες από 1,5 εκ. πωλήσεις του. Σε σχέση με το παρελθόν, το νέο Ypsilon των 3,84 μ. (σ.σ.: το πλάτος του είναι 1,67 μ, το ύψος 1,51 μ. και το μεταξόνιο 2,39 μ.) διατίθεται πλέον με 5θυρη περιβολή, προκειμένου να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η πρακτικότητα του στην καθημερινή χρήση.

Σε ότι αφορά το ντιζάιν του αυτοκινήτου, οι στιλίστες της εταιρείας έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό προικίζοντας το νέο Ypsilon με ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως είναι για παράδειγμα τα «προχωρημένα» σε αισθητική εμπρός και πίσω φώτα. Αξίζει να σημειώσουμε πως στον τομέα αυτό οι Ιταλοί συνεργάστηκαν στενά με την «εγχώρια» Magneti Marelli.

Ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο του νέου Ypsilon στον τομέα του ντιζάιν είναι οι «κρυμμένες», αλά Alfa Romeo, χειρολαβές των πίσω θυρών, επιλογή που δημιουργεί την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα 3θυρο σούπερ μίνι αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα, το νέο «μικρό» της ιταλικής εταιρείας θα κινείται, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις των Ιταλών, από δύο κινητήρες βενζίνης: έναν 8βάλβιδο με χωρητικότητα 1,2 λίτρων και ισχύ 69 ίππων καθώς και τον γνωστό TwinAir των 0,9 λίτρων, ο οποίος, όπως και στο «αδελφό» Fiat 500, αποδίδει 85 ίππους. Τη γκάμα συμπληρώνει ασφαλώς και ένας πετρελαιοκινητήρας της γενιάς Multijet II, στα 1,3 λίτρα, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους.

Η διάθεση του νέου Ypsilon στις επιμέρους αγορές αναμένεται να ξεκινήσει, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, στις αρχές του καλοκαιριού. Εξαίρεση αποτελούν οι αγορές της Μ. Βρετανίας και της Ιρλανδίας, όπου το νέο Ypsilon θα φτάσει το Σεπτέμβριο, με τη διαφορά ότι θα «φορά» τα σήματα της Chrysler.

Η εταιρεία θα παρουσιάσει στη Γενεύη τη νέα Thema αλλά και την επίσης αναγεννημένη Flavia. Και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για δύο μοντέλα που βασίζονται σε μοντέλα της Chrysler και συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Thema στο «300» και σε εκείνη της Flavia στο μικρότερο «200». Σε ότι αφορά τη ναυαρχίδα της εταιρείας, η οποία ξεπερνά σε μήκος τα 5 μ., οι επιλογές σε ότι αφορά τα κινητήρια σύνολα είναι τρεις, όλες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους πίσω τροχούς.

Πιο συγκεκριμένα, στην αφετηρία της γκάμας συναντάμε έναν V6 βενζινοκινητήρα της… αμερικάνικης γενιάς Pentastar με χωρητικότητα 3,6 λίτρων και ισχύ 296 ίππων, ενώ αμέσως μετά δύο πετρελαιοκινητήρες, επίσης 6κύλινδρους, στα 3.0 λίτρα, οι οποίοι αποδίδουν 190 και 224 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 7,2 δλ. σύμφωνα με τους Ιταλούς. Η διάθεση της νέας Thema (για όσους συντονισμένους, η… original Lancia Thema κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το μακρινό 1984) στις αγορές της γηραιάς Ηπείρου είναι προγραμματισμένη για τον προσεχή Οκτώβριο.


Όσο για τη νέα Flavia, οι Ιταλοί επισημαίνουν πως πρόκειται για ένα concept car (ωστόσο οι επίσημες φωτογραφίες δεν καταδεικνύουν κάτι τέτοιο…), το οποίο ανήκει, τόσο στην 4θυρη παραλλαγή του όσο και στην ανοιχτή/cabriolet, στην κατηγορία D. Προς το παρόν η ιταλική εταιρεία δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία που αφορούν την «καρδιά» των νέων Flavia.


Κλείνοντας αξίζει να σταθούμε και στο νέο Lancia Grand Voyager, που βασίζεται ασφαλώς στο αντίστοιχο μοντέλο της αμερικάνικης εταιρείας και έρχεται να αντικαταστήσει τη Phedra. Το εντυπωσιακό MPV μοντέλο των 5,14 μ.(!) κινείται από έναν βενζινοκινητήρα στα 3,6 λίτρα (283 ίπποι) και έναν ντίζελ στα 2,8 λίτρα (163 ίπποι).


Όλα τα παραπάνω μοντέλα θα παρουσιαστούν επίσημα σε δύο μόλις εβδομάδες στην Έκθεση της Γενεύης.

Πηγή: 4troxoi.gr